BD vernikkelde voeten: The kings of oil !!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

BD vernikkelde voeten: The kings of oil !!




par lau » 06/03/06, 23:54

BeeldBeeldBeeld
BeeldBeeldBeeld
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/06, 01:13

Hebt u de publicatiedatum van deze "vernikkelde voeten" Croquignol Filochard en Ribouldingue? ... het doet me denken aan oude jeugdherinneringen, toen de liter benzine 1 franc nieuw was (100 oude francs )!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/03/06, 04:50

Hallo John 63

Het moet in de jaren 65-67 zijn als ik het me goed herinner
De liter benzine kostte in 1 in Frankrijk 1967 frank per liter
Voor hetzelfde geld hadden we in 1967 4,4 liter in Quebec.
Hoeveel olie is er sindsdien onder de brug gestroomd, maar dat is voltooid ..
water heeft de voorkeur ..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/06, 09:11

Hallo André,

Dat klopt, ik was ongeveer 15 jaar oud; indertijd had niemand zich zelfs de problemen van vervuiling door auto's voorgesteld!

Toen ik in 68 met mijn eerste 2CV naar de pomp ging, kan ik me niet herinneren dat het volledige een grote klus in mijn portemonnee was, maar ondanks alles is alles relatief. Ik herinner me dat ik in 1 mijn nieuwe 104e 1973 Peugeot kocht, hij kostte 13000 frank en ik verdiende maandelijks 1000F als analist-programmeur in de informatica, ongeveer uit mijn geheugen. het kostte dus 13 maanden salaris om een ​​kleine auto te kopen (5cv belasting).

Dus als we het vandaag terugbrengen naar een klein salaris in Frankrijk is het 1200 euro het minimumloon dat ik geloof (bv. Minder?) Of 8 keer meer. Een gelijkwaardige kleine auto kost minimaal 10 tot 12000 euro. dus het zou gelijk zijn. Het grote verschil is dat tegenwoordig in Frankrijk de kosten van levensonderhoud duurder zijn: benzine = 1,30 euro / liter of 9 keer meer en de auto verbruikt minder (daar is het hetzelfde), de kosten onderhoud (?; ik doe zelf een maximum), huur = 1100 francs / maand een F1 van 50 m2 in Parijs, destijds moest ik 1500 francs / maand + reiskosten verdienen ...... vandaag 'hui het is gek, we gaan 800 euro mini zeggen, er is een probleem. Wie wat biologisch wil kopen, moet heel rijk zijn, anders wordt het veroordeeld om alle door planten ingeslikte chemie op te eten door middel van meststoffen en pesticiden ... enz.

Het was niet zo erg in de jaren 60 en lang leve de vernikkelde voeten. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/03/06, 14:55

Ah ah ah :D :D :D

Te goede strip (is het compleet?) Ik vraag me af of de heer Pantone het niet in zijn jeugd heeft gelezen, dus de overeenkomsten zijn duidelijk : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/03/06, 16:43

Het is compleet en ik lachte eerlijk gezegd ook, de personages van Pellos zijn uitstekend, ik wist zeker dat het in de huidige context goed zou zijn.8)
Ik zette het vervolg niet, ze bedriegen een boer door hem een ​​perceel te verkopen met een nep-tank benzine die is aangesloten op een verborgen tank.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/03/06, 16:50

Oh ja! We willen meer :) :) (zwendel een boer die ik niet zou durven ... zijn allemaal de buggers gewapend! :D )

Ik wil deze pagina's echt op de site zetten als je me "toestaat"? Probleem: in welke sectie? (afgezien van niet te classificeren zie ik niet veel)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/03/06, 18:05

je zet ze waar je maar wilt, ik heb geen copyright : Cheesy:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 497-gasten