Scams to the environment or energies: escrology?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/01/08, 16:27

Hoe konden we de escrologie van agrofuels vergeten?

Gerelateerde Links: differentiatie tussen agrobrandstof en biobrandstof

Agrofuels Ecobalance

Ik heb zojuist wat informatie ontvangen over de rampzalige staat van dienst van op maïs gebaseerde ethanol (0.88 !! daarom beter om benzine te verbranden dan maïsethanol !!!). Ik geef ze aan u zodra ik dit alles heb ontleed!
Dernière édition par Christophe de 04 / 01 / 08, 16: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 04/01/08, 16:36

Ik denk dat dit de plek is om deze link te leggen met het oog op Arnac en de dictatuur die over de boerenwereld is ontstaan:

http://www.dailymotion.com/video/x1ds9p_alerte
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/01/08, 16:41

Ja, dit is de juiste plek!

Het is een "uitstekende" video (het staat al een tijdje in mijn favorieten) jammer dat we niet meer zien ...

Voor de onderkant is het echt huilen! Ik hoop dat hij een beetje te veel kommer en kwel doet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/01/08, 19:34

We zien steeds meer reclame voor wasmiddelen voor lage temperaturen.

Als het waar is dat het energie bespaart, zijn deze wasmiddelen dan echt ecologisch?

Hoe zit het met de samenstelling van deze producten om wassen op zulke lage temperaturen mogelijk te maken?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 14/01/08, 12:08

Gregconstruct schreef:Hoe zit het met de samenstelling van deze producten om wassen op zulke lage temperaturen mogelijk te maken?

Ik weet niet of deze producten echt "sterker" zijn (wat meer vervuilend betekent) dan de andere, want als het op wasgoed aankomt, is het vooral de psychologie die het verschil maakt. Laat me het uitleggen: 30 ° en een beest vloeibare zeep is al voldoende voor het grootste deel van de was.

Maar vrouwen voelen zich zo schuldig bij het idee dat ze het leven van hun stam in gevaar zouden kunnen brengen en in het bijzonder afschuw, verdoemenis, eeuwige schaamte, als de Buurt HAD EEN WITTE WAS !!! dat ze liever meer wasgoed en warmer plaatsen om "zeker" te zijn. Natuurlijk troostten de wasmiddelen hen op deze manier door hen te verzekeren dat hun handdoek zelfs bij 80 ° C soepel en zacht zou blijven - hoewel een flinke dosis wasverzachter "om zeker te zijn" geen pijn zal doen, en presto -.

Aan de andere kant vervelen wasgoedconsumenten zich snel en zoeken ze naar nog beter - en het lijkt mij dat de was van de buren wat witter is dan normaal: ik moet een beter wasmiddel vinden als ik niet wil doorgaan voor een slet -. Het is dus de race voor pseudo-nieuwigheid in de was: met "Marseillezeep", "het hart van Marseillezeep", "geïntegreerde vlekverwijderaar binnenin", "geïntegreerde vlekverwijderaar maar verder niet te veel je kleuren komen er verdomme uit "enz.

U zult daarom begrijpen dat:
1- huishoudelijk werk propt me - en soms ook vrouwelijk gedrag
2- Ik wil vandaag niet werken
3- Ik denk dat deze wasmiddelen van 30 ° een min of meer hypocriete rage zijn. Het lijkt een beetje op het equivalent van Madame of the Green Car 2.l voor Monsieur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 14/01/08, 14:05

Waar escrologie is, is het te zeggen dat er nu en morgen geen voldoende energetische alternatieven zijn voor kernenergie en olie.

Het simpele feit om woestijngebieden te bedekken met fotovoltaïsche systemen op zonne-energie kan al veel meer opleveren dan de huidige wereldwijde energiebehoefte.

De PV-technologie is natuurlijk niet zonder verwijten. Maar het heeft de verdienste dat het bestaat en in staat is om het immense zonnepotentieel te benutten (10 keer de behoeften, Christophe spreekt zelfs van 000, maar ik vind hem optimistisch). Hoe dan ook, we hebben gemakkelijk 40 keer wat nodig is met zonne-energie !!

Wat betreft de demonisering van kernenergie, ik houd er persoonlijk niet van om eraan deel te nemen. Het is schone energie in relatie tot CO2-uitstoot. De belangrijkste problemen zijn:
- opwarming van rivieren die het "visrijke" ecosysteem schaden
- en natuurlijk afval.

Deze kunnen worden geconditioneerd en begraven onder omstandigheden die zeker nooit ideaal zijn, maar wel voldoende veilig.

Iedereen die door een straat vol uitlaatgassen loopt, krijgt een veel grotere chemische 'kankerdosis' dan tijdens zijn leven met radioactief afval.

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/01/08, 14:11

Remundo schreef:10 keer de behoeften, Christophe spreekt zelfs van 000, maar ik vind hem optimistisch


Toelichting: de 2 cijfers zijn "correct" en consistent ... de een houdt rekening met de opgekomen oppervlakken en niet de andere ...

Met andere woorden: 40 is voor het hele land (inclusief de oceaan) en 000 is voor het land ...

Interessante theoretische berekening om te doen: in welke mate (% toename) opwarming van de aarde zal deze waarde verhogen (stralingsforcering van broeikasgassen) in de komende 10, 50 of 100 jaar ... in vergelijking met de toename van de vraag.

Wat ik daarmee bedoel: het broeikaseffect verbetert in theorie de prestaties van zonnestelsels. Ik zeg in theorie omdat het voor sommige regio's erger zou kunnen zijn (meer neerslag en meer bewolking) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 14/01/08, 14:31

OK Christophe!

Bedankt voor deze verduidelijking. Als je een kleine precieze link hebt over dit cijfer van 40, ben ik geïnteresseerd, omdat ik niet heb "rondneuzen" in alle documenten (zeer talrijk, interessant en relevant) die je op de site vermeldt.

Voor stralingsforcering accentueert dit terrestrische straling in het verre infrarood (als eerste benadering die van een zwart lichaam van 20 ° C "om alles te breken").

Ik weet niet zeker of dit enig effect heeft op de prestaties van fotovoltaïsche cellen die voornamelijk zijn ontworpen op zonnestraling, gecentreerd op geel en vrij nabij infrarood bevatten.

Op de directe zonne-energie naar concentratie, dan is er, heel slim degene die je kan antwoorden. Dit komt erop neer te zeggen dat opwarming met zekerheid leidt tot een toename van de bewolking, of het tegenovergestelde ... Is er een meteoroloog in de kamer die met deze vraag wil grillen? : Lol:

Hoe dan ook, ik denk dat deze verschijnselen klein zijn in vergelijking met het energiepotentieel dat moet worden gewonnen ...

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/01/08, 14:37

Remundo schreef:Op de directe zonne-energie naar concentratie, dan is er, heel slim degene die je kan antwoorden. Dit komt erop neer te zeggen dat opwarming met zekerheid leidt tot een toename van de bewolking, of het tegenovergestelde ... Is er een meteoroloog in de kamer die met deze vraag wil grillen? : Lol:


Toutafé is wat ik bedoelde ...

Remundo schreef:Hoe dan ook, ik denk dat deze verschijnselen klein zijn in vergelijking met het energiepotentieel dat moet worden gewonnen ...


Ja, maar wetenschappelijk kan het interessant zijn ... thermische zonnesystemen herstellen zich goed van infrarood, dus hun potentieel kan veranderen ... (beter of slechter afhankelijk van de regio ... meer warmte = meer water in atmosfeer = minder straling)

Hier denk ik dat ik een begin heb met rekenen in een van mijn boeken nu ik erover nadenk ... als dat je interesseert, zou ik kijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 14/01/08, 14:52

Ah, het is zeker dat wetenschappelijk alles spannend kan zijn :D

Wat de economische visie betreft: het zijn de overheersende verschijnselen die de zaken beheersen.

Om met jou en die van milieuactivisten mee te gaan, zou het heel goed nieuws zijn als de bewolking toeneemt met de opwarming van de aarde: het zou een stabiliserende feedback zijn.

Als het het tegenovergestelde is, helemaal niet goed, want de methaanhydraten die op de bodem van de oceanen smeulen zijn een verdomd destabiliserende feedback met een drempeleffect en evenzeer om de schmilblick niet te activeren!

Nu, persoonlijk voor de wolken, weet ik het niet, en ik vrees dat ook onze klimatologen ... het is niet dat ik hun vaardigheden in twijfel trek, maar dit alles is enorm moeilijk om in vergelijkingen en vereist astronomische rekenvaardigheid.

@+
0 x
Beeld

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten