Oprichting van een econologievereniging?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

par Asgard bot tyr » 10/04/06, 18:45

Ik blijf open voor elk voorstel!!!
Maar omdat het mij ontmoedigde om te zien dat iedereen veel dingen "op welke manier dan ook" zegt en doet (totaal verdeeld!!!), kom ik niet zo vaak meer op deze site!
wie iets serieus wil doen weet mij te vinden!!!
zoals je zegt PIT, mijn doel is om iedereen te confronteren met bepaalde realiteiten!!! (ikzelf inbegrepen)
Dit is de reden waarom, zoals je zegt, er niet veel zijn die klaar zijn om de stap te zetten!!!
JIJ zegt dat je geen resultaten behaalt!!! (niet genoeg validatie op de bank)
Oké, maar gezien mijn ervaring en die van enkele anderen die het hebben gehad, lijkt het mij dat er veel te concluderen valt!!! Ik heb niet alles grondig geanalyseerd, maar in bepaalde bewerkingen zijn er fouten die vermeden kunnen worden!!!
wat heeft het voor zin om informatie door te geven, als dat de reden is dat het buiten de boot valt!!!
Dus van mijn kant blijf ik beschikbaar, voor elke validatie, advies, conferentie of training of iets anders voor degenen die zich echt willen inzetten!!! Overal ligt werk klaar! Iedereen moet zich inzetten!!! : Mrgreen: A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

par PITMIX » 10/04/06, 21:11

Hoi Kevin
Je zei dat wat je bij mijn auto niet goed leek, de beperking van de uitlaat was.
Andere mensen zeggen het tegenovergestelde.
Dat is niet de reden waarom je het moet opgeven en zeggen dat iedereen die niet zo denkt als jij, noodzakelijkerwijs ongelijk heeft.
Het is een forum voor discussie.
Zoals ik al vele malen heb gezegd forum heeft ervaren mensen nodig om beginners zoals ik te begeleiden.
André komt in elke post tussenbeide om te helpen, maar het is goed om meerdere standpunten te hebben, zodat iedereen zich een mening kan vormen.
Ik was blij je te mogen verwelkomen op mijn post toen je de opmerking maakte over mijn uitlaat, maar je ging niet verder.
Ik vertelde je dat het probleem voor mij niet helemaal daar vandaan kwam, aangezien anderen dezelfde configuratie hebben en het werkt.
Ik had graag gezien dat je het verder toelichtte.
Je was er in PM ook mee begonnen.
Als u er de voorkeur aan geeft dat we het persoonlijk bespreken, ben ik bereid u te ontmoeten, het is waar dat het concreter is dan het forum.
Ik hoop je snel te zien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

par Asgard bot tyr » 10/04/06, 21:45

Geen probleem om het persoonlijk te bespreken!!! Integendeel : Cheesy:
de opmerking die ik maakte over je ontsnappingslijn komt alleen voort uit het feit dat wanneer je gas geeft, een van de oorspronkelijke parameters wordt gewijzigd, en we zijn nog niet genoeg over dit onderwerp om dit toe te staan. Ik denk dat je het moet spelen!!!
en zoals André zegt, in de loop van de tests slagen we erin ons discours te veranderen!!! van mijn kant blijf ik voorlopig in mijn positie terwijl ik wacht op bewijs van het tegendeel!!!
je ne dit pas que ceux qui ne pense pas comme moi on tord,mais cque jdit , c'est 50000km,3passage au banc et +d'une douzaine de test anti pollution!!!c'est ptetre pas grand chose mais bon! !!zelfs indien!
eigenlijk is de doorgang van gassen niet de enige parameter waarmee rekening moet worden gehouden! ook de depressie bij de adm de stroom de lengte en ts en ts...
Als je iemand kent die resultaten heeft met een opstelling die vergelijkbaar is met de jouwe, laat hem of haar dan naar de bank komen en gaan, dit is de beste manier om de juiste parameters vast te stellen waarmee rekening moet worden gehouden! heb resultaten! en voor het geval dat, mijn advies is dat we bepaalde nieuwelingen al bemoedigende resultaten hebben laten behalen!!! Ik weet het niet, maar 7proto op mijn r21+sque I die ik hierboven citeerde, geeft me een beetje perspectief
: Mrgreen: Altijd leuk om mee te nemen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

par PITMIX » 10/04/06, 22:43

parfais
laten we een afspraak afspreken. Ik heb een strak schema, maar er moet een manier zijn om het op een of andere dag te zien.
Voor iemand anders zoals ik is het dood. Ik ben de enige psychopaat hier die zijn motor water laat drinken. : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 11/04/06, 00:50

Dag
De beperking aan de uitlaat is een noodzakelijk kwaad om warmte te hebben en meer bepaald bij een turbodiesel
Voor een benzinemotor is er voldoende warmte, op voorwaarde dat het voertuig een beetje beladen is, maar omdat ik de reactor op de gebruikelijke snelheid probeer te laten werken, d.w.z. 100 km en minder met een cilinderinhoud van meer dan 3 liter, is mijn manier om de dingen te zien anders. dan wanneer ik een panton op een motor plaats die bijna altijd open draait op 75% van zijn vermogen.
maar als we het over beperking hebben, moeten we begrijpen dat de limiet in een motor de doorgang naar de drempel van de uitlaatklep is, we mogen niet onder die grens gaan,
zoals ik al zei is het mogelijk om een ​​zwakke restrictie te maken, zoals de venturis. Deze kanaliseert de warmte. Dit voorkomt dat de gassen uitzetten. De warmte moet naar de reactor gaan en niet naar de wanden van de uitlaatpijp.
Nu zijn de uitlaatpijpen bij de uitlaat van de cilinderkop bij een goede motor zo berekend dat de gassen ontspannen en daardoor snel afkoelen en stromen, berekend voor een maximale snelheid, dus als je op halve snelheid en minder draait zit de pijp in een royale afmeting, de fabrikanten installeren geen variabele leidingen, er zijn zeer specifieke formules die rekening houden met de slag, de cilinderinhoud, de zuigers
Het is ook noodzakelijk om rekening te houden met de lengte van de leiding
In een bepaalde motor, gemeten op een bank, kunnen we tot 20% aan vermogen winnen tussen een uitlaatpijp van 0,5 meter en een pijp van 1,5 meter lang bij 3000 tpm
Voor elk toerental is er een ideale slanglengte

Het hangt ook af van de fabrikanten van de Mercedes 300TD
de uitlaatpijp achter de turbo is 65 mm voor een 3 liter motor. Bij de 3,8 liter benzine Chevrolet is de pijp 49 mm, nogal een verschil. De ingenieurs van GM en Benz hebben niet dezelfde rekentabellen!
Als we het hebben over reductie, moet dit worden uitgedrukt als een percentage van de oorspronkelijke leiding.

Als iemand mij nu vertelt dat het hitteniveau niet nodig is voor de reactor, zal ik mijn manier van doen herzien.
Wat ik weet is dat er een minimum is om dit te laten werken, om te zeggen dat het beter werkt als we de reactor tot 1000 graden Celsius verwarmen, dit moet nog bewezen worden... (en het is niet omdat de prestaties van de reactor toenemen met de belasting dat alleen maar hitte is de oorzaak)
Het is aan ons om erachter te komen waarom het niet altijd werkt

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

par Asgard bot tyr » 13/04/06, 13:03

van mijn kant respecteer de diameter of bijna (wat te veel beperking betekent) van de uitlaatleiding, en met de reactor op 20 cm van de collector, wat isolatie betekent (de staaf is gemonteerd op 350 graden), behaalde ik bemoedigende resultaten (bij constante snelheid!!! )
Dus zoals je zegt André, hitte is niet de enige belangrijke factor in dit principe!!!
Naar mijn mening is het noodzakelijk om de prototypes die resultaten opleverden te analyseren en de parameters te ontleden waarmee rekening is gehouden!!! in plaats van veel tests uit te voeren, iedereen in zijn eigen hoekje!!! dat zou ons alle tijd besparen!!! het inzicht dat iedereen mist Het!!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 10/04/07, 14:40

Christophe schreef: Ik ben begonnen met het schrijven van de statuten, het gaat goed :)

Aan de andere kant zou ik graag willen weten of mensen die hier aanwezig zijn geïnteresseerd zouden zijn in het vormen van de CA (het bureau)... Wetende dat dit wettelijke verplichtingen en tijd van hen zal vergen... Ik weet het niet zeker (voorlopig maar ik blijf graven in de sites) die we met Christine (mijn vriendin) legaal kunnen maken aangezien we hetzelfde adres hebben...


Hallo, mijn naamgenoot! De grootste grap is dat ik het 12 jaar heb geleefd en een Gwenaël had met... een Christine!
Het idee om een ​​vereniging op te richten lijkt mij geweldig, de vraagprijs lijkt mij eerlijk, laten we doen!

Als dat je aanspreekt, ik ook, in België ontmoeten we elkaar wanneer je maar wilt!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 10/04/07, 14:53

Andre schreef:Dag
De beperking aan de uitlaat is een noodzakelijk kwaad om warmte te hebben en meer bepaald bij een turbodiesel
Voor een benzinemotor is er voldoende warmte
Andre


hi Andrew


Wat betreft mijn idee om de uitlaatgassen van een verbrandingsmotor te verdelen met behulp van koper: heeft iemand (jij?) een idee van de temperatuur van de uitlaatgassen als functie van de afstand tot de collector? zo ver weg als - heet, maar op welke afstand van de bron kunnen we koper plaatsen zonder dat het verbrandt? Deze ook, om te weten waar ik de pantone op een tweecilinder Kawa moet plaatsen... en wat zijn de observaties met betrekking tot de ideale temperatuur voor de "reactor" (die heeft de vorm, toch?), de montage op de fiets, moet heel netjes zijn, ik zoek iemand die hem erop durft te gooien, ik ben behoorlijk handig maar zit met mijn gebroken rug...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 10/04/07, 15:00

Asgard bot tyr schreef:van mijn kant respecteer de diameter of bijna (wat te veel beperking betekent) van de uitlaatleiding, en met de reactor op 20 cm van de collector, wat isolatie betekent (de staaf is gemonteerd op 350 graden), behaalde ik bemoedigende resultaten (bij constante snelheid!!! )
Dus zoals je zegt André, hitte is niet de enige belangrijke factor in dit principe!!!
Naar mijn mening is het noodzakelijk om de prototypes die resultaten opleverden te analyseren en de parameters te ontleden waarmee rekening is gehouden!!! in plaats van veel tests uit te voeren, iedereen in zijn eigen hoekje!!! dat zou ons alle tijd besparen!!! het inzicht dat iedereen mist Het!!! : Mrgreen:



welkom
Ik ben het volledig eens met wat u zegt, ik deel daarom het idee en het voorstel om te groeperen, op uw computers en vergeet niet om contact met u op te nemen, zelfs per e-mail, we hebben allemaal ideeën vol koffie en willen heel graag samenwerken... 8)
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

par louphil » 29/02/08, 15:07

Om het onderwerp te heroriënteren en verder te gaan met het idee gelanceerd door vincent27, ben ik dit onderwerp aan het opgraven, omdat ik een idee heb dat al een tijdje door mijn hoofd spookt... Wat dit idee teweegbracht is de machine van Pascal HaPham met trilobale zuiger. Wat het versterkte waren de diverse en gevarieerde aanvullende ontdekkingen van Remundo (motor met gecontroleerde slagzuiger) en dezelfde Pascal (tweedekker roterende windturbine)...

Het idee: we weten dat de ontwikkeling van een idee, de constructie van een prototype kosten met zich meebrengt die vaak onvermijdelijk en vooral aanzienlijk zijn, en niet noodzakelijkerwijs binnen het bereik liggen van zomaar een blut maar scherpzinnig persoon. Ik dacht erover om een ​​vereniging op te richten met als doel een geïsoleerde onderzoeker financieel te helpen zijn idee te verwezenlijken. Het is duidelijk dat het idee van een product niet moet worden geregistreerd/gepatenteerd, hoewel... maar op dezelfde manier moet worden beschermd als vrije software of een werk om het auteurschap te garanderen...
Zo kon iedereen meedoen aan de ontwikkeling van het idee (zie de post over de trilo waar ik op mijn kont zit
https://www.econologie.com/forums/machine-ro ... t1455.html ) en een deel van de bijdragen van de leden zou kunnen bijdragen aan de financiering van prototypes, maatregelen, enz.

Hiervoor zou er niet noodzakelijkerwijs behoefte zijn aan de oprichting van regionale delegaties???

Ik denk dat het een goede manier is om ervoor te zorgen dat een interessante vondst niet wordt vergeten...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten