Asso Econo, uw vragen voor het voorbereiden van veelgestelde vragen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/11/09, 12:08

renaud67 schreef:dus proberen te heroriënteren...
hier is het zelfs als passief : Cheesy: , zou ik graag een mening (een stem?) willen kunnen geven over toekomstige projecten, mogelijk of niet?


Passieve leden hebben stemrecht op algemene vergaderingen = AG (1 per jaar verplicht). Maar ze zullen niet actief kunnen deelnemen aan concrete projecten die door de vereniging worden ondersteund.

De keuze van de projecten wordt gemaakt door de AD en het "afdelingshoofd / projectmanager", die noodzakelijkerwijs actieve leden zijn.

Passieve leden kunnen dus niet meebeslissen over de keuze van een project (tenzij er gestemd wordt tijdens de ALV wat bij grote projecten wel mogelijk is) maar er vooral niet aan deelnemen.

Als u wilt deelnemen aan het leven van de vereniging, moet u een actief lid zijn.
De prijs van abonnementen is hetzelfde: 18€.

Er zijn nog 2 andere categorieën leden: weldoener en schenker, zie details in de statuten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/11/09, 13:01

Ik denk dat ik een alternatieve tool heb gevonden voor PayPal, een leuke speciale associatie:
http://www.izi-collecte.com/home/-Fonct ... ecte-.html

Bestuursleden kunnen het hier bespreken: https://www.econologie.com/forums/post149307.html#149307

Ik stel daarom voor dat we gebruiken: izi + paypal
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 26/11/09, 14:37

pragmatischer zou ik bijvoorbeeld graag voor het ene project een dont kunnen doen in plaats van voor het andere
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/11/09, 14:42

Oh nee ! Dat staat voorlopig niet op de planning... maar niets belet je om het te doen in de comments...

Maar je moet begrijpen dat we hier AAN HET BEGIN ZIJN...

Misschien hoef je de zaken vanaf het begin niet zo ingewikkeld te maken, anders komen we er niet uit. :| :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 26/11/09, 14:54

Ik suggereerde een idee voor de vereniging in mijn opmerking over "het kleine elektriciteitsprobleem dat moet worden opgelost" waar ik al een tijdje last van heb (toch niet zo klein!).

Gezien het aantal uitwisselingen met technische inhoud, als we erin slagen het systeem te ontwikkelen en te verspreiden (dit is mijn professionele sector), kan de vereniging een rol spelen die vergelijkbaar is met die van de Soleau Envelope die ik opriep. (met geld natuurlijk).

"INPI - Envelop Soleau" - Prijs 15 € schreef:In geval van betwisting
* Als iemand de datum van uw creatie of project betwist. De persoon die uw recht betwist, moet naar de bevoegde rechtbank gaan. De president van de rechtbank vraagt ​​vervolgens aan het INPI om de envelop uit het archief te halen, zodat deze als bewijsmateriaal kan worden overgelegd.
De envelop kan ook op uw verzoek worden geopend, rechtstreeks bij het INPI.
De aanwezigheid van een gerechtsdeurwaarder maakt het mogelijk om een ​​proces-verbaal op te maken dat de inhoud van de envelop bewijst.
* Als u de datum van een creatie of iemands project betwist.
U moet naar een bevoegde rechtbank gaan. De president van de rechtbank vraagt ​​vervolgens aan het INPI om de envelop uit het archief te halen, zodat deze als bewijsmateriaal kan worden overgelegd.
Het is de vergelijking van de inhoud van de twee deelvensters die het document authenticeert.
Let op: bewaar de geopende envelop zorgvuldig, evenals een eventuele kopie van het vonnis of het rapport.


Het idee is niet om een ​​patent te vervangen, maar om een ​​concept dat is ontwikkeld op econologie.com commercieel te kunnen exploiteren. De vereniging zou bijvoorbeeld een document kunnen overleggen waaruit onweerlegbaar blijkt dat het concept op de site is ontwikkeld. (een idee: dat bepaalde technische discussies worden gegraveerd op een onuitwisbare drager met de datum, bijvoorbeeld elke maand)

Ik kom trouwens nog even terug op het project elektrisch ondersteunde koetsen. Het project vordert. Ik wissel elke week nieuws uit met de docenten die het project begeleiden en ik hoop dat ik heel snel een prototype kan presenteren. De pers (LaProvence) deed mee!

Er komen nu 2 belangrijke punten naar voren:

- De CEO van het bedrijf dat ermee instemde om de studenten onder conventie te brengen, waarschuwde me om voorzichtig te zijn dat het project niet wordt gekopieerd door een ander bedrijf dat me zou kunnen verbieden om het concept professioneel te gebruiken of om geld te verdienen met de autorisatie !!! Het lijkt me moeilijk, maar goed, evenzeer om op dit soort problemen te anticiperen vanaf waar mijn eerste opmerking: de datum van het begin van de ontwikkeling van het concept geverifieerd.
Denken!

- Altijd over dit project, dat zegt oplossing, zegt financiering!

We zijn op het punt waar de nodige materialen worden geïdentificeerd (krachtmeetsysteem, motorcontroller, batterijen, ...). De school stemt ermee in om bepaalde uitgaven te dragen, maar ik kan ze misschien niet allemaal financieren, met name de aankoop van batterijen.

Dus ik dacht erover om een ​​abonnement te nemen om me te helpen. Ik verberg niet dat ik zal proberen gebruik te maken van het persartikel dat zo mogelijk spoedig zou moeten verschijnen.

Ik dacht nog steeds dat het een rol van de econologievereniging zou kunnen zijn. Het is zeker lastig omdat er geld op het spel staat, maar het is ook een garantie voor ernst om alle grappen te vermijden.
De AD zou bijvoorbeeld een lopend project kunnen bestuderen en, met het oog op het benodigde budget, een oproep kunnen doen voor donaties waarmee de aankoop van de benodigde onderdelen kan worden gefinancierd.

Hier zijn 2 suggesties.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten