nieuwsgierig en ongewone voorwerpen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 17/11/16, 12:49

Inderdaad, deze vreemde locatie is niet het resultaat van de groei van bomen, maar van een andere verklaring...
Het is het einde van de bomen dat groeit en niet de hele plant.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Gaston » 17/11/16, 13:46

Ahmed schreef:Inderdaad, deze vreemde locatie is niet het resultaat van de groei van bomen, maar van een andere verklaring...

Mogelijk is het prikkeldraad op de grond gelegd voordat de bomen groeiden.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Grelinette » 17/11/16, 14:37

Ik had er inderdaad niet aan gedacht, maar uw opmerkingen roepen een vraag op over de aanwezigheid van dit prikkeldraad aan de top van de boom!... :schok:

In dit geval is het Aleppo-den, maar het is waar dat ik heel veel zeer oude hekken zie ingebed in de stammen van bomen, meestal eiken bovendien, soms met een draad van hekwerk dat de stam van links naar rechts doorkruist, door de midden maar ter hoogte van een man, wat bevestigt dat de romp a priori niet omhoog gaat en dat een object dat aan de romp is bevestigd, zelfs na tientallen jaren op dezelfde hoogte zal blijven .
De verklaring van Gaston lijkt dus mogelijk: het prikkeldraad staat op palen die in de grond zijn geplant, en die nu zijn verdwenen, en het zijn de bomen die onder het prikkeldraad groeiden en het enkele meters boven de grond hebben gehesen.

Over hetzelfde onderwerp trouwens (voorwerpen ingebed in boomstammen) hier zijn 2 foto's van een heel merkwaardig ding op een dennenstam in de tuin van een van mijn buren:
Eiken tak in grenen (1).jpg

Eiken tak in grenen (2).jpg

Dit is een eik die is overspoeld door een pijnboom maar door de stam van de pijnboom blijft groeien. We kunnen het op de foto's niet zo goed zien, maar aan de basis van de stam van de den zitten eikentakken die uit de stam komen en verder groeien. Als je dit voor het eerst ziet, denk je dat het een hybride boom is!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 17/11/16, 14:58

De uitleg van Gaston is ingenieus maar negeert het essentiële, namelijk dat het voor de boom op geen enkele manier mogelijk is om deze draad te versterken, noch door erin te worden opgenomen (wat wordt toegegeven) of door de buitenkant. Ik specificeer: aangezien de draad verondersteld wordt op een tak te liggen en deze tak (dat hij horizontaal of verticaal is = stam) alleen aan het uiteinde groeit (op een moment achter de afzetting van de draad), kan de draad bijgevolg niet slijten een bewegend onderdeel...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Gaston » 17/11/16, 15:04

Ahmed schreef:De uitleg van Gaston is ingenieus maar negeert het essentiële, namelijk dat het voor de boom op geen enkele manier mogelijk is om deze draad te versterken, noch door erin te worden opgenomen (wat is toegestaan) of door de buitenkant.
Ik denk dat het kan als de draad er is voordat de boom groeit.
De draad wordt dan elk jaar een stukje hoger gedragen door de bladeren (in dit geval de naalden) van het jaar.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Oli 80 » 17/11/16, 17:49

Goedenavond, voor het prikkeldraad aan de top van de bomen is er een risico als er een storm is als de bliksem inslaat in het draad zullen er verschillende dennen zijn die zullen worden
beschadigd of vernietigd, maar ach, als deze niet naar de aarde gaat, zou er toch geen risico moeten zijn, nou ik weet het niet

het doet me denken aan een anekdote thuis, iemand had een aardedraad met een punt aan de top van een appelboom gelegd, zogenaamd om hem te beschermen
bliksem maar het tegenovergestelde effect deed zich voor, de bliksem vernietigde de boom volledig
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par izentrop » 17/11/16, 18:10

Gaston schreef:
Ahmed schreef:De uitleg van Gaston is ingenieus maar negeert het essentiële, namelijk dat het voor de boom op geen enkele manier mogelijk is om deze draad te versterken, noch door erin te worden opgenomen (wat is toegestaan) of door de buitenkant.
Ik denk dat het kan als de draad er is voordat de boom groeit.
De draad wordt dan elk jaar een stukje hoger gedragen door de bladeren (in dit geval de naalden) van het jaar.
Het zou kunnen werken met een zeil op de boomtop, maar een draad, als het op een vork tussen 2 takken wordt geplaatst. De vork blijft altijd op dezelfde hoogte als de takken groeien.
Zie de tweede foto http://bernard.langellier.pagesperso-or ... -arbre.htm
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 17/11/16, 18:49

precies Izentrop, maar op voorwaarde dat het dekzeil licht is, anders zou de scheut zijdelings worden afgebogen en zou het optillen van het object niet kunnen plaatsvinden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par dede2002 » 18/11/16, 18:32

Deze draad die mannen boven op de dennen hebben gelegd, was het misschien een geïmproviseerde radioantenne?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Grelinette » 18/11/16, 19:42

Dit prikkeldraad dat aan de boomtoppen hangt, blijft een mysterie! ...

Wat zeker is, is dat hij niet erg jong is, de andere aanwijzing is dat hij dramatische gebeurtenissen had die dateren uit de laatste oorlog omdat er veel herdenkingszuilen zijn.
Een geïmproviseerde antenne, wellicht geplaatst door het verzet, is daarom wellicht de meest plausibele verklaring.

(Ik vond ook veel fragmenten van aardewerk uit de Middeleeuwen en de Romeinse tijd, waaronder fragmenten van dolium, maar prikkeldraad bestond toen nog niet! : Cheesy: )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten