Fles in de zee, laptop gestolen uit mijn auto

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/02/11, 08:46

Christopher zei:

De waarde van de laptop is keer minder waard dan de informatie die erin zit. Dus ik hoop maar dat je op dit punt de nodige maatregelen hebt genomen (als laptop pro...)


En ja, de laatste BU dateerde een beetje.

Er staan ​​codes op de pc, maar de suggestie van valprogramma's is niet erg handig: ik heb net een harde schijf gekocht om een ​​andere pc weer in gebruik te nemen: 59 euro...

Tot slot, als je een Acer Travelmate 5370 ziet in een flexibele zwarte Samsonite-tas van dubbele dikte..... denk aan mij!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/11, 09:27

dedeleco schreef:Het lijkt mij dat er verborgen antidiefstalsoftware is die verborgen e-mails met het IP-adres en dergelijke lokaliseert en naar u verzendt, zodra de dief verbinding maakt met internet.


En het geeft het mandaat met?

Ik bedoel: als je weet waar je laptop is, kan het juridisch gezien nog erger worden (huisinbraak, geweld...)...

olifant, je hebt er waarschijnlijk al over nagedacht, maar kijk eens naar de PA... zoals ebay, kapazaa...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/02/11, 11:30

Waar is de politie voor?
Met het hadopi IP-adres gevonden !!
De politie moet de dief of de gebruiker kunnen vinden!!

Ik herhaal :
Vraag uw ADSL-operator, of zelfs de politie na het indienen van een klacht, of het niet mogelijk is om de IP-adressen van oproepen naar uw e-mails te hebben, of de dief per ongeluk verbinding maakt om uw e-mails te bekijken of te gebruiken met uw wachtwoorden, of een andere speciale website voor u.


U kunt zelfs een val zetten door interessante informatie in uw e-mails te plaatsen voor een dief die gaat kijken en in de val loopt!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/02/11, 12:01

...ja, bel dan de politie voor gelddiefstal... : Cheesy: ze hebben een paar brigades, vooral voor tel. laptops vanwege terrorisme maar een computer... die zullen ze met een beetje geluk nauwelijks op hun "leuning" zetten... er is zoveel agressie alleen voor diefstal... Ze hebben geen tijd meer...

Aan de andere kant, als we ofwel de dief hebben gelokaliseerd ... daar is het heel anders, het is bijna een vlag!

Het idee van snitches vind ik dus uitstekend. Dit des te meer omdat er steeds meer laptops zijn die zijn uitgerust met GSM-stekkers/kaarten, bijvoorbeeld de grafische Samsung-tablet (zoals de iPad) waarmee u zelfs kunt bellen. Kortom, daar is het nog makkelijker, de operator kan blijkbaar de laptop lokaliseren ook al staat hij uit,..!!! Concept om te graven!

Vooral omdat je met prepaid goedkoop een GSM-chip kunt krijgen (€ 5 communicatie bij Aldi...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/11, 12:16

dedeleco schreef:Waar is de politie voor?
Met het hadopi IP-adres gevonden !!
De politie moet de dief of de gebruiker kunnen vinden!!


Sterker nog, nu je het zegt: geen vooraf geïnstalleerde spyware nodig: het zou voldoende zijn om het MAC-adres van de laptop te kennen (uniek adres voor elke netwerkkaart ter wereld) om het IP-adres te verkrijgen met een paar hulpmiddelen die goed werken, op voorwaarde dat de pc is aangesloten op het NET...

Ik goed of niet?

Het probleem is "na" als je eenmaal het IP-adres hebt, wat doe je dan?

De gebruiker is niet noodzakelijkerwijs de dief en hij heeft het misschien in alle "eerlijkheid" gekocht...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/02/11, 12:30

Christophe schreef:Sterker nog, nu je het zegt: geen vooraf geïnstalleerde spyware nodig: het zou voldoende zijn om het MAC-adres van de laptop te kennen (uniek adres voor elke netwerkkaart ter wereld) om het IP-adres te verkrijgen met een paar hulpmiddelen die goed werken, op voorwaarde dat de pc is aangesloten op het NET...


Dat is precies wat ik hierboven heb neergezet :-) https://www.econologie.com/forums/post192717.html#192717

Maar zodra er een router is, verschijnt het mac-adres niet meer...
http://www.cnil.fr/vos-libertes/vos-tra ... height=768

Terwijl deze zich bij een GSM rechtstreeks op het netwerk van de operator bevindt, is het equivalent van het Mac-adres dus direct toegankelijk.

Zo gemist voor een pc...

En hoe dan ook, het stelen van een pc zonder deze te formatteren is een beetje zoals in slaap vallen op de bank van de gestolen persoon :-) http://www.leparisien.fr/abo-val-de-mar ... 126760.php

Of neem een ​​vlucht bij sneeuwweer!
http://www.metrofrance.com/metro-paris/ ... s-la-neige
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/11, 12:35

Oeps, had je bericht niet gezien...

Ja voor de router, maar ja, het is nog steeds het proberen waard, daarna moet de pc online zijn als je scant... maar voor wat het kost om het te doen.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/02/11, 12:49

Christophe schreef:Oeps, had je bericht niet gezien...

Ja voor de router, maar ja, het is nog steeds het proberen waard, daarna moet de pc online zijn als je scant... maar voor wat het kost om het te doen.


Maar u kunt niet op een directe manier (pakketten lezen) als de pc zich niet in hetzelfde "ip-subnet" bevindt, dwz wanneer ten minste één router u scheidt.

Op elke pc moet een programma draaien: maak een webpagina met een programma dat het mac-adres leest en terugstuurt. Technisch mogelijk maar niet echt legaal: het is piraterij!
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/02/11, 23:51

deledeco zei:

U kunt zelfs een val zetten door interessante informatie in uw e-mails te plaatsen voor een dief die gaat kijken en in de val loopt!!


Boefje! Dat is het hele probleem van strategie... vernietig het mierennest of zuig ze allemaal een voor een op of gebruik aas dat ze terugbrengen naar het nest...

Ik zal er over nadenken !
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/02/11, 00:57

Elke e-mail die het bronbericht leest, bevat het IP-adres van de afzender:
Dan met het indienen van een klacht bij de politie (wat ik in jouw plaats zou hebben gedaan, want als de dief herhaaldelijk steelt, helpen we veel om hem te vangen), en met het IP-adres kan de politie hem vinden, zelfs als de gebruiker te goeder trouw heeft gekocht, omdat hij zal worden beschuldigd van verzwijging of zelfs van medeplichtigheid aan de dief, vooral als er een groot aantal voorwerpen is gestolen !!

We kunnen zetten een e-mail sturen met foto's gemaakt door de webcamera die in de laptop is ingebouwd, automatisch elke keer dat de computer wordt opgestart en eenvoudig, zoals op mijn IP-camera, worden verbonden met kleine programma's?

Behalve hoogvliegende boef, zal de basisdief worden gehouden !!

Voorbeeld van mijn IP-camera voor videobewaking (€ 100) die me e-mails stuurt met foto's van de inbreker op 900 km afstand met het IP-adres van de afzender in het bronbericht:
ontvangen: van filter.sfr.fr (localhost 127.0.0.1
door msfrf2203.sfr.fr (SMTP-server) met ESMTP-id 0F5977000087
voor nce000000000000000011368066-1100.back02-mail02-03.sfrmc.priv.atos.fr; Zat, 13 Mrt 2010 00:29:44 +0100 (CET)
Ontvangen: van MAPI1.0 0 164.206.84-79. .rev.gaoland.net 79.84.206.164
door msfrf2203.sfr.fr (SMTP-server)


en krijg info op:
http://whatismyipaddress.com/ip/79.84.206.164
de stad in de PACA-regio
en vooral de politie kan onderzoek doen naar de dief.

Elke site waarmee u verbinding maakt, weet in het bijzonder:
* uw IP-adres,
* uw hostnaam die zelf de naam van uw toegangsprovider onthult,
* uw besturingssysteem
* de pagina die je er naartoe heeft geleid
Uw internetprovider is verplicht om het aan u toegewezen IP-adres gedurende een jaar te allen tijde te bewaren.

http://www.cnil.fr/vos-libertes/vos-tra ... voir-plus/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten