Politiek: ga de Groenen! Weinig geleefd verhaal ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Politiek: ga de Groenen! Weinig geleefd verhaal ...




par bob_isat » 25/01/06, 09:55

Ik sta mezelf toe u te vertellen wat mij gisteren is overkomen. Ik had de gelegenheid om de leider met de beroemdste snor van de groene partij te ontmoeten... die meneer M. zal heten. 8)

Aan het einde van een fair trade-conferentie besluit ik met hem te praten over de pantonemotor:

bob_isat: Pardon meneer M. ....

Meneer M .: ah, u stelde de vraag: "wat kunnen we anders doen dan fairtradekoffie kopen om de wereld eerlijker te maken ..."

bob_isat: ja, ik ben het. Weet je, op mijn niveau probeer ik iets voor de planeet te doen ...

Mr M .: ah, dat klopt ...

bob_isat: ja, ik maak deel uit van een groep die de Pantone-engine promoot ...

Mr M .: wat ??

bob_isat: de pantonemotor. het is een systeem om het verbruik en de vervuilende uitstoot van auto's te verminderen

Meneer M.: ??

bob_isat: het is een systeem dat momenteel veel gebruikt wordt in de groene wereld. Weet je, we hebben stappen ondernomen met ADEME, maar ze stuurden ons altijd weg. Ik dacht dat de greens ons misschien een boost konden geven...

Dhr :Putain, het is koud hier, wanneer gaan we naar het restaurant?


Dus gingen we naar een restaurant met een paar lokale groene feestgangers... In het restaurant kon ik hem niet meer op het onderwerp krijgen, maar ik dacht dat het hem niets kon schelen.

dus misschien wist ik niet hoe ik overtuigend genoeg moest zijn, of dat ik een stopcontact in de buurt had moeten hebben om hem te laten zien (en waarom niet een veertje in de c ...?). Ik ben nog steeds een beetje teleurgesteld dat de chef het systeem niet kent (3 keer op tv doorgebracht tijdens prime time) en dat hij niet meer interesse toont dan dat.

Eindelijk hier, ik laat je mediteren ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 25/01/06, 10:09

Nou, dat bewijst dat noch de energiedirecteur van de Groenen, noch de verschillende groene verkozenen waarmee contact werd opgenomen (Alain van Orange lijkt mij) niet eens de informatie hebben gerapporteerd die ik (en andere mensen) hem hadden gestuurd. ! Het is fijn om voor een idioot gehouden te worden! :onheil:

Heel goed dit kleine tegenslag.... Vat het voor mij samen, het is zeker een beetje nieuws waard! We zeiden dat we de oplichters aanklagen, toch? Nou, ik ben 2 vingers om de greens in dezelfde categorie te classificeren!

Zo nee, eet u vaak samen met meneer M. op restaurant? Waaw... je weet de volgende datum dus we kunnen een stoere actie ondernemen :D

"Mamere gegijzeld in een Elzasser Bierstub door ecologen!" : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 25/01/06, 10:30

JA! En we zouden van de gelegenheid gebruik maken om een ​​van deze zuurkool te hebben! super koninklijk!!!
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 25/01/06, 18:39

Hallo,

Ik denk dat je op het verkeerde spoor zit...

Meneer M is een politicus van de groene partij. Dus houdt hij zich bezig met politiek.
Laten we zeggen dat de ecologische en energieaspecten een van de sterke punten van zijn programma vertegenwoordigen. Hij zal zich daarom bezighouden met menselijke, sociale, economische en politieke aspecten om deze eco-aspecten te bevorderen. Bij dit alles is het noodzakelijk om technologieën (wind, zon, groene brandstoffen, gedragingen) te gebruiken op verschillende gebieden (stads- en wegvervoer, tertiair, voorraden, enz.).
En pantone in dit alles? Dat is een mogelijkheid om het verbruik en de vervuiling in automotoren te verminderen. Het vertegenwoordigt niet de wonderoplossing die een revolutie teweeg zal brengen in energie en ons zal behoeden voor de komende ramp. Let op, ik denigreer het Pantone-proces niet ':D'

Meneer M is een politieke vertegenwoordiger van een partij en hij zal goochelen met een hoeveelheid gegevens om de zaak die hij verdedigt vooruit te helpen... Dus je kunt je voorstellen dat hij pantone kent!!

Als je geïnteresseerd wilt zijn in pantone-beleid, moet je een adviseur of expert vinden die verantwoordelijk is voor het vervuilingsaspect in transport en die aandacht heeft voor deze of gene innovatieve technische oplossing.
Lees bijvoorbeeld de boeken van N. Hulot ("het Titanic Syndrome" bijvoorbeeld) of hij legt uit hoe hij tussenbeide komt bij Chirac en de ministeries om zo'n punt naar voren te brengen of een dergelijke aanpak voor te stellen. Dit zijn het soort mensen waar je contact mee moet hebben! Degenen die evolueren in de ministeries en die op de hoogte zijn van technieken en realiteiten op het terrein.

Ik hoop je niet teleur te stellen of te choqueren, maar je moet weten hoe je dingen weer op de juiste plek zet...

E.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 25/01/06, 18:57

emlaurent schreef:Lees bijvoorbeeld de boeken van N. Hulot ("het Titanic Syndrome" bijvoorbeeld) of hij legt uit hoe hij tussenbeide komt bij Chirac en de ministeries om zo'n punt naar voren te brengen of een dergelijke aanpak voor te stellen. Dit zijn het soort mensen waar je contact mee moet hebben! Degenen die evolueren in de ministeries en die op de hoogte zijn van technieken en realiteiten op het terrein.


Ik heb dit voorstel al gedaan op de forum en ik kreeg eigenlijk te horen dat de wagen niet voor het paard gespannen moest worden.
hier is een nieuws dat ik net op de PMC-site zag
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 25/01/06, 21:56

emlaurent schreef:Ik hoop je niet teleur te stellen of te choqueren, maar je moet weten hoe je dingen weer op de juiste plek zet...
E.

U stelt ons niet teleur en schokt ons niet. Wat je zegt is heel waar. En dan moet MM heel vaak worden uitgedaagd over min of meer serieuze onderwerpen...

emlaurent schreef:Dit zijn het soort mensen waar je contact mee moet hebben! Degenen die evolueren in de ministeries en die op de hoogte zijn van technieken en realiteiten op het terrein.

Lobbyen in feite.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 25/01/06, 23:58

Ja, ik ben het er helemaal mee eens om mensen zoals Nicolas Hulot (ik las onlangs "het titanensyndroom") te gebruiken, die de macht heeft om naar wetenschappers en politici te luisteren en die ook een zeer bekend publiek is.
Het is misschien heel eenvoudig nodig om econologie bekend te maken op de site van N.Hulot door te spreken van de pantone, en misschien zal het boemerangeffect optreden, een soort "Pantonische" reactie die de klik zou kunnen veroorzaken om politici en industriëlen erbij te betrekken . Het is ongelooflijk dat de ANVAR de ontwikkeling van pantone niet subsidieert.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 26/01/06, 00:01

Hoe dan ook, de ecolopolitiek heeft ecoloog alleen de naam, je hoeft alleen maar hun functionele auto's te zien, hun supergrote energieverslindende huizen ............. enzovoort en de beste

het enige wat hen interesseert is geld punten bar -->>> ze doen twee of drie stomme acties om gezien te worden maar nooit iets concreets...........het bewijs blaast windturbines .... wel laten we in plaats daarvan een of twee gascentrales plaatsen het is minder zichtbaar en erger hoooooo het is CNG ... het vervuilt het aardgas niet ........ en CO2 is onzichtbaar, niet zoals die grote propellers die meeuwen gnarfffff irriteren

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/01/06, 00:02

Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar ik heb contact opgenomen met de Hulot-stichting (om mijn werk en econologie.com te presenteren)... net als de anderen stuurden ze me inpakken... :onheil:

Laten we niet vergeten dat Hulot wordt gesponsord door EdF (Areva's grootste klant), L'Oréal... en TF1... dus 3 grote bedrijven die het milieu zeer respecteren. : Wink: ...Ik denk niet dat hij kan doen wat hij wil...

ps: ik heb het ook geprobeerd met Hubert Reeves... blijkbaar zou hij erg gevoelig zijn voor onze fragiele planeet... zijn secretaresse heeft de info nooit ter sprake gebracht... :|
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 26/01/06, 00:10

N.Hulot heeft zijn relaties met zijn sponsors vaak uitgelegd: hij speelt liever het spel en heeft het woord met de toeschouwers van tf1 en J.Chirac dan stil te blijven in zijn hoekje. Ik denk dat deze veronderstelde keuze logisch is. We mogen niet vergeten dat hij in de jaren 80 veel heeft gedaan voor de bewustwording met zijn show.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten