Ontslag van Benedictus XVI en de nieuwe paus Franciscus

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 18/03/13, 12:54

Voor zover het direct om meer dan een miljard inwoners gaat, is het onderwerp verre van onbelangrijk.


Er zijn er die echt niets anders te doen hebben dan hun tijd te verspillen!

Zoals ik al eerder zei, cqfd:
‘Ik leid de aandacht van mensen af ​​van de echte problemen’
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/03/13, 14:49

Er zijn er die echt niets anders te doen hebben dan hun tijd te verspillen!
het gaat om de hele kwestie van de relatieve waarde van tijd! Wat doen we in werkelijkheid vanaf het moment dat we geboren worden: wachten op het uur van onze dood... wat alle problemen in kwestie oplost. Een stelregel luidt: "Wat heeft het voor zin om de wereld te winnen als het is om je ziel daar te verliezen?"...voor degenen die er een hebben, natuurlijk!

Zoals ik al eerder zei, cqfd:
Citation:
‘Ik leid de aandacht van mensen af ​​van de echte problemen’
De enige echte problemen zijn de problemen die iedereen, op zijn eigen niveau, moet oplossen. Voor de één zal het te maken krijgen met armoede, de ander met ziekte, voor de ander met een sterfgeval, een ongeval, werkloosheid, rijkdom, (ja!), enz... en de rest van de "echte problemen" in kwestie wordt van weinig belang.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 18/03/13, 19:59

Het is nog steeds beangstigend, zo'n angst voor vrijheid en de noodzaak om een ​​meester te kiezen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 19/03/13, 07:42

Hallo, hallo
Het is nog steeds beangstigend, zo'n angst voor vrijheid en de noodzaak om een ​​meester te kiezen...
het is de dierlijke kant die naar voren komt met de behoefte aan een roedelleider. Bovendien is echte onafhankelijkheid bijna onmogelijk in de wereld waarin we leven als gevolg van sociaal-culturele conditionering, en als we erin slagen onszelf te bevrijden van een of twee conditioneringen, blijven er tientallen over die we niet alleen niet proberen te elimineren, maar die we ook niet kunnen elimineren. stelt ons ook gerust (ook al is het een illusie).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/03/13, 20:39

Paus Franciscus bevalt mij zeker steeds meer met zijn inzet...humanitair en ecologisch!

Hij gaat de staatshoofden zelfs al de les lezen... goed gedaan voor hen lol.

Naar mijn mening zal hij een geweldige paus zijn, beter dan Johannes Paulus 2...

Ik weet niet zeker of iedereen het zo leuk vindt.

Wees voorzichtig, François! Ze mogen je niet neerschieten... :|
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 19/03/13, 20:44

In hun voordeel moet worden erkend dat katholieken geen monopolie hebben op “starmania”!

Het lijkt mij dat het niet mogelijk (en ook niet wenselijk?) is om een ​​minimale ‘dosis’ aan geloof te elimineren, gezien de moeilijkheid om een ​​puur rationele zekerheid vast te stellen*... aangezien rede tot twijfel leidt... en zekerheid het bewijs is van een redeneerfout!

In deze context zou fanatisme het onvermogen zijn om naar de ander te luisteren, zodra hij een andere mening laat horen: in plaats van deze toespraak te betwisten, is het de spreker die wordt onderdrukt, zo ondraaglijk is het in twijfel trekken van ‘een verklarend raster dat nauw betrokken is’. in de psychologische integriteit van de fanaticus! :frons:

*Ik heb het uiteraard niet over details, maar over mondiale visies.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/03/13, 08:23

Oh ja!
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 20/03/13, 13:07

Helemaal !

"Wat heeft het voor zin om de wereld te winnen als het betekent dat je je ziel verliest"... voor degenen die er een hebben, natuurlijk!


Er zijn dus twee filosofische stromingen die de overhand hebben:

- Degenen die denken dat de mens met een ziel wordt geboren.
- Degenen die denken dat hij niets heeft, maar dat hij het krijgt naarmate zijn leven vordert.

Ik geloof dat er nog een derde is:

De mens wordt geboren met een ziel, maar deze is verstoken van alle emoties.

de ziel lijkt als het ware op een vluchtrecorder, een zwarte doos.
Bij de geboorte bevat het geen enkele informatie, zoals een zojuist geformatteerde harde schijf.
Naarmate zijn leven vordert, voert een levend wezen handelingen uit. dat hij waarneemt als goed of slecht.
De weerslag van deze acties veroorzaakt al dan niet een emotionele reactie van de ziel, omdat deze trilt als een snaar.
Aan het einde van zijn leven ‘weegt de ziel van het levende wezen, afhankelijk van wat het heeft gedaan’, en besluit afhankelijk van zijn positieve of negatieve evenwicht een cyclus van reïncarnatie opnieuw te starten of door te gaan naar het volgende stadium, naar een een complexer wezen, een beetje zoals een computerprogramma dat op een oude computer is gemaakt en dat een andere, krachtigere computer nodig heeft om perfect te kunnen werken.
Dit is wat de oude Egyptenaren het wegen van de ziel noemden (ze hadden niettemin de vinger op iets belangrijks gelegd), en ze geloofden dat het de God Anubis was die dit uitvoerde.
Natuurlijk zijn er mensen wier ziel hopeloos verstoken is van alle emoties; onder hen zijn zij veroordeeld om voor onbepaalde tijd de cyclus van reïncarnaties ad vitam eternam te herhalen, omdat zij niet in staat zullen zijn te evolueren.
Het zijn emoties die bepalen of we in staat zijn tot compassie of niet.
Helaas zijn de meeste mensen daar tegenwoordig niet meer toe in staat; we stevenen regelrecht af op de barbarij.
Wij zijn eigenlijk gewoon barbaren met een gemiddeld technologieniveau.
Een werkelijk ontwikkelde beschaving kan vooral worden herkend aan wat ik ‘de schakel’ noem, dat wil zeggen een collectief bewustzijn dat zich op hetzelfde doel richt en niet op een massa individuen die niet in staat zijn met elkaar te communiceren, doordrenkt zijn van tegenstrijdigheden en slechts één doel hebben. hun kleine persoonlijke winst op de korte termijn, zoals tegenwoordig de regel lijkt te zijn...
Zoals de Apocalyps zegt: "En ze zullen huilen, hun goud, hun myre en hun edelstenen, niet langer in staat om ze te verkopen omdat niemand ze meer zal willen..."
Dit is niet precies de exacte uitdrukking, maar het vat het feit samen dat we ons precies op dit moment in de Apocalyps bevinden.
Oh ja, we hebben er trouwens gelijk in, om precies te zijn halverwege, net op het moment dat mensen hun interesse in de consumptiemaatschappij beginnen te verliezen, waar dit citaat naar verwijst.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/13, 13:30

Raadsel:

waar woont God?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 20/03/13, 20:43

Omdat ik niet denk dat dit een grap van jou is, neem ik het risico!

Uiteraard moet het werkwoord ‘wonen’ in figuurlijke zin worden opgevat in het metafysische geval dat ons hier betreft.
voor Spinoza, God is overal in de schepping:"Deus sive natura*".
Aangezien deze filosoof niet zo goed aansluit bij de huidige gevoeligheden en bovendien de lucht niet langer winstgevend is omdat deze wordt bevolkt door satellieten en allerlei soorten afval, kunnen we misschien beweren dat hij het hart van elke gelovige bewoont?

*"God of natuur": het vestigt een gelijkwaardigheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten