Collapsology ... kezako?

filosofische debatten en bedrijven.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Collapsology ... kezako?




par sicetaitsimple » 04/12/19, 21:20

eclectron schreef:Het werk van de VN is waarschijnlijk vals, ook al is het recent.


Het werk van de VN biedt onzekerheidsmarges die worden weergegeven in de grafiek die ik heb verstrekt; uiteraard zullen ze kleiner of groter worden naarmate we verder in de tijd komen...
‘Elke kans om ongelijk te hebben’ is gewoon onzin van een man die in zijn eigen denkbeeldige wereld leeft zonder naar de echte cijfers te willen kijken, ook al lijken ze misschien niet per se aardig.
Je moet je alleen realiseren dat een echt cijfer uit 2019 waarschijnlijker is in 2019 dan een cijfer ontwikkeld door een model uit 1972...... Dit is zeker geen intelligentie, maar gewoon gezond verstand.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 05/12/19, 08:59

sicetaitsimple schreef:
eclectron schreef:Het werk van de VN is waarschijnlijk vals, ook al is het recent.


Het werk van de VN biedt onzekerheidsmarges die worden weergegeven in de grafiek die ik heb verstrekt; uiteraard zullen ze kleiner of groter worden naarmate we verder in de tijd komen...
‘Elke kans om ongelijk te hebben’ is gewoon onzin van een man die in zijn eigen denkbeeldige wereld leeft zonder naar de echte cijfers te willen kijken, ook al lijken ze misschien niet per se aardig.
Je moet je alleen realiseren dat een echt cijfer uit 2019 waarschijnlijker is in 2019 dan een cijfer ontwikkeld door een model uit 1972...... Dit is zeker geen intelligentie, maar gewoon gezond verstand.


Bedankt voor het niets, waarin u bewijsmateriaal spuit dat het probleem niet oplost. Ik heb genoeg tijd verspild...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Collapsology ... kezako?




par sicetaitsimple » 05/12/19, 15:27

eclectron schreef:
sicetaitsimple schreef:
eclectron schreef:Het werk van de VN is waarschijnlijk vals, ook al is het recent.


Het werk van de VN biedt onzekerheidsmarges die worden weergegeven in de grafiek die ik heb verstrekt; uiteraard zullen ze kleiner of groter worden naarmate we verder in de tijd komen...
‘Elke kans om ongelijk te hebben’ is gewoon onzin van een man die in zijn eigen denkbeeldige wereld leeft zonder naar de echte cijfers te willen kijken, ook al lijken ze misschien niet per se aardig.
Je moet je alleen realiseren dat een echt cijfer uit 2019 waarschijnlijker is in 2019 dan een cijfer ontwikkeld door een model uit 1972...... Dit is zeker geen intelligentie, maar gewoon gezond verstand.


Bedankt voor het niets, waarin u bewijsmateriaal spuit dat het probleem niet oplost. Ik heb genoeg tijd verspild...


Het is waar dat uw tijd kostbaar is. Zorg er dus voor dat je het niet kwijtraakt als je probeert de jaarlijkse sterftecijfers rond 2030/2100 te vergelijken tussen voorspellingen uit een scenario uit 1972 (er waren er nog meer) en gegevens uit 2019.
Lees in plaats daarvan het boek, of de update ervan "30 jaar later", uit 2004. En dit fragment uit het voorwoord van Dennis Meadows:

"We schrijven dit boek niet om een ​​voorspelling te publiceren over wat er werkelijk zal gebeuren in de XNUMXe eeuw. Wij voorspellen niet dat a
bepaalde toekomst zal plaatsvinden. We presenteren eenvoudigweg een reeks alternatieve scenario’s: letterlijk tien verschillende beelden van hoe de 10e eeuw zich zou kunnen ontwikkelen. We doen dit om jouw leerproces, reflectie en persoonlijke keuze aan te moedigen."
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 06/12/19, 00:15

sicetaitsimple schreef:
eclectron schreef:
sicetaitsimple schreef:
Het werk van de VN biedt onzekerheidsmarges die worden weergegeven in de grafiek die ik heb verstrekt; uiteraard zullen ze kleiner of groter worden naarmate we verder in de tijd komen...
‘Elke kans om ongelijk te hebben’ is gewoon onzin van een man die in zijn eigen denkbeeldige wereld leeft zonder naar de echte cijfers te willen kijken, ook al lijken ze misschien niet per se aardig.
Je moet je alleen realiseren dat een echt cijfer uit 2019 waarschijnlijker is in 2019 dan een cijfer ontwikkeld door een model uit 1972...... Dit is zeker geen intelligentie, maar gewoon gezond verstand.


Bedankt voor het niets, waarin u bewijsmateriaal spuit dat het probleem niet oplost. Ik heb genoeg tijd verspild...


Het is waar dat uw tijd kostbaar is. Zorg er dus voor dat je het niet kwijtraakt als je probeert de jaarlijkse sterftecijfers rond 2030/2100 te vergelijken tussen voorspellingen uit een scenario uit 1972 (er waren er nog meer) en gegevens uit 2019.
Lees in plaats daarvan het boek, of de update ervan "30 jaar later", uit 2004. En dit fragment uit het voorwoord van Dennis Meadows:

"We schrijven dit boek niet om een ​​voorspelling te publiceren over wat er werkelijk zal gebeuren in de XNUMXe eeuw. Wij voorspellen niet dat a
bepaalde toekomst zal plaatsvinden. We presenteren eenvoudigweg een reeks alternatieve scenario’s: letterlijk tien verschillende beelden van hoe de 10e eeuw zich zou kunnen ontwikkelen. We doen dit om jouw leerproces, reflectie en persoonlijke keuze aan te moedigen."

Ik zou punt voor punt kunnen reageren op je onzin... maar ik zie dat het nutteloos is, vandaar het gevoel dat ik mijn tijd verspil.
Niet dat wat je citeert onzin is, ik weet het heel goed, maar de manier waarop je er mee omgaat is niet zo slim.
Je ziet de interesse en de motivatie niet van wat ik deed, je ziet niet... we gaan zeggen dat het niet jouw schuld is. Misschien zul je het ooit begrijpen.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 06/12/19, 15:31

Voor nieuwsliefhebbers: hier gaat het over demografie.
Uit deze reeks:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Collapsology ... kezako?




par sicetaitsimple » 06/12/19, 19:25

eclectron schreef:Voor nieuwsliefhebbers: hier gaat het over demografie.


Uit respect voor de mensen die naar hem komen luisteren, kon hij in ieder geval vermijden te drinken voor een conferentie...
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 07/12/19, 17:53

sicetaitsimple schreef:Uit respect voor de mensen die naar hem komen luisteren, kon hij in ieder geval vermijden te drinken voor een conferentie...


Altijd bovenop de discussie. : Lol: : Lol: : Lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Z3Jho2yHjD0&feature=youtu.be&t=133
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Collapsology ... kezako?




par sicetaitsimple » 07/12/19, 20:04

eclectron schreef:
sicetaitsimple schreef:Uit respect voor de mensen die naar hem komen luisteren, kon hij in ieder geval vermijden te drinken voor een conferentie...


Altijd bovenop de discussie. : Lol: : Lol: : Lol:


Van een voormalige docent hoger onderwijs, parlementslid, minister, Europarlementariër: dit is inderdaad een zielige presentatie.

Over de inhoud (collapsologie) kan zeker worden gediscussieerd (over de betekenis kan worden gedebatteerd), maar over de vorm niet. Stomme "slides", regelmatige "sneergeluiden", vooral tegen het einde, zijn kleine anekdotes over zijn relaties met ministers van vandaag of gisteren (E. Borne, JC. Gayssot, S. Royal) en zelfs zijn oordeel over Chirac waar het niet om gaat.
De uitstekende grap over het feit dat het 20000 jaar geleden gemakkelijker was voor migranten om Engeland binnen te komen...
We gaan het verschil niet vergeten tussen een fles whisky die half vol of half leeg is.

Maak je geen zorgen als je het leuk vindt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Collapsology ... kezako?




par GuyGadebois » 07/12/19, 20:15

sicetaitsimple schreef:........

Je doet me denken aan mijn grootouders toen ze naar het journaal van 20 uur keken: "Oh maar wat is deze das, en zijn haar is toch slecht gedaan... pfff hij heeft een klap gekregen, oude PPDA... Ah, het lijkt erop dat Machin daar is ... (hoe heet hij ook alweer?) is niet meer bij Machine (hoe heet hij ook alweer?) ... Rhâlalala, de arme Bretons, het regent daar gewoon... enz, enz"... alle manier. : Lol:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Collapsology ... kezako?




par sicetaitsimple » 07/12/19, 20:42

GuyGadebois schreef:Je doet me denken aan mijn grootouders toen ze het nieuws van 20H bekeken:


Geen zorgen, ik hoop dat je grootouders goede herinneringen voor je zijn!

Maar er is nog steeds een man die jij en ik hebben betaald en die tot het einde van zijn leven mooi met onze belastingen blijven betalen, die zijn soep (zijn boek) komt verkopen, terwijl hij noodzakelijkerwijs wordt betaald voor zijn dienst, mindere dingen zouden het onderwerp krijgen van het verkrijgen van een beetje hoogte en het wegwerken van zijn kleine anekdotische onzin verbonden met zijn politieke verleden, en om op de grafische vorm iets anders dan een doek te presenteren.
Ik heb nog nooit (tenminste denk ik?) Nooit negatieve opmerkingen gehad over een video van Aurélien Barreau bijvoorbeeld. Hij heeft de feiten, waar we het al dan niet mee eens zijn, maar dat is een ander onderwerp.
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten