HULP !!! We vallen op het hoofd!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

HULP !!! We vallen op het hoofd!




par Christophe » 08/01/07, 10:39

Met zo'n economische logica... komen we er niet levend uit!

Ik kan de woorden niet eens vinden... alleen een groot verlangen ernaar

BeeldBeeldBeeldBeeld

De prijs van benzine zal afnemen als gevolg van de opwarming van de aarde - 07 januari 2007 - 11:20 (door Pierre Melquiot)

Goed nieuws voor automobilisten: de prijs van benzine zal dalen. De benzineprijzen zullen inderdaad verder dalen als gevolg van de daling van de olieprijzen. Deze daling zou deels te wijten kunnen zijn aan de opwarming van de aarde en dus aan de zeer milde winters.

De olieprijs is de afgelopen week met bijna 10% gedaald. De prijzen zijn in slechts drie dagen tijd meer dan zes dollar gedaald, en de belangrijkste reden voor deze daling is het huidige milde weer in de Verenigde Staten, waardoor de vraag naar aardolieproducten afneemt.

In Londen daalde het vat Brent (Noordzee) vrijdag naar 54,50 dollar, het laagste niveau sinds 30 november 2005. Het klimaat in het noordoosten van de Verenigde Staten weegt op de olieprijzen op de trappen. In New York daalde een vat lichtzoete ruwe olie voor levering in februari vrijdag tot $54,90, het laagste niveau sinds 14 juni 2005.

Voor alle duidelijkheid: het vat Brent bereikte afgelopen zomer een recordhoogte van $78. Een ander fenomeen versterkt deze daling van de benzineprijs door de verzwakking van de dollar, die in één jaar tijd 7,5% van zijn waarde heeft verloren ten opzichte van de euro.
De weerslag op de benzineprijs van deze twee verschijnselen, de opwarming van de aarde en de erosie van de dollar ten opzichte van de euro, zou de komende vijftien dagen voelbaar moeten zijn.


Bron: http://www.actualites-news-environnemen ... atique.php
Dernière édition par Christophe de 08 / 01 / 07, 10: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/07, 10:44

Met deze ben ik het al veel meer eens:

Stijgende benzineprijzen redden levens!

http://www.forum.umontreal.ca/numeros/1 ... cle01.html
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 08/01/07, 11:24

hallo, voor de eerste: onhandigheid?? er wordt niet gezegd dat het goed is.
voor brandstof is het aan, het is niet duur genoeg! :schok: : Mrgreen:
gewoon minder rijden!
het is beter om te stoppen met werken, liever om 60 km + file te gaan voor 1000€/maand (er zijn er een paar!)
mensen werken het liefst met verlies!! :schok: (oppas, kwantiteit, autokosten, belastingen ... enz.)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/07, 11:47

denis schreef:het is beter om te stoppen met werken, liever om 60 km + file te gaan voor 1000€/maand (er zijn er een paar!)
mensen werken het liefst met verlies!! :schok: (oppas, kwantiteit, autokosten, belastingen ... enz.)


Met verlies zou ik niet zeggen... maar met 50% korting is dat makkelijk!

Het huidige systeem is werkelijk MAGISCH!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/01/07, 12:48

het is beter om te stoppen met werken, liever om 60 km + file te gaan voor 1000€/maand (er zijn er een paar!)
mensen werken het liefst met verlies!! (oppas, kwantiteit, autokosten, belastingen ... enz.)

Ja, maar degenen die dat niet doen, worden lui genoemd.

“De planeet willen redden” maakt geen deel uit van de criteria voor goed burgergedrag, bovendien denk ik niet dat N. Hulot het in zijn tekst heeft gezet!

JM Jancovici (ik heb het beslist alleen over hem, maar hij is de meest ware en de meest eerlijke) pleit voor het invoeren van steeds strengere ecologische belastingen op op aardolie gebaseerde brandstoffen om fabrikanten en voertuiggebruikers te dwingen andere manieren te gebruiken om zich te verplaatsen. Fabrikanten zouden TOYOTA Prius-type hybrides in massa produceren om de productiekosten te verlagen, wat om te beginnen al heel goed zou zijn. Het boek "Le plein SVP" legt heel goed uit hoe we gaan en hoe we daar komen.

De opwarming die een daling van de benzineprijs veroorzaakt, zal, als deze doorzet, steeds meer mensen naar de stranden sturen voor de februarivakantie; al dat ze daar met het vliegtuig naar de andere kant van de wereld gingen, daar is het boeket..
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 08/01/07, 13:03

het is beter om te stoppen met werken, liever om 60 km + file te gaan voor 1000€/maand (er zijn er een paar!)
mensen werken het liefst met verlies!! (oppas, kwantiteit, autokosten, belastingen ... enz.)

Ja, maar degenen die dat niet doen, worden lui genoemd.

“De planeet willen redden” maakt geen deel uit van de criteria voor goed burgergedrag, bovendien denk ik niet dat N. Hulot het in zijn tekst heeft gezet!

: Cheesy: : Cheesy: noem lui: ik weet het, maar dat stoort me niet meer; Ik heb geen tijd om rond te hangen in de bistro, jeu de boules te spelen (petanque : Cheesy: ) vissen... er zijn er die geen tijd hebben om hun kinderen groot te brengen! :schok: het is een kwestie van prioriteit!
met verlies werken: ik ken er een paar!!! meerdere :!: moet van zijn werk houden! en dat is niet eens het geval (voor de ketting)
de 21e eeuw: wat een onzin, toen we ons 2000 jaar geleden het jaar 30 voorstelden :!: :!: over vooruitgang gesproken!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/01/07, 13:07

"Help, we vallen op ons hoofd!" Het is zeker...

Dat gezegd hebbende, niet zozeer over de berichten die hier worden gepost waarin ‘nep’-argumenten worden gebruikt om te zeggen dat de opwarming van de aarde helpt om minder broeikasgassen uit te stoten…

Neen. Met deze uitdrukking spreek ik liever over de commerciële en fiscale praktijken die aan alle kanten worden ingevoerd, terwijl ik consumenten op de gevoelige snaar van bewustzijn en het in praktijk brengen van meer ecologie voor een beter leven raak. Deze praktijk wordt affectieve manipulatie genoemd...

Sinds 2006 verschijnen er inderdaad bedrijfspraktijken voor de zogenaamde ecologie.
Hier wil ik het hebben over de "recyclingbelasting" van elektronische producten. Ik heb nog nooit zo’n oneerlijke handelspraktijk gezien: ik koop een product met een recyclingbijdrage; Deze moet ik bij vervanging aan de toekomstige leverancier geven, waarover ik dan weer deze belasting betaal; de leverancier stuurt het oude product naar de recycler; en de zogenaamde recycler, die al de recyclingbelasting krijgt voor het transport van de te recyclen producten, zal ook profiteren van de verkoop van de grondstoffen die hij zal laten recyclen.

Daarnaast zien we op gemeentelijk niveau dezelfde praktijk ontstaan: ja, ik heb het hier over de afvalinzameling.
In eerste instantie begon het allemaal met een goed voornemen: iedereen sorteert zijn afval en de sorteercentra gaan het werk finetunen. Naarmate we verder komen, realiseer ik me echter dat sommige sorteercentra weigeren het afval van bepaalde mensen op te halen onder het voorwendsel dat het afval niet goed gesorteerd is. Ik veroordeel ten stelligste deze praktijk, die uitsluitend tot doel heeft het personeelsbestand in de sorteercentra te verminderen ten behoeve waarvan de consument deze taak zal vervullen. Ondertussen recupereren ze nog steeds de verkoop van oud papier, metalen en kunststoffen die gerecycled worden.
Dat is één ding, maar als je ziet dat deze praktijk zich ook uitstrekt tot de afvalinzameling: dreigement om groenafval niet voor de deur te brengen, verplichting om het te bundelen, verplichting om het naar de stortplaats te brengen... .

Moe van deze praktijken waarmee sommige bedrijven hun zakken kunnen vullen!! Moe van het horen over belasting om ecologie te doen!!
Tegenwoordig weten we, met het intellectuele niveau van onze samenlevingen, alleen maar hoe we over belastingen en financiën moeten praten om puur natuurlijke en technologische problemen te overwinnen... Zijn we zo geobsedeerd door geld dat het ons arm maakt aan creativiteit? Of hebben we simpelweg geen moed meer om nieuwe technische en economische uitdagingen aan te gaan?!
Onze voorouders daagden de religieuze machten uit voor nieuwe kennis, zelfs als dat betekende dat ze voor ketters moesten doorgaan… En ik denk dat we momenteel worden geconfronteerd met de plichten van ons technische en economische tijdperk: wat zijn dat?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/01/07, 13:28

met verlies werken: ik ken er een paar!!! velen moeten liefhebben zijn werk! en dat is niet eens het geval (voor de ketting)
de 21e eeuw: wat een onzin, als je je 2000 jaar geleden het jaar 30 voorstelde, praat je over vooruitgang!


ben het helemaal met je eens.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 09/01/07, 09:05

Nou, als het de verkoop van benzine betreft, komt dat omdat we minder olie hebben verbruikt, wat een goede zaak is.

Maar dan wordt je aangemoedigd om meer te consumeren...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/01/07, 10:28

ThierrySan schreef:(...) Hier wil ik het hebben over de "recyclingbelasting" van elektronische producten.
(...)
Daarnaast zien we op gemeentelijk niveau dezelfde praktijk ontstaan: ja, ik heb het hier over de afvalinzameling.


Ik ben het vrijwel met u eens als u wijst op het gebrek aan transparantie in de recyclingkanalen.
Opnieuw slaagt ‘de technische samenleving’ (vgl. Ellul) erin geld te verdienen met haar eigen afwijkingen: in plaats van objecten te ontwerpen die lang meegaan of gerepareerd kunnen worden, organiseren we de recycling ervan om nog meer deeg te maken.
Recycling wordt pas echt economisch als het alleen wordt overwogen als hergebruik niet mogelijk is.

Anders, om het onderwerp een beetje te herformuleren: hoe wil je de consumptiemaatschappij verzoenen met het feit dat het voor de meerderheid van de Fransen aan de staat is om maatregelen te treffen om het milieu te beschermen zonder daarvoor belasting te heffen?

Als onze medeburgers een aangeboren ecologische vezel zouden hebben, zou het niet nodig zijn om belastingen te heffen. De ecologische belasting staat een beetje op de radar van recycling: iedereen is er tegen, maar sinds ze er zijn, hebben de Fransen hun gedrag veranderd en is het aantal sterfgevallen afgenomen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 514-gasten