Ontslag van Benedictus XVI en de nieuwe paus Franciscus

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 01/03/13, 11:03

culbuto schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een 67-jarige verpleegster, uitgeput door een leven vol werk, haar nachten blijft doorbrengen in een dienst die waanzinnige energie vereist........


Maak je daar geen zorgen over, de bisschoppen zijn tijdens hun carrière voor het grootste deel niet al te uitgeput geweest... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 13/03/13, 19:35

Deze keer was het snel!

Witte rook in het Vaticaan, er is een nieuwe paus gekozen


http://www.lemonde.fr/europe/article/20 ... _3214.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/03/13, 19:37

er was witte rook maar we weten nog niet wie de nieuwe paus is

we weten nog hoe hij heet

de nieuwe paus heet spin... wat een grappige naam voor een paus, waarom geen libelle of vlinder
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 13/03/13, 19:50

Er is hier een livestream: http://www.lemonde.fr/europe/article/20 ... _3214.html

Het zal niet lang meer duren denk ik...de place st pierre is druk...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 13/03/13, 20:20

Jorge Mario Bergoglio, zei "de bisschop van de armen" is de nieuwe paus!

Zeer goede keuze in deze tijden van crisis voor de meerderheid van de bevolking...

Dit zal de truc doen voor degenen die zweren bij de kracht van deeg... : Mrgreen:

Nieuw: https://www.econologie.com/jorge-borgo-b ... -4423.html
Dernière édition par Christophe de 25 / 03 / 13, 18: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 13/03/13, 20:59

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/03/13, 08:08

christophe hello
Zeer goede keuze in deze tijden van crisis voor de meerderheid van de bevolking...

Dit zal de truc doen voor degenen die zweren bij de kracht van deeg...
droom ook niet te veel. De curie is krachtig met duizendjarige inertie.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/03/13, 10:46

Ik ben een beetje verbaasd over één ding,
Er zijn duizenden boeken over Nostradamus, de man die sprak over de laatste paus die zwart was.
Buiten schepte Nostradamus er genoegen in de "toekomst" niet op een simpele manier te geven.
Volgens hem zou de laatste paus zwart zijn.
Als je naar de afbeeldingen van de kardinalen keek, waren ze allemaal in het rood gekleed, en slechts één in het zwart.... :schok:
Degene die werd gekozen..(Francois)
Niemand praat over dit bewijs dat door nostradamus wordt opgeroepen.

Aan de andere kant, wat Maleachi's voorspellingen betreft, kan ik nog niets "geldigs" vinden.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/03/13, 12:55

lejustemilieu schreef:Als je naar de afbeeldingen van de kardinalen keek, waren ze allemaal in het rood gekleed, en slechts één in het zwart.... :schok:
Degene die werd gekozen..(Francois)


Eh? Heb je een foto? Voor of na de verkiezingen, als het daarna is, kan het een traditie zijn, toch? Ik heb altijd alleen "rood en wit" gezien in het Vaticaan lol

Er zijn er 2 of 3 die ook een zwarte huid hebben, nietwaar?

Dan de laatste paus, voor wat? Het einde van het Vaticaan?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/03/13, 13:15

Christophe schreef:
lejustemilieu schreef:Als je naar de afbeeldingen van de kardinalen keek, waren ze allemaal in het rood gekleed, en slechts één in het zwart.... :schok:
Degene die werd gekozen..(Francois)


Eh? Heb je een foto? Voor of na de verkiezingen, als het daarna is, kan het een traditie zijn, toch? Ik heb altijd alleen "rood en wit" gezien in het Vaticaan lol

Er zijn er 2 of 3 die ook een zwarte huid hebben, nietwaar?

Dan de laatste paus, voor wat? Het einde van het Vaticaan?

De camera's mochten tot het einde filmen, hoe zeg je dat (de kardinalen zweren geheimhouding de hand op de bijbel)
Kortom, de intocht van de kardinalen werd gefilmd in de Sixtijnse Kapel, en er waren 114 kardinalen in het rood gekleed, en slechts 1 in het zwart, dat viel me direct op.
In feite, Francois, had de nieuwe paus besloten niet rood te nemen, want ook... hoe zeg je dat... een teken van grootsheid? daar draait het om.
En toevallig wordt hij gekozen...de man in het zwart...zoals aangekondigd door Nostradamus
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten