Zijn heersers dom?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2




par marc91 » 25/01/09, 19:03

Remundo schreef:hier, om te illustreren wat Christophe zegt, heb je de infrarood van Frankrijk 2 gezien, deze week "leven aan 1500 € / maand" :?

Ik weet niet of we het live terug kunnen zien op het net.
http://www.programme-tv.com/actu/14691/ ... nce-2.html

Anekdote van het rapport: het zijn de Auvergnats (de plattelandsbevolking) die het best leven. Stadsbewoners hebben grote problemen omdat ze alles moeten kopen naast de overweldigende woonlasten : Idee:


Ik, die een gemeentelijk gekozen ambtenaar ben, realiseer me dat politici (burgemeesters, afgevaardigden enz.) In een perfect gesloten systeem zitten en dat ze hun positie gebruiken om altijd meer macht en invloed te hebben.

dus de mensen hebben wat ze hen hebben laten geloven! : Cheesy:
0 x
moe van de ecolos van de gogo
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/09, 19:16

1)
lejustemilieu schreef:Ho en dan shit, je irriteert me, ik knip mijn pc


Nou, word niet boos om zo weinig... maar goed om "gratis" zo in het openbaar te beschuldigen, ook al is het terecht, het zal misschien niet iedereen bevallen...

Vergeet niet dat het de webmaster is die strafrechtelijk verantwoordelijk is voor al uw uitspraken... dus er zijn dingen die ik niet moet laten passeren en censureren. Als je geen vaste klant was, had ik je berichten al volledig verwijderd...

2) Remundo, ik ben het eens met de cijfers in je voorbeeld, dus wie denk je dat verantwoordelijk is voor de daling van de koopkracht? Eten of onderdak?

Hij moet logeren 700 euro/maand kosten inbegrepen.

Hij moet voeden, aankleden, uitrusting vernieuwen € 400/maand


Dus 200€/maand.persoon voor het eten ongeveer

Het systeem beschermt duidelijk de rijken, lobby's van verhuurders en projectontwikkelaars.

3) Voor de grote rukkers, is het van jou of stond het in het rapport?

Je zou me moeten uitleggen hoe "huisvesting = 0"...tenzij hij nog bij zijn ouders is (en al mijn vrienden die werkten terwijl ze nog bij hun oude man waren, moesten ze iets betalen...2 tot 300€ eten inbegrepen, dus goede deal maar toch niet gratis).

Ik zou je graag willen vertellen over MIJN AFTREKBARE ERVARING:

Tussen 23 jaar oud (sorry dat ik mijn baccalaureaat +5 heb behaald zonder ooit een jaar te herhalen, ik heb waarschijnlijk niet genoeg afgetrokken) en 25 jaar oud, mislukte zoektocht naar werk, alle statistieken zouden me hebben geclassificeerd als "GROTE AFTREK". .. Ik was noch werkloos (want niet betaald) noch RMIste... Ik was NIETS economisch noch voor de statistieken...

Dus ik was een pariteit, een economisch uitschot (om gekarcheriseerd te worden?) gezichtspunt van het bbp, en als mijn ouders er niet waren geweest of me op straat hadden gegooid (het bestaat als dat zo is!), dan zou ik waarschijnlijk dakloos geweest...

Zo'n grote rukker, niet iedereen kiest ervoor om er een te zijn, zie je ... armoede kan niet worden gekozen ... in tegenstelling tot rijkdom trouwens!

Toen, op 25-jarige leeftijd, solliciteerde ik naar het RMI, 3 maanden voordat ik een baan vond voor € 1600 netto (gesubsidieerd omdat ik het RMI ontving) maar aan de andere kant van Frankrijk (Guérande) dus hoge kosten en een overgekwalificeerde baan (daarom duurde het trouwens maar 1 jaar) ... Nogmaals, als mijn ouders niet garant hadden gestaan ​​voor de huur, hadden we NOOIT een appartement gehad: het is bekend dat alle jonge mensen dieven zijn die hun huur niet betalen huur!!

Dus ik ben de wereld van vooroordelen en hoeren zat als "Ik moet je neuken voordat je het in mijn reet stopt" of de klassieke "beu om voor anderen te werken", "jonge mensen zijn allemaal rukkers" of "het is alleen ik werk de anderen, het zijn grote rukkers" het is bekend...!!

Zonder de "anderen" zijn er maar weinig mannen die mentaal en fysiek kunnen overleven...

5) Degenen die het meest betalen zijn jij en ik: de middenklasse die steeds meer SMICARIZED wordt... Het minimumloon wordt elk jaar verhoogd, de salarissen van "kleine en middelgrote" kaderleden zelden... Naderhand verrasten we dat er steeds meer foto's zijn van carrièrehoeren?

6) Over de prijsverhoging, als INSEE het zou hebben aangedurfd om rekening te houden met onroerend goed in de berekening van de inflatie, tussen 2000 en 2006, zou dit 10% zijn geweest...

Alleen inflatie is een shitty-index voor shitty-beleid dat vasthoudt aan shitty-groei, UITSLUITEND gebaseerd op het bbp, wat echter een shitty-index is die niet eens gecorrigeerd wordt door de zogenaamde onvolledige inflatie, zo shitty!

https://www.econologie.com/forums/l-inflatio ... t2178.html
ou https://www.econologie.com/fonctionnemen ... -2735.html
en vooral
https://www.econologie.com/forums/inflation- ... t5201.html

Was ik duidelijk of voeg ik een laag (van stront?) : Mrgreen: : Mrgreen:

Uitgaande van deze feiten en als we aan de ene kant inflatie corrigeerden met onroerend goed (en andere leuke dingen zoals de staatsschuld die we aan de bankiers verschuldigd zijn) en aan de andere kant het BBP, dus de groei, corrigeerden door dit "gecorrigeerd" inflatie dan FRANKRIJK BEVINDT zich in ieder geval sinds 2002 IN EEN ERNSTIGE RECESSIE (-5% tot -10%)...ah sorry negatieve groei die nu in Frankrijk gezegd moet worden om in stijl af te sluiten met de mondfout van de gemiddelde Fransman!!!

Nu zoals in dit draadje gezegd https://www.econologie.com/forums/inflation- ... t5201.html het geld verdwijnt niet...

Beeld

Vervelende vraag: nog iets dat je pijn doet, 50% van de belastingen gaat naar de financiering van de staatsschuld, dus particuliere banken... het is niet normaal... wie kost het meeste? Wat is dan het duurst? Schuld voor de rijken of RMi voor de armen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 25/01/09, 19:28

Hallo Christopher,

Ik beschuldigde een systeem, niet de mensen die er slachtoffer van zijn of er baat bij hebben.

Huisvesting €0 is huurtoeslag + sociale huur. Je zult me ​​vertellen dat de plaatsen "duur" zijn, maar wie er komt, vindt het snel leuk.

Er is leraar en leraar, associate, gediplomeerd, assistent-leraar, middelbare school, middelbare school, CPGE, zone 1,2,3... Beloning is afhankelijk van heel veel parameters, "bonussen" en "specifieke toeslagen".

De mediane orde van grootte is 1500 € voor de beginnende leraar. Het is onvoldoende om normaal te leven.

Ik geloof, maar dit is een persoonlijk oordeel, dat werk niet voldoende wordt erkend, nietsdoen (gewild of niet) hielp te veel. Van daaruit is het de vicieuze cirkel: hoge heffingen, vertraging KMO/Industrie, toename bijstand, verhoging heffingen, tekorten...

Anders heb je gelijk, huisvesting is veel te duur. Ik ben een van degenen die denken dat deze hoge kosten nadelig zijn voor zowel verhuurders als huurders, of voor starters. Maar het loopt leeg omdat vraag en aanbod weer controle krijgen over speculatie die wordt aangewakkerd door "gemakkelijk geld" van de banken.

De INSEE-index betekent al lang niets meer, het is een publiek geheim. : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/09, 19:31

Remundo schreef:Ik geloof, maar dit is een persoonlijk oordeel, dat werk niet voldoende wordt erkend, nietsdoen (gewild of niet) hielp te veel. Van daaruit is het de vicieuze cirkel: hoge heffingen, vertraging KMO/Industrie, toename bijstand, verhoging heffingen, tekorten...


De lijfrente betaalt meer dan het werk... dus waarom werken?

Voorbeelden: wie tussen 1 en 2 keer het minimumloon verdient en in de jaren 80 of 90 onroerend goed kocht, verdiende in deze periode veel meer aan de vastgoedinflatie dan aan zijn werk... Het is onaanvaardbaar!!

Remundo schreef:De INSEE-index betekent al lang niets meer, het is een publiek geheim. : Idee:


punchinello? Niet zo zeker, want het is echter degene die veel wordt gebruikt door politici en die de voorpagina van het nieuws haalt...

ps: ik heb waarschijnlijk mijn antwoord gecorrigeerd terwijl je aan het posten was...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 25/01/09, 19:35

Christophe schreef:3) Voor de grote rukkers, is het van jou of stond het in het rapport?

Het staat in het rapport, maar niet zo gezegd.

Een moeder doet huishoudelijke hulp voor ouderen. Al 30 jaar verdient ze 1500 euro.

Haar dochter, niet mager en opvallend onderuitgezakt op tafel, klaagt met een sigaret in haar mond dat ze niet genoeg te eten heeft. We vernemen later dat ze naar een zangschool ging en dat ze haar dagen doorbrengt met zingen in de metro.

Verder wordt ze 25 jaar oud en verklaart ze bijna trots "nu ik 25 ben, help ik mijn moeder met het RMI".

Je moet naar dit rapport kijken, het is erg goed: een mooie foto van de kleine middenklasse Frankrijk 2009, ik herhaal, de meest verachte en uitgebuite onder alle CSP
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 25/01/09, 20:06

Hallo,

De "kolossale huur" die onroerend goed biedt, is een mythe.

Vastgoed volgt over lange periodes (>15 jaar) min of meer de inflatie (de laatste jaren nauwelijks meer in de eurozone).

Dat men inkomsten uit onroerend goed kan halen, is ook niet schandalig. Er is een groep gepensioneerden voor wie het pensioen zwak zou zijn zonder de inbreng van het tijdens hun actieve jaar verworven kapitaal door hun werk.

Interessant klein artikel:
https://www.econologie.info/share/partag ... pzHK6T.pdf

Anders kunnen beursinkomsten verfoeilijk zijn, maar ook de verliezen. De ultieme truc is om een ​​systeem op te zetten waarbij je vaste commissies +% op winst neemt. Eventuele schade is volledig voor rekening van de klant. De echte bandieten zijn daar.

Kom op, Christophe, je lijkt me nerveus.

Om te ontspannen, neem een ​​klein drankje Beeld
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/09, 20:33

Remundo schreef:Hallo,

De "kolossale huur" die onroerend goed biedt, is een mythe.


Sorry, het voorbeeld dat ik aanhaal is geen mythe.

Praktijkvoorbeeld: een huis dat in het midden van de jaren 1 voor "90 miljoen frs" is gekocht, is het nu waard, in ieder geval waard in 2006 ("slechtste" jaar op de vastgoedlijst): € 350 tot € 400 (ik heb het alleen over de marktwaarde, dus zonder grote transformaties dus vers door de eigenaar)

Theoretische meerwaarde (vrijgesteld van belasting behalve een verhoging van de eigendoms- en onroerendgoedbelasting, volgens mij afgestemd op de evolutie van de "theoretische" prijzen) in huidige €: 200 tot 000 € over 250 jaar...d.w.z. 000 tot 10 € per jaar !!

Kortom, zoveel als een stel met een aanzienlijke koopkracht kan besparen (3 tot 4000 € aan minimumrendement) en veel meer dan wat een koppel met het minimumloon kan hopen terug te krijgen...

En nogmaals, ik ben aardig omdat de stijging van onroerend goed voornamelijk begon in 2002 (dus het zou de winst over het jaar verdubbelen) ... vraag me niet pkoi.. kan worden gekoppeld aan 11 september en de "angst" voor de volgende dag?

ps: nou jouw .pdf, precies die dateert van 12/2006...de plaats waar de achteruitgang begon na 4 jaar...fuck...

Remundo schreef:Dat men inkomsten uit onroerend goed kan halen, is ook niet schandalig. Er is een groep gepensioneerden voor wie het pensioen zwak zou zijn zonder de inbreng van het tijdens hun actieve jaar verworven kapitaal door hun werk.


Oké, maar hoe ver? Je kunt niet op beide Remundo-tafels spelen: verdedig de eigenaars of de huurders, maar je kunt niet zeggen dat beide te beklagen zijn... :schok:

Een goede aanwijzing om de koopkracht van gepensioneerden te zien: het aantal campers... 70-80% (zou ik zeggen) gekocht door gepensioneerden... of pre-gepensioneerden...

Aan de andere kant zijn de huidige gepensioneerden de laatste generatie die kan profiteren van het pensioenstelsel vóór de definitieve ineenstorting...

reps: ben nooit zenuwachtig behalve tegen leugenaars en manipulators : Mrgreen: Let op, ik mik niet op iemand forums maar die waar we het over hebben!
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 25/01/09, 22:55

Goede avond Christophe,

U neemt de jaren die passen bij uw redenering...

1995/2005 markeerde een grote vastgoedboom.

Dit is wat er gedurende 25 jaar in de VS is gebeurd, en ik neem de bocht van het Amerikaanse Westen, de meest speculatieve.
Beeld
in 25 jaar tijd is de waarde van onroerend goed verdrievoudigd. Oh de goddelozen :P
dat is een snelheid van [exp(ln(3)/25)-1]=4.5%
Het is niet schandalig, het is iets meer dan inflatie.

Bovendien staat de onroerendgoedmarkt open voor iedereen, en in een mensenleven bevindt de meerderheid van de werknemers zich aan de ene kant en dan aan de andere kant van de barrière (huurder/eigenaar).

En op dit moment verliest de man die kocht in 2006,2007,2008 en die gedwongen wordt te verkopen geld in dezelfde verhoudingen als u aangaf als winst... : Idee:

Dit alles om dat te zeggen Beeld vertelde me dat de situatie minder duidelijk is dan je karateka suggereert

Hoe dan ook, dat is niet echt het onderwerp van het onderwerp :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/09, 23:17

De situatie in de VS interesseert me niet (en het is een cultuur van onroerend goed eigendom in tegenstelling tot die van Europa, dus echt niet vergelijkbaar: in de VS koop je geen langdurig onroerend goed om aan je kinderen na te laten, maar "snel en goedkoop".. .).

Niet meer dan dat van 20 of 30 jaar geleden...

ik heb het over NU dus effectief van 95 tot 2005/06: uit Frankrijk dat wegzinkt in sociale ongelijkheden op een niveau dat dat van de vooroorlogse periode bereikt!

Al het sociale en economische erfgoed van de glorieuze jaren '30 komt naar buiten!!

Dus als een opportunist wordt gekozen, praat er dan over moraliteit, culturele wortels en barensnood terwijl op de grond is het net het tegenovergestelde....daar word ik kwaad van!!!

Hier zijn 3 zinnen die veel Fransen tegen zichzelf zouden kunnen fluisteren, ik durf ze hardop te zeggen:

a) Pkoi travailler of de lijfrente of, omgekeerd, de sociale minima winstgevender zijn?

b) Pkoi respecter anders, deze vreemdeling, als mijn eigen bankier die ik altijd heb gekend en op wie ik vertrouwde me in de rug zou steken terwijl ik 30 jaar spaargeld verdampte?

c) Pkoi zijn moreel terwijl 'onze' presidenten of leiders er geen of bijna geen hebben? Bijv: verhaal over Sarko's kont, zijn scheidingen, zijn verhuizingen, zijn valse beloften, de leugens van bush aan de hele wereld...

Let op dit zijn geen PERSOONLIJKE gedachten... maar het zijn gedachten van GEMAK die veel mensen op dit moment zouden kunnen hebben... het is triest... deze situatie is helemaal niet bevorderlijk voor SOCIALE VREDE...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 25/01/09, 23:42

om vrede te garanderen,

feit blijft dat we "in een geweldige tijd" leven :?
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten