Scams to the environment or energies: escrology?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 14/01/08, 14:58

Om nog meer duidelijkheid te scheppen: ik geloof dat de wolken zelf tegenstrijdige effecten hebben op de opwarming, omdat ze enerzijds directe zonnestraling reflecteren (goed om de opwarming te beperken), maar ze ook voorkomen dat aardse straling in de ruimte komt (slecht), en hun watermoleculen absorberen vooral infraroodstralen, want ja, waterdamp is een broeikasgas!!!

Deze aardstralen stijgen daarom op en worden gedeeltelijk teruggekaatst naar de aarde.

Zelfs over deze kwestie van cloudactie bestaat er controverse... dus of er meer of minder zal zijn : Lol:
0 x
Beeld
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 15:01

Gregconstruct schreef:We zien steeds meer reclame voor wasmiddelen voor lage temperaturen.

Als het waar is dat het energie bespaart, zijn deze wasmiddelen dan echt ecologisch?

Hoe zit het met de samenstelling van deze producten om wassen op zulke lage temperaturen mogelijk te maken?


Ik gebruik al jaren vloeibare wasmiddelen die ik in biologische winkels heb gekocht en was zonder problemen op 30-40°C (de allereerste stappen ertegen waren m... die was niets!!!) ...wasverzachter: 1/2 glas witte azijn tegelijk met het afwasmiddel (mijn water is erg hard)...
Het geheim? Nou, je herinnert je nog de advertentie over vraatzuchtige enzymen uit de jaren 80... nou ja, alle wasmiddelen, inclusief organische, bevatten ze (het tast de vettige substantie aan)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 14/01/08, 18:15

Wanneer wassen we groener dan groen? :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 14/01/08, 20:04

Chatham schreef: ...ontharder: 1/2 glas witte azijn tegelijk met het wasmiddel (mijn water is erg hard)...


Niet dom dat!

Mijn water is ook erg hard!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 14/01/08, 20:36

Ja het werkt. Azijn is een echt wonderproduct en aangezien we ons in de sectie "escologie" bevinden, kunnen we het ook hebben over schoonmaakproducten.
Azijn is bijvoorbeeld een perfecte vervanger voor antikalksteen. Wees echter voorzichtig met donker linnengoed, omdat het een witmakende werking heeft waardoor het kan uitscheiden. Maar u kunt heel goed van deze functie profiteren om vuile houten meubels lichter te maken en schoon te maken zonder door de vervuilende en dure productdoos te gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 14/01/08, 20:43

Bovendien verbetert het rechtstreeks toevoegen van zuiveringszout (nog een wondermiddel en niet-vervuilend product) aan het wasgoed de effectiviteit van het wasgoed, wat het ook is.

Persoonlijk gebruik ik een eenvoudig vloeibaar wasmiddel uit Marseillezeep op 30°, met een onderdosering (ongeveer 25 ml/wasmiddel, d.w.z. een derde van de minimale wasmiddelaanbeveling) en het wast heel goed (bijvoorbeeld zelfs een spoor van stift voor dom (uh onuitwisbaar) Ik denk dat de aanbevelingen van de wasmensen overeenkomen met de emirs die in olie baden en hun witte djellaba willen wassen ... Hoe aan te dringen op consumptie!

Wasverzachter is in mijn huis verboden ten gunste van witte azijn, en met zwarte stoffen heb ik nooit problemen gehad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 14/01/08, 21:10

Ik wist dat azijn ontkalkt, maar ik had er nooit aan gedacht om het als ontharder te gebruiken.

Gebruik je in dit geval ook geen antikalk???
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 15/01/08, 11:12

Wat, je gebruikt Calgon niet elke wasbeurt :? : Cheesy:

Wasmachines gaan langer mee met Calger...er, geen...azijn :D

Het is waar dat de zuurgraad en het water calciumcarbonaat CaCO3 (kalksteen) kunnen oplossen in Ca2+ en koolzuur (2H+ CO3 2-), en daardoor de afzetting van kalksteen kunnen beperken...

Nu weet ik niet of het erg goed is voor de was :P , in kleine hoeveelheden moet het passeren...

@+
0 x
Beeld
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/01/08, 15:13

Dit onderwerp is beslist bijzonder bevorderlijk voor allerlei soorten slippen en HS.

Om terug te keren naar de oorspronkelijke informatie:
Christophe schreef:Een politiek voorbeeld van escologie:

LE Pinocchio du Port: de UMP-kandidaat voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen...

Patrick Bodzen, UMP-kandidaat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Le Port, wil van de strijd tegen de vervuiling een van zijn stokpaardjes maken door in Réunion "de bouw van een kerncentrale" voor te stellen!
(...)
The Greens Meeting


http://www.temoignages.re/article.php3?id_article=26828


Ik ga het debat niet opnieuw op gang brengen of argumenten aanhalen die al breed besproken zijn, maar voeg gewoon twee punten toe:
  • Réunion is een vulkanisch eiland of, op dit moment (en als ik geen onzin zeg), kan geen enkele fabrikant van energiecentrales een anti-seismische constructie garanderen die sterke aardbevingen kan weerstaan ​​(tot 'bij 7 op de schaal van Richter - meer informaties)
  • Afval kan niet ter plaatse worden verwerkt. Ze zouden daarom per boot naar de metropool vervoerd moeten worden...


Anders nog een zogenaamde groene zwendel aan de kaak stellen: warmtepompen (vooral lucht-lucht) die weinig meer zijn dan omkeerbare airconditioningunits waarvan de handelsnaam is veranderd om aan de tijdgeest te blijven voldoen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 15/01/08, 18:03

Bedankt Targol voor deze zeer relevante heroriëntatie, jammer voor mijn grapje : Cry:

vriendschappelijk
0 x
Beeld

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten