Politiek: ga de Groenen! Weinig geleefd verhaal ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/01/06, 00:20

Christophe :pijl:

Heb je "het titanische syndroom" van N.Hulot gelezen....... eerlijk gezegd, als je dat leest, is het moeilijk te geloven dat het door een of andere lobby is gekocht.
Hij legt ook uit dat om de schmilblic vooruit te helpen, het nodig is om deze grote groepen te gebruiken..etc...maar eerlijk gezegd stelt hij me enorm teleur als hij niet antwoordde. Naar mijn mening werd het nogal gefilterd door degenen die zijn stichting beheren..... en hij moet het erg druk hebben met zijn show "Ushuaia Nature".

We zouden hem persoonlijk moeten bereiken.

Bij alapage.com kost zijn boek ongeveer 15 euro.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/01/06, 09:02

nou dan! : Cry: nog steeds betalen om ons te laten begrijpen wat ecologie is (met waarom niet rhône-poulenc als demonstrant! :schok: ) altijd proselitisme maar terloops hun zakken vullen! : Cheesy:
bij meneer m denkt hij alleen groen aan de kleine nootjes van dezelfde kleur!
Ik ben het met je eens Jeff in je observatie, helaas REALISTISCH
Ik lach als ik mevrouw v..... senator zie van ik weet niet welke afdeling gekozen is door de grote senatoriale kiezers, meestal aan de RECHTS!!! : Cheesy: en zonder zijn zeer kleine maandelijkse vergoedingen te vergeten die slechts 4000€ bedragen en we klagen over onze RMI's!!!
het is niet M.... de politici? :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Moeilijk moeilijk




par freddau » 26/01/06, 10:29

christophe heb je al geprobeerd met Le monde, Libé. Hij probeert het moreel van de Fransen te herstellen, met de 10 dingen die reden tot hoop geven.

Probeer misschien ook France Inter, ze lijken vrij ruimdenkend, vooral op zaterdagmiddag met "CO2 mon amour" als show.

Mia's passeren in een media betekent niet noodzakelijkerwijs dat de besluitvormers zullen volgen.

De Duitse greens moet je nog proberen, succes is niet per se gegarandeerd, maar ze zijn wellicht pragmatischer.

Anders zijn er de Chinezen.....lol met deze idioten, het zou zelfs iets kunnen opleveren.

Niet :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 26/01/06, 11:37

CO2 mijn liefste, ze hebben het regelmatig over pantone en hvb :)

Voor de andere journalisten is het te zien, maar ik stop met tijd te verspillen met de politieke partijen.... Niets om uit te trekken (kk1 legde het hierboven vrij goed uit)

Oorspronkelijk heb ik econologie.com gemaakt om hulp in te roepen...Ik betwijfel ten zeerste of mensen die een beetje in ecologie kijken, motorontwikkeling zich niet bewust zijn van het bestaan ​​ervan...
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 26/01/06, 11:50

Econology schreef:Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar ik heb contact opgenomen met de Hulot-stichting (om mijn werk en econologie.com te presenteren)... net als de anderen stuurden ze me inpakken... :onheil:

ps: ik heb het ook geprobeerd met Hubert Reeves... blijkbaar zou hij erg gevoelig zijn voor onze fragiele planeet... zijn secretaresse heeft de info nooit ter sprake gebracht... :|


:pijl: christophe,

Hoe presenteer je econologie aan dit soort mensen?
- bord?
- eenvoudige post of e-mail...
- je stagedossier (het zou een vergissing zijn en nutteloos omdat het te technisch is voor besluitvormers of journalisten)?

De andere vraag die je moet stellen is: wat verwacht je van deze mensen?
- subsidies of financiële steun?
- technische hulp,
- concrete acties (zoals het opzetten van een Tour de France in een pantonized wagen),
- een link naar de site econologie.com?
- ...

Ik weet dat het niet gemakkelijk is om een ​​activiteit voor te stellen, maar als je contact opneemt met deze mensen, moet je je voorstellen dat ze veel gevraagd zijn en/of vrijwilligerswerk doen,... Dus je hebt duidelijke en goed onderbouwde verzoeken nodig?

Het verdient het om een ​​ander draadje te openen, elders dan in:
Humor, blabla en gezelligheid?? Neen ? :!:

E.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 26/01/06, 12:01

Dat is het soort reactie dat ik verwachtte: ik ben het die niet duidelijk voorstelt :onheil:

Ik geloof dat de vorm er niet zoveel toe doet als je mensen moet aanspreken die geïnteresseerd zijn en al op de hoogte zijn van milieuproblemen...

Voor mijn stappen ging ik het vaakst naïef te werk via e-mail met documenten of foto's bijgevoegd, gewoon om hen te vragen... om hulp (in welke vorm dan ook)... om het proces te ontwikkelen.

Kijk naar de fax van de ademe op deze pagina om u te bewijzen dat ze geïnteresseerd zijn in het systeem (omdat ze de informatie landelijk hebben verzonden, had ik contact opgenomen met het kantoor van de Ademe in Straatsburg ....): https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... t1312.html

Er is iets om paranoïde over te zijn, nietwaar?

Tot slot, sorry ik werk ook met vrijwilligers... dit is geen excuus voor incompetentie!! :onheil: Integendeel, een vrijwilliger zou nog meer gemotiveerd moeten zijn, want het is niet alleen het deuntje dat hem motiveert...

Ja voor de nieuwe thread...Ik zal er een maken zoals deze: https://www.econologie.com/forums/aider-econ ... t1436.html
Dernière édition par Christophe de 23 / 01 / 09, 17: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 09:50

Pas op voor trol!!

Persoonlijk denk ik duidelijk dat Pantone het helemaal niet verdient om politici en grote "sterren" ecologen zoals Hulot of Reeves te bezetten.

Laat het duidelijk zijn dat de weg van de toekomst noch Pantone is, noch een volledig illusoire schone pseudo-auto, noch een tweewielig voertuig dat vaak nog vervuilender is. De toekomst ligt in het geleidelijk verlaten van de auto.

En op dit niveau denk ik dat de greens, zonder perfect te zijn, een grote voorsprong hebben. Het is voldoende om te zien hoeveel Denis Baupin zijn reet breekt op het stadhuis van Parijs om een ​​beetje ruimte van auto's te stelen. Het is nog niet geweldig, maar er is vooruitgang geboekt en bovenal is er de wil!!

Terwijl Mamère niets kan schelen over Pantone, dat tenslotte maar een gadget is dat het probleem van de auto geenszins oplost (hoogstens een beetje terugduwt, en nog eens), en nou ja, ik begrijp het. Vooral omdat het Pantone nog steeds ernstig ontbreekt aan wetenschappelijke en technische garantie. Voor een politicus is het normaal om zich niet op gladde onderwerpen te wagen. De gekozen ecologen hebben al genoeg te maken met erkende hernieuwbare energiebronnen en energiebesparingen (moet ik in dit verband het onthullende gebrek aan motivatie noemen van de pantonisten van de econo om zich in te spannen voor energiebesparing... cf. Kyot 'Home?)

Ik ken de specifieke posities van Mamère niet, en het kan me ook niet schelen. Ik ben tevreden te weten dat de Groenen de partij zijn van Denis Baupin, vastberadener dan wie dan ook in de jacht op auto's in Parijs, en ook van Yves Cochet, de enige politicus in Frankrijk die durft te praten over de echte energieproblemen. en olietekort.

En ik denk dat deze onderwerpen "iets" zorgwekkender en belangrijker zijn dan Pantone. Het is misschien goed om een ​​beetje helderheid te bewaren.

: Mrgreen: Kom op, het gevecht is begonnen, je kunt me neerschieten met je vurige antwoorden : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 31/01/06, 10:46

Rulian schreef:Pas op voor trol!!

Persoonlijk denk ik duidelijk dat Pantone het helemaal niet verdient om politici en grote "sterren" ecologen zoals Hulot of Reeves te bezetten.


Het is duidelijk dat ze liever boeken over de aangekondigde ramp verkopen dan dat ze oplossingen zoeken.... hun doel is niet om "economische" oplossingen te vinden. omdat dat hun bestaansreden zou breken! Ze zijn tevreden om op een min of meer objectieve manier te informeren...

Een beetje zoals de phsycose die de Groenen creëerden op kernenergie (voor zover ik weet werkte het met jou. Mijn beste Rulian) door welke oplossing in plaats daarvan voor te stellen? Windturbines ? Volstrekt illusoire oplossing... (zie CO2/kwh cijfers uit Denemarken)

Sorry maar de groenen hebben de oprichting van een kerncentrale nooit verhinderd. Dan hoop ik voor hen dat ALLE anti-nucleaire ecologen momenteel groene energiecontracten hebben ingetekend (kwh + duur)... Sta me toe eraan te twijfelen: ik heb de indruk dat ze goedkope boter en gezonde creamer willen!


Rulian schreef:Laat het duidelijk zijn dat de weg van de toekomst noch Pantone is, noch een volledig illusoire schone pseudo-auto, noch een tweewielig voertuig dat vaak nog vervuilender is. De toekomst ligt in het geleidelijk verlaten van de auto.


Als je de toepassing van pantone beperkt tot de auto ben ik het daar mee eens (de meest zuinige auto is degene die niet rijdt!) maar je vergeet de tractor die zijn akker ploegt zodat je elke dag brood voor onderweg hebt. tafel en melk in je kom...
Als voor de auto de pantone een allibi zou zijn om het meer te gebruiken, zou het in het geval van het industriële voertuig minder onsamendrukbare lading zijn... 2e gevolg: het zou biobrandstoffen zeker winstgevend kunnen maken (in dit geval zou de gebruiker toestaan ​​vanaf het economische aspect te winnen in ecologie ...)

Rulian schreef:En op dit niveau denk ik dat de greens, zonder perfect te zijn, een grote voorsprong hebben. Het is voldoende om te zien hoeveel Denis Baupin zijn reet breekt op het stadhuis van Parijs om een ​​beetje ruimte van auto's te stelen. Het is nog niet geweldig, maar er is vooruitgang geboekt en bovenal is er de wil!!


Je citeert Parijs ... Goed, ik citeer daarom jou (als motorrijder: p) de ondraaglijke anti-tweewielige kliek die het stadhuis van Parijs al een tijdje heeft gelanceerd ...

Rulian schreef:Terwijl Mamère niets kan schelen over Pantone, dat tenslotte maar een gadget is dat het probleem van de auto geenszins oplost (hoogstens een beetje terugduwt, en nog eens), en nou ja, ik begrijp het. Vooral omdat het Pantone nog steeds ernstig ontbreekt aan wetenschappelijke en technische garantie. Voor een politicus is het normaal om zich niet op gladde onderwerpen te wagen. De gekozen ecologen hebben al genoeg te maken met erkende hernieuwbare energiebronnen en energiebesparingen (moet ik in dit verband het onthullende gebrek aan motivatie noemen van de pantonisten van de econo om zich in te spannen voor energiebesparing... cf. Kyot 'Home?)


Zie hierboven: redenering beperkt tot auto's...

Rulian schreef:Ik ken de specifieke posities van Mamère niet, en het kan me ook niet schelen. Ik ben tevreden te weten dat de Groenen de partij zijn van Denis Baupin, vastberadener dan wie dan ook in de jacht op auto's in Parijs, en ook van Yves Cochet, de enige politicus in Frankrijk die durft te praten over de echte energieproblemen. en olietekort.


En ik denk dat deze onderwerpen "iets" zorgwekkender en belangrijker zijn dan Pantone. Het is misschien goed om een ​​beetje helderheid te bewaren.


Geen commentaar...Ik denk dat ik toch redelijk helder ben...Ik besluit met te zeggen dat we het verkeerde doelwit hebben...Als de greens niet perfect zijn, liggen ze nog steeds op onze " kant" vertrouw er niet op! De niet-ontwikkeling van pantone komt ook voort uit het feit dat het niet past in een kapitalistische logica van consumptie... en dat spreekt niet noodzakelijkerwijs iedereen aan...

Rulian schreef:: Mrgreen: Kom op, het gevecht is begonnen, je kunt me neerschieten met je vurige antwoorden : Mrgreen:


Maar nee maar nee...:D
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 11:13

Econology schreef: Ze zijn tevreden om op een min of meer objectieve manier te informeren...


Dus. Dit is precies wat econo doet...

Econology schreef:Een beetje zoals de phsycose die de Groenen creëerden op kernenergie (voor zover ik weet werkte het met jou. Mijn beste Rulian) door welke oplossing in plaats daarvan voor te stellen? Windturbines ? Volstrekt illusoire oplossing... (zie CO2/kwh cijfers uit Denemarken)

Geef toe, uw betoog is een beetje wazig... Het zijn niet de windturbines die Denemarken tot een van de meest koolstofrijke Kwh in Europa maken. Als Denemarken vandaag niet 20% van zijn elektriciteit uit windturbines zou halen, denk je dan niet dat hun Kwh nog koolstofintensiever zou zijn? Dus geef toe dat windturbines ondanks alles echte vooruitgang brengen en geen illusie zijn want het is helemaal onwaar... En CO2 inruilen voor Tsjernobyls (en dan heb ik het nog niet eens over de prijs!!), het is echt een idee dat ze mooi is. ..
Onder het voorwendsel dat 80% van de Deense elektriciteit vervuilend is (wat waar is), beweert u dat de 20% van de windenergie ook waardeloos of zelfs gedeeltelijk schuldig is... Het is niet erg eerlijk.
Econology schreef:Sorry maar de groenen hebben de oprichting van een kerncentrale nooit verhinderd.

Ze zijn verre van perfect, dat is duidelijk. Maar ik weet niet beter in de politieke arena.
Econology schreef:Dan hoop ik voor hen dat ALLE anti-nucleaire ecologen momenteel groene energiecontracten hebben ingetekend (kwh + duur)... Sta me toe eraan te twijfelen: ik heb de indruk dat ze goedkope boter en gezonde creamer willen!

Evenmin als econologen die geen moeite kunnen doen voor KH... Zelfs jij, ik heb nooit je resultaten gekregen... Dus alsjeblieft niet te snel met stenen gooien.

Econology schreef:maar je vergeet de tractor die zijn akker heeft geploegd zodat je elke dag brood op tafel hebt en melk in je kom...

Ja, dat zou ik doen... maar gezien het aandeel van tractoren in de CO2-uitstoot is het duidelijk dat er andere prioriteiten zijn voor ons beleid. Dit doet niets af aan de verdienste van gepantoniseerde boeren, maar ik begrijp dat gekozen functionarissen betere dingen te doen hebben.
Econology schreef:Je citeert Parijs ... Goed, ik citeer daarom jou (als motorrijder: p) de ondraaglijke anti-tweewielige kliek die het stadhuis van Parijs al een tijdje heeft gelanceerd ...

Welnu, aangezien de fietsen net zo vervuilend zijn als de auto's, zelfs meer (door het aantal gebruikers te verminderen) en dat ze bovendien meer doden veroorzaken, neem je me niet kwalijk, maar ik kan je "kliek anti -2 wielen" niet helemaal veroordelen. De 2 wielen zijn slechts één variant van het probleem dat tegenwoordig door de auto wordt vertegenwoordigd. Ze brengen niets dan illusies.
Econology schreef:Geen commentaar...Ik denk dat ik toch redelijk helder ben...Ik besluit met te zeggen dat we het verkeerde doelwit hebben...Als de greens niet perfect zijn, liggen ze nog steeds op onze " kant" vertrouw er niet op!

Hier zijn we het duidelijk eens. Maar in de andere richting hoeven ecologen van alle slag niet op Pantone te vertrouwen om de situatie aanzienlijk te verbeteren. Het is dan ook normaal dat ze het negeren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 31/01/06, 11:18

Rulian schreef:. Het feit blijft dat in de andere richting ecologen van alle strepen niet op Pantone hoeven te vertrouwen om de situatie aanzienlijk te verbeteren. Het is daarom normaal dat ze het negeren.



Ik zou geen controverse met u aangaan en ik reageer gewoon op uw laatste opmerking: er is een goede kans dat er pogingen zullen zijn om de pantone (stijl: we hebben u altijd gesteund) door de politieke partijen te herstellen wanneer deze explodeert (als het op een dag explodeert ...) Dat wil zeggen wanneer het vuile werk (jaren kombuis) gedaan zal zijn ... zullen de ratten zich op het idee storten ...

ps: voor mijn KH-resultaten, soort bal die ik je vertelde pkoi, herinner ik je eraan dat ik geen details heb over mijn kosten (en dat ik in BELGIË ben) dus hoe wil je dat ik deelneem??? ?... Maar Ik deed het voor mijn oude mensen en het is +37%...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten