De Mitsubishi Outlander heeft recht op de ecologische bonus !!!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 12/01/08, 12:47

Christophe schreef:Ik begrijp niet...dat er afspraken zijn tussen fabrikanten over bepaalde onderdelen, het is volkomen logisch (nissan en renault stijl) maar dat de C-crosser en de 4007 integraal vervaardigd aan de andere kant van de wereld verbaast me nog steeds...

Ik zie niet in hoe het in Japan goedkoper zou zijn dan in Europa... Het is een rijker land dan wij en de Europese assemblagelijnen hebben, denk ik, niets om de Japanners te benijden (behalve misschien die van Toyota 1e in de wereld) ...

De 4 x 4 is in de mode, helaas, hij verkoopt goed en was de snelste en meest economische oplossing.

Hetzelfde geldt voor het PSA roetfilter, op de site van PSA kun je een document downloaden waarin staat dat het niet gek hoeft te zijn dat PSA het Japanse Ibiden in Frankrijk installeerde, want Ibiden is de uitvinder van de deeltjes en alleen zij hebben operationele productie lijnen.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 12/01/08, 15:39

We weten niet echt hoe we Franse 4 x 4's moeten maken, dus wat betreft andere producten, we laten ze elders doen en we importeren onder een Frans merk, het maakt niet uit en het is niets nieuws.
Wel serieus is dat we dingen van heel ver importeren die we hier weten te produceren, bijvoorbeeld: augurken : Lol: , we produceren geen augurken meer in Frankrijk, we importeren ze... uit India! Idem voor bloemen, bijna alle bloemen die in Frankrijk worden verkocht komen uit Nederland, terwijl Frankrijk een enorme tuin is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/01/08, 17:44

Nou ja Léo... lang leve de wetten van de markt...: Cry: nu zijn het ook de consumenten die de wetten van de markt maken! Als we voorzichtiger waren met de herkomst voordat we de prijs zagen, zou de wereld misschien beter af zijn...

ps: vooral omdat augurken echt niet zijn wat we missen!! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/01/08, 17:37

Ayy ik heb eindelijk de betreffende pagina kunnen scannen, de scan is verrot omdat het een "kranten" -papier is in A3-formaat ... Ik heb de aantekeningen onderaan gekopieerd / geplakt zodat ze leesbaar zijn in deze compressiekwaliteit en afbeelding maat.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 15/01/08, 19:47

Hallo Christopher,

Je afbeelding is niet expliciet genoeg. Ik heb het iets aangepast : Mrgreen:

Beeld

Ik was te lui om "escrologie" te plaatsen maar het lijkt me vrij duidelijk... Mag toch geen advertentie plaatsen! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/01/08, 20:16

Geen slechte redactie! : Mrgreen:

Bovendien staat deze machine daar niet eens mooi!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1




par bolton069 » 23/01/08, 21:10

Over auto's en het milieu sluit ik de tussenkomst van Jean-Jacques Jespers (Belgische journalist) bij in het radioprogramma van "La première" (België) het woordenboekspel. (maandag 21-01-2008)


Voor degenen die het niet weten: het is een show waarin een stel columnisten wordt gevraagd om valse definities te verzinnen: het is aan de gast om de juiste te vinden tussen de voorgestelde definities.

Deze, die ik isoleerde, maakte me aan het lachen! 8)

https://www.econologie.com/fichiers/partager/12011190618ZP3Ao.mp3

Het is zo waar! :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/01/08, 22:34

Lachen is niet echt het juiste woord gezien de vergelijking... maar ik denk dat om mensen wakker te schudden soms schokkende vergelijkingen zoals deze moeten gebruiken...

Zoals je zegt: (de foutage van de mond) het is zo waar!

Voor mij is een schone auto een auto die uit de wasstraat komt... anders sorry ik zie het niet... : Mrgreen:
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 29/01/08, 15:45

Hallo,
Wees dus wat minder onverzettelijk. Een SUV verbruikt meer dan een Smart, maar om zoveel ruimte in de kofferbak te hebben, zouden er 2 of 3 Smarts nodig zijn die meer vervuilen dan een enkele Outlander om met het gezin op vakantie te gaan. En gezinnen kunnen niet voor elk gebruik een voertuig hebben.
We hebben niet allemaal dezelfde behoeften en we kunnen het recht opeisen om anders te rijden. Ik speel advocaat van de duivel, maar je moet een beetje de hitte uit het debat halen en met andermans ogen kijken, anders verval je in extremisme.
Voor de groene bonus, OK, je moet het zien..., maar een nieuwe Euro4 Outlander vervuilt zeker minder dan mijn sedan uit 1998, die zelf beter was dan mijn sedan uit jaar IV (precies 20 ventose).
Het is niet het voertuig dat vervuilt, maar het gebruik dat ervan wordt gemaakt. Laat het me uitleggen: ik heb ook een Euro4-voertuig, maar ik vind het erg vervuilend. Maar ik gebruik hem niet om de stad in te gaan of om in de file te staan ​​in de Parijse buitenwijken. Ik bewaar het voor het weekend en doordeweeks breng ik de kinderen te voet naar school.
In een jaar tijd heb ik er minder dan 12 miljoen km mee afgelegd, inclusief vakanties, en ik heb zeker minder vervuild dan iemand die 25 miljoen km in Logan of 10 miljoen km in de stad zou doen met wat je maar wilt.
Je kunt me in vlammen schieten omdat ik dit voertuig heb, maar als ik op een Prius rijd (zo vaak als nodig), merk ik dat niemand dank je wel zegt of me feliciteert. Vreemd nee? Maar omdat ik in de buitenwijken woon, kan ik niet op de fiets naar de hoofdstad komen met mijn kinderen op de bagagedrager om 40 km af te leggen. Wat betreft de forensentrein 's nachts... Ik zal het je laten proberen.
Om terug te keren naar de Outlander in dieseluitvoering, deze wordt verkocht door PSA met een PSA-motor en door Mitsu met een VAG-motor (die van de Golf). Wanneer ik moet zeggen waar het is vervaardigd, zou ik overal zeggen, zoals de meeste auto's tegenwoordig. Geloof niet dat Franse auto's in Frankrijk worden gebouwd, of zo weinig. Ze komen, en dat steeds vaker, uit 'lagekostenlanden', dat wil zeggen uit Oost-Europa, Latijns-Amerika en binnenkort ook uit Azië: de productiekosten van ch'tieten en kinderen zijn lager dan die van het transport per grote boot.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De Mitsubishi Outlander heeft recht op de ecologische bonus!!




par Did67 » 29/01/08, 17:00

Christophe schreef:Ik zag dat net in een flyer: 1500 € "ecologische" bonus voor de aankoop van een nieuwe outlander ... eh dat zou toch niet zomaar een 4x4 SUV zijn? Wanneer stoppen we met de "groene onzin"?


Waarschuwing:

1) betreft België...

2) a priori, het is een promotie van de fabrikant, slim vermomd als "ecologische bonus"...

3) het is absoluut noodzakelijk om consumenten eraan te laten wennen op hun eigen twee remmen te staan ​​als ze "ecologisch", "biologisch" of "terroirs" of iets dergelijks zien... Helaas moeten we trainen - en elkaar helpen - om een ​​beetje meer "eco-verantwoordelijk" te zijn. En kras wat er achter een advertentie zit. Als fabrikant van "groene" 4x4's moeten we misschien eens ophouden met naïef te zijn. Er moet aan worden herinnerd dat we in marketingscholen de kunst leren om de consument voor de gek te houden om de commerciële doelstellingen te bereiken die de bonussen van de "aardige verkoper" zullen rechtvaardigen en de winst van de bedrijven zullen creëren...

Dit vond ik op de website van het bevoegde Belgische Ministerie:

Vanaf 1/07/2007 heb je recht op een vermindering op je factuur bij aankoop van een zuinige, minder energieverbruikende wagen. Deze maatregel vervangt de belastingvermindering die voorheen gold bij de aanschaf van een dergelijk voertuig. De toegekende kortingen zijn identiek voor de twee maatregelen en verschillen alleen in de toekenning van de korting.
Er wordt ook een vermindering toegekend voor voertuigen uitgerust met roetfilters.
Deze maatregelen zijn bedoeld voor natuurlijke personen (natuurlijke personen).

De toegekende kortingen zijn als volgt:

Als uw wagen minder dan 105g CO2/km uitstoot, krijgt u een korting gelijk aan 15% van de aankoopprijs inclusief btw, tot een maximum van 3.280 euro niet-geïndexeerd (2007: 4.270 euro geïndexeerd)
Als uw auto tussen 105g CO2/km en 115gCO2/km uitstoot, krijgt u een korting gelijk aan 3% van de aankoopprijs inclusief btw, tot een maximum van 615 euro niet-geïndexeerd (2007: 800 euro geïndexeerd)
Een korting van 150 euro niet-geïndexeerd (2007: 200 euro geïndexeerd) wordt toegekend bij de aankoop van een nieuwe wagen met een dieselmotor met roetfilter die maximaal 5 mg fijnstof en 130 g CO2/km uitstoot.



De Outlander past niet in deze criteria - zelfs niet wat er in het klein op het blad staat.

De criteria lijken mij redelijk. Behalve dat we, net als in Frankrijk, diesel zonder FAP subsidiëren die veel deeltjes kan uitstoten... en dat de bedragen naar mijn mening te onbeduidend zijn om een ​​significante impact te hebben op de vernieuwing van de vloot!
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten