Ambachtslieden, handelaren, ik hou ook van jou

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Ambachtslieden, handelaren, ik hou ook van jou




par bham » 15/03/09, 08:33

Christophe schreef:
bham schreef:Maar je lijkt verrast je bedoelt dat je als vakman een korting hebt ... laten we zeggen substantieel dat een individu niet kan hebben ?


:schok: Nog steeds blij, toch? Als we werken, is het over het algemeen om een ​​inkomen te verwerven, toch?

Als de ambachtslieden de producten die ze verkopen en installeren niet zouden marginaliseren, hoe konden ze dan overleven? Alleen op arbeid?

De meeste kleine zelfstandigen moeten al + 50 uur per week doen om het minimumloon te verdienen ... alle sociale en werkgeversbijdragen ingehouden ...


bham schreef:Ik heb het gevoel dat we daar op een gladde helling gaan, die deel uitmaakt van het Omerta-domein.
Ik zou alleen producten willen kunnen kopen tegen dezelfde prijs als de ambachtslieden als ik het ben die het werk doet, want anders betaal ik minstens 30% meer op de aankoop en de btw op een product verhoogd met 30%, wat kan voor veel mensen een barrière zijn.
Ik ken het discours dat zegt dat het moet vechten tegen illegaal werk, ... enz. Enz.
Desalniettemin is de leverancier geen verliezer door aan de vakman te verkopen tegen de vakmanprijs, waarom zou hij dat zijn door aan het individu te verkopen tegen de vakmansprijs?
Ik zeg dat het normaal is dat ambachtslieden winst maken op de apparatuur die ze verkopen, maar:
- dat fabrikanten dezelfde prijzen betalen aan particulieren die het werk zelf doen voor hun persoonlijke behoeften,
-dat de marges de neiging hebben om te exploderen, ben ik in een goede positie om dat te weten gezien de koersen die ik al 2 jaar heb, en vooral de liberalisering van de prijzen.

En als het uitgevoerde werk het voorwerp is van belastingverminderingen of subsidies, komt het bedrag daarvan globaal overeen met de marge van de vakman.

Chris, ik ben het met je eens dat ambachtslieden hard werken voor de kost, ik denk gewoon dat je een evenwicht moet vinden en geen klanten knock-out wilt slaan.

Ik ken bijvoorbeeld een Duits bedrijf dat ramen vervaardigt en zowel aan professionals als aan particulieren verkoopt (in dit geval is het aan hen om voor de installatie te zorgen) en dit tegen dezelfde prijzen; Nou, ik kan je vertellen dat de Franse doos die doorverkoopt en alleen poseert, marge is très correct.
U zult me ​​vertellen dat het de kost geeft voor verkopers, installateurs, het brengt professionele belastingen op, het betaalt pensioenen, zekerheden, ... enz., Ja natuurlijk, maar als ik de diensten niet kan betalen wat moet ik met deze doos, ik blijf bij mijn oude ramen, ik ga naar Brico-ding. Dus chique ramen voor de rijke, verrotte ramen voor de armen.
Die Duitsers geven er niks om, ze verkopen aan wie het wil en aan basta.
Ambachtslieden zullen in ieder geval altijd wel iemand vinden die een beroep op hen doet, omdat hij genoeg geld heeft of omdat hij zelf niet weet hoe hij het moet doen.


Christophe schreef:
bham schreef:Ik zou alleen producten willen kunnen kopen tegen dezelfde prijs als de ambachtslieden als ik het ben die het werk doet, want anders betaal ik minstens 30% meer op de aankoop en de btw op een product verhoogd met 30%, wat kan voor veel mensen een barrière zijn.


Nou daar denk ik dat je droomt of je moet jezelf gewoon in de kunst zetten en alle kosten betalen ...

Als u naar Auchan gaat, vraagt ​​u dan om de groothandelsprijs te betalen?
Nou, het is hetzelfde ...

Nog steeds blij dat fabrikanten om een ​​SIRET- of een SIREN-nummer (of een btw-nummer) vragen voordat ze hun product tegen groothandelsprijzen verkopen ...

bham schreef:- dat fabrikanten dezelfde prijzen betalen aan particulieren die het werk zelf doen voor hun persoonlijke behoeften,


De btw geeft uw redenering aan ...

bham schreef:-dat de marges de neiging hebben om te exploderen, ben ik in een goede positie om dat te weten gezien de koersen die ik al 2 jaar heb, en vooral de liberalisering van de prijzen.


Liberalisering van wat ???

bham schreef:En als het uitgevoerde werk het voorwerp is van belastingverminderingen of subsidies, komt het bedrag daarvan globaal overeen met de marge van de vakman.


Het heeft niets te maken met uw verzoek ...

bham schreef:Chris, ik ben het met je eens dat ambachtslieden hard werken voor de kost, ik denk gewoon dat je een evenwicht moet vinden en geen klanten knock-out wilt slaan.


Ben wordt een ambachtsman en je krijgt de prijzen die je wilt ...
Bovendien is er een wet die net is vrijgegeven om geen micro-micro-activiteit uit te oefenen (omdat de micro-onderneming al een tijdje bestaat) ... Het kan winstgevend zijn op 1 site ...

bham schreef:Ik ken bijvoorbeeld een Duits bedrijf dat ramen vervaardigt en zowel aan professionals als aan particulieren verkoopt (in dit geval is het aan hen om voor de installatie te zorgen) en dit tegen dezelfde prijzen; Nou, ik kan je vertellen dat de Franse doos die doorverkoopt en alleen poseert, marge is très correct.


Het zou me VEEL verbazen als ze HT aan particulieren zouden verkopen ...
Pkoi ga je ze dan niet zien?

bham schreef:Ambachtslieden zullen in ieder geval altijd wel iemand vinden die een beroep op hen doet, omdat hij genoeg geld heeft of omdat hij zelf niet weet hoe hij het moet doen.


Er is wat werk: als je het uiteindelijk zelf doet, kost het je meer ... vergeet het verschil in btw niet van 15%: het kunnen de arbeidskosten zijn.

We hebben zojuist 3 rolluikkasten geplaatst en de montage is aan ons gefactureerd 10% van de totale factuur... dus als ik mezelf met btw had gemonteerd, zou het me meer hebben gekost. Dus ik zou GEEN interesse hebben gehad om het zelf te doen ... behalve problemen hebben!

We moeten stoppen met het aannemen van alle verkopers, onafhankelijke of ambachtslieden voor dieven die zichzelf smeren ... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/03/09, 10:01

Hier hervat ik het begin van het debat over een andere discussiedraad dan die van driedubbele beglazing.

Christophe schreef:
Er is wat werk: als je het uiteindelijk zelf doet, kost het je meer ... vergeet het verschil in btw niet van 15%: het kunnen de arbeidskosten zijn.

We hebben zojuist 3 rolluikkasten geplaatst en de montage is aan ons gefactureerd 10% van de totale factuur... dus als ik mezelf met btw had gemonteerd, zou het me meer hebben gekost. Dus ik zou GEEN interesse hebben gehad om het zelf te doen ... behalve problemen hebben!

We moeten stoppen met het aannemen van alle verkopers, onafhankelijke of ambachtslieden voor dieven die zichzelf smeren ... :onheil:


dan oui Christophe Ik weet dat het financieel interessant kan zijn om een ​​beroep te doen op een vakman en jij geeft een heel goed voorbeeld.
Et niet Christophe, ik heb nooit gezegd dat alle verkopers, ... ambachtslieden allemaal dieven waren die zichzelf smeren.

Maar jij en ik zullen altijd voorbeelden en tegenvoorbeelden vinden om elk hun eigen argument te illustreren. Trouwens, u bent hier niet verschillende keren tegen in opstand gekomen forum tegen de ietwat zoute rekeningen van bepaalde PAC-installateurs, onder andere gebruikmakend van het subsidie-effect en daarmee kritiek op de praktijken van bepaalde ambachtslieden?
Zei u niet, met name met betrekking tot autofabrikanten, dat hun marges zeer comfortabel waren en dat u niet wist op basis van de vastgestelde prijzen, maar in ieder geval en waarschijnlijk op andere economische gebieden? volgens de prijzen van de concurrentie en niet volgens de kostprijs?

Om de situatie te verduidelijken, denk ik dat we de hoofdactiviteit (PA) van de vakman of de handelaar in overweging moeten nemen.
Dat van de handelaar is natuurlijk handel, dus het is normaal dat hij kan leven van de marge van de doorverkochte producten, hij levert een dienst die hij op deze manier in rekening brengt.
Aan de andere kant is de PA van de ambachtsman over het algemeen zijn handwerk en incidenteel een beetje ambacht, het lijkt mij dan ook normaal dat hij grotendeels kan leven dankzij zijn knowhow, dankzij zijn handwerk en incidenteel dankzij voor haar commerciële activiteit, waarbij laatstgenoemde AMHA slechts een financiële bijdrage van comfort hoeft te vormen en niet een inkomen dat nodig is om te overleven; want wat zou er in dit geval gebeuren met de loodgieter die slechts één verbinding kwam vervangen?
Maar als, zoals Christophe en Bucheron zeggen, de commerciële marge op de geïnstalleerde producten essentieel is voor het voortbestaan ​​van de vakman, betekent dat voor mij dat er een probleem is, dat handwerk niet langer wordt erkend, dat de vakman wordt steeds commerciëler, dat de kosten ongetwijfeld te hoog zijn, voor het profijt van wie (?). Laten we bovendien terloops niet vergeten dat ambachtslieden door de staat als belastinginners (btw) worden beschouwd.

Deze verschuiving naar een "altijd meer" in het beeld van onze samenleving / systeem irriteert me diep. Als ik dit commerciële argument in overweging neem dat essentieel is voor het voortbestaan ​​van de vakman, betekent dit dat er niets meer wordt gerepareerd, waardoor het afval wordt bevoorrecht (het is bovendien vaak duurder om te repareren), dat we installeren wat de meeste winst oplevert, zonder de kwaliteit en / of de duurzaamheid van het product te schelen.
Het is zeker dat dit beleid economisch meer omzet genereert en dus meer belastinginkomsten, dus ambachtslieden en handelaren om zich aan te passen en de belastingdruk door te berekenen aan de eindklant, dus klanten om alle lasten te dragen. , behalve, zoals we op dit moment kunnen zien, wanneer de klant gewenst is.
In plaats van "altijd meer" dat niet oneindig kan zijn, is het misschien tijd om te vragen of het ingezamelde geld bijvoorbeeld altijd goed wordt besteed.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/03/09, 10:20

Sorry dat ik de interesse van dit onderwerp niet begrijp: wat bedoel je precies?

Wilt u dat particulieren toegang hebben tot groothandelsprijzen?

Pkoi neem je geen handelsregister ... door de kosten te betalen die uiteraard gaan ...

U lijkt commerciële marge (normaal) en overladen (niet normaal) te combineren.

Trouwens, hoe verdien je je brood?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/03/09, 11:42

+ 1 ,, Christophe!
Als je al alle vaste kosten ziet die je moet compenseren voordat je de 1ste cent verdient (al minstens 500 euro per kwartaal sociaal recht, om te betalen of je geld verdient of niet, accountantskosten, prospectiekosten , geadverteerd, verplichte aansprakelijkheidsverzekering, enzovoort en van de beste)

Als dat het een of het ander geruststelt: bij schoentextiel varieert de coëfficiënt tussen 2 en 3, ook in de horeca!
in elektronische of elektrische apparatuur zijn we erg blij als we tussen de 1,3 en 1,65 kunnen doen

in de ambachtelijke industrie zijn we van mening dat we de prijs van de goederen moeten vermenigvuldigen met 3 (geïnstalleerde prijs) als we willen rondkomen.

Houd er ook rekening mee dat het voor een vakman bijzonder onverstandig zou zijn om de prijzen te verlagen en collega's als dieven voor te doen. Als je als beginner weinig vaste kosten hebt, gaat het niet lang mee!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/03/09, 13:19

De huidige manier om ambachtslieden te belonen met de marge op voorraden in plaats van echte arbeid is erg slecht: het is de beste manier om ambachtslieden te dwingen nieuwe apparatuur te verspillen in plaats van te repareren wat er zou moeten zijn. 'zijn

als de ambachtslieden geen andere korting hadden dan de klanten, zouden ze de beroepsbevolking tegen een eerlijke prijs in rekening moeten brengen om de kost te verdienen, en de klant zou deze eerlijke prijs moeten betalen, zelfs als deze hoger was, maar integendeel deels zou het materiaal niet met een marge worden verhoogd en zou de vakman geen reden meer hebben om nieuw te leveren als de reparatie mogelijk is: het resultaat zou ecologisch positief zijn: we zouden meer repareren om minder te verbruiken!

mijn huidige manier om ambachtslieden meer met de marge dan met de arbeid te belonen, is een manier om zijn werk en zijn bekwaamheid te devalueren en hem onder de bevelen van de grote fabrikanten te plaatsen

Daarom durf ik de vakmensen niet te bekritiseren: ik bekritiseer vooral degenen die bestellen: grote leverancier, kamer van koophandel of koophandel die niets doen om het goed te beheren!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 15/03/09, 13:54

Zeer relevante gedachten uit Chatelot16 wat wijst op de drift naar de "merchandising" van elke activiteit.

te beantwoorden Bahmimoet worden begrepen dat de overmaking van leveranciers aan ambachtslieden moet worden beschouwd als een groothandelsprijs, dat wil zeggen van toepassing op substantiële en regelmatige volumes. Zodra een persoon een voldoende groot persoonlijk project overweegt, kan hij een korting op de catalogusprijs vragen.
Er moet ook worden opgemerkt dat het artisanale "tarief" geen institutioneel bestaan ​​heeft en alleen afhangt van de waardering van de handelaar in verhouding tot de omzet die door elk van zijn klanten wordt behaald.

De prijzen drukken daarom vooral een machtsrelatie uit tussen kopers en verkopers enerzijds en tussen verkopers anderzijds (concurrentie of overeenkomst).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/03/09, 17:57

Ahmed schreef:Zeer relevante gedachten uit Chatelot16 wat wijst op de drift naar de "merchandising" van elke activiteit.


Niet te veel overeenkomst met Chatelot (voor een keer is het eerder zeldzaam) aangezien de MO altijd wordt gefactureerd: geen bouwplaats wordt alleen gefactureerd op het materiaal (bij een goede inschatting is de installatie gedetailleerd, waarschijnlijk zelfs verplicht)... en het is over het algemeen bespreekbaar in tegenstelling tot de prijs van het vaste materiaal.

Bovendien: er is geen twijfel over het debat!

Het feit van het niet repareren van installaties en het fooien voor defecten wegens gebrek aan vaardigheid of winst (of beter gezegd omzet) is niet erg slim, maar de ambachtslieden aanklagen omdat ze profiteren van het materiaal dat het is. is erger: het is onzin!

Laten we dus aannemen dat de prijs van de apparatuur strikt hetzelfde is voor iedereen: professionals en individuen.

Wat denkt u dat er zal gebeuren, aangezien het materiaal en de MO op de factuur en de schatting staan?

a) De arbeidskosten zullen worden vermenigvuldigd (en ik herinner u eraan dat de heilige belastingverminderingen NIET de MO betreffen) omdat de uitgaven van de ambachtsman en de behoefte aan marges identiek zullen zijn!

b) Mensen zullen meer knutselen (of in ieder geval proberen, een kozijnput monteren is een klus ...) met een onzeker resultaat (een kozijn wordt 20 of 30 jaar geplaatst!) + diverse installatierisico's. Sommige transacties zijn gereguleerd: denk je dat het toeval is? Bijvoorbeeld: wie het aandurft om een ​​gasboiler te installeren om € 200 aan arbeid te besparen en het risico loopt de hele buurt op te blazen, is gewoon een oplichter ... en gek!

c) Er zal dus minder activiteit zijn in de richting van het BBP en veel meer "zwarte" montage

Dus bham, ga je frames kopen met een doe-het-zelf-korting: je zult ze goedkoper ontvangen dan de groothandelsprijs van 90% van de ambachtslieden, maar STP stopt met het aanklagen van kleine handelaren en ambachtslieden ... omdat zij degenen zijn die je zullen betalen pensionering (90% van de werkgelegenheid in Frankrijk = KMO) en over het algemeen vinden ze het moeilijk om naar het buitenland te verhuizen of belastingen vrij te stellen, zoals grote groepen zich kunnen veroorloven!

Spuugt daarom liever op de brutale marges van makelaars of ontwikkelaars ... bijvoorbeeld!

Ahmed schreef:De prijzen drukken daarom vooral een machtsrelatie uit tussen kopers en verkopers enerzijds en tussen verkopers anderzijds (concurrentie of overeenkomst).


Machtsevenwicht is leeg zegt: dit geldt op voorwaarde dat de klant weet hoe hij moet onderhandelen!!
Niets verplicht een klant om een ​​bestelbon te ondertekenen als hij daar niet over beschikt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/03/09, 19:03

er zijn nog andere punten om te overwegen:
zodra een ambachtsman een materiaal verkoopt, verricht hij een handelsdaad. hij selecteert het product, presenteert het, verkoopt het en gaat er uiteindelijk naar op zoek.
Hij moet beurzen bezoeken, verkooptraining volgen enz ... zoals elke handelaar.
Dit werk moet worden betaald. Al deze kosten doorberekenen naar arbeid zou geen goede berekening zijn.

Tegenwoordig vinden we het normaal om hoge inkomens te hebben, maar we willen niet genoeg betalen om de vakman hetzelfde inkomen te bezorgen. Ons begrip van prijzen en kosten wordt verstoord door de automatisering van fabrieken en massale invoer uit landen met zeer lage arbeidskosten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/03/09, 19:11

+1 goede details Philippe.

Dit is het soort pro-kosten dat ik heb opgenomen in de "kosten" van mijn eerste antwoord, maar het was niet erg gedetailleerd:

... door de kosten te betalen die er uiteraard bij horen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/03/09, 19:25

Christophe schreef:Dus bham, ga je frames kopen met een doe-het-zelf-korting: je zult ze goedkoper ontvangen dan de groothandelsprijs van 90% van de ambachtslieden, maar STP stopt met het aanklagen van kleine handelaren en ambachtslieden ... omdat zij degenen zijn die je zullen betalen pensionering (90% van de werkgelegenheid in Frankrijk = KMO) en over het algemeen vinden ze het moeilijk om naar het buitenland te verhuizen of belastingen vrij te stellen, zoals grote groepen zich kunnen veroorloven!

Spuugt daarom liever op de brutale marges van makelaarskantoren of ontwikkelaars ... bijvoorbeeld! ..


Ik heb zojuist uw berichten ontdekt, waaruit duidelijk blijkt dat er discussie kan zijn. Voordat ik er morgen op terugkom, wil ik Christophe vertellen dat ik niet agressief ben, ik zal het waarderen dat jij dat niet bent, dus stop alsjeblieft met het "extremiseren" van mijn woorden, ik spuug op niemand en ik ook niet proef voor alle kleine handelaars en ambachtslieden, ik dacht dat ik hierboven voldoende expliciet was geweest.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten