Scams to the environment or energies: escrology?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/12/07, 19:47

Ben het met je eens cuicui, maar het is nog steeds voorwaardelijk!!!

Gezien de ervaring die we hebben met kernenergie geloof ik er liever niet te veel in!!! :|
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 28/12/07, 20:44

Laten we zeggen dat de huidige tracks slechts upgrades/optimalisaties zijn van vroege nucleaire generatoren.

Sporen zoals deuterium/boorfusie worden automatisch verborgen omdat ze alleen in theorie mogelijk worden geacht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/12/07, 00:41

Arthur_64 schreef:Er is inderdaad een netwerk van milieuactivisten voor de nucleaire industrie, waaronder John LOVELOCK (de Gaia-hypothese).

Hé, dat is grappig...er ligt hier deze vakantie een boek dat mijn zonen lezen...en het is "De aarde is een levend wezen" -de GAÏA-hypothese- door James LOVELOCK!!!! : Lol:

Ik zei tegen mezelf: ik zal het moeten lezen, maar eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat deze onafhankelijke Engelse arts, cyberneticus, bioloog en onderzoeker pro-nucleair is. Als uitvinder van de "elektronenvangstdetector" was hij in de jaren zestig adviseur van NASA voor de ontwikkeling van verschillende ruimteprogramma's.

Eerlijk gezegd is het met zo'n titel onmogelijk te verwachten dat de auteur een nucleaire verdediger is!! Als je ziet wat Tsjernobyl op dit moment heeft veroorzaakt en wat de internationale gemeenschap de bouw van de sarcofaag door Bouygues en Vinci (2 Franse bouwgroepen) zal kosten om de nieuwe sarcofaag te bouwen die nooit lang genoeg zal duren om toekomstige bestraling te voorkomen, dan is het ENG om zulke argumenten van een wetenschapper te horen... of hij is gek.

Het is te gevaarlijk voor de mensheid deze proliferatie van civiele en militaire kernwapens in de wereld... anders zal de wereld HEEL veel geluk hebben... maar moeilijk te geloven.

Goed gedaan meneer LOVELOCK!! :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/12/07, 00:51

Gregconstruct schreef:Ben het met je eens cuicui, maar het is nog steeds voorwaardelijk!!!

Gezien de ervaring die we hebben met kernenergie geloof ik er liever niet te veel in!!! :|

Ik ben het met je eens. Om nog maar te zwijgen van de wildgroei aan civiele elektriciteitscentrales in de wereld die beveiligd moeten worden en die zullen verouderen, maar wat laten we als erfenis na voor toekomstige generaties; Ik durf er niet eens aan te denken.

Ik heb al op een andere post geschreven, dat vaten met afval uit La Hague met hele treinen in Siberië vertrekken om in de open lucht te worden opgeslagen, vandaar de corrosie van deze vaten tot het boren en verspreiden van radioactiviteit in deze regio, want wachten op de oplossing om al dit afval op zijn plaats op te slaan, dat een levensduur heeft van duizenden of miljoenen jaren, is een echte ecologische SCAM.

Arme GIA!!! het is erg gekruist met huidige mensen (vooral als het wetenschappers zijn) die tovenaarsleerlingen willen spelen. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/12/07, 08:10

Kernenergie zien als een oplossing voor de toekomst is niet verder denken dan je neus lang is!!! :onheil:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 29/12/07, 09:50

Meer info over de positie van Lovelock:
http://www.ecolo.org/media/articles/art ... ecolo.html


CLEAN nucleair is een oplossing voor de toekomst, niet deze verbeterde stoommachines:

Fusie Waterstof-1 -boor-11 (sorry, geen deuterium-boor: slordige fout) => Resultaat: geen neutron, drie schattige heliumatomen: er is erger als afval! Je kunt jezelf zo de stem van Daffy maken!

En de brandstoffen zelf zijn niet erg gevaarlijk (toegegeven, met waterstof moet voorzichtig worden omgegaan).

Nou, het duurt 1 miljard graden ... Als we aan de Z-machine denken, kunnen we ze gemakkelijk bereiken!

Oeps, het onderwerp wijkt een beetje af...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/12/07, 09:57

Arthur, heb je daar aandelen??? : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 29/12/07, 11:19

Zelfs niet !

Laten we zeggen dat zelfs als ik dit niet als een wondermiddel beschouw, ik het jammer vind dat deze weg niet is onderzocht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/12/07, 11:54

Arthur_64 schreef:Meer info over de positie van Lovelock:
http://www.ecolo.org/media/articles/art ... ecolo.html

CLEAN nucleair is een oplossing voor de toekomst, niet deze verbeterde stoommachines:

Fusie Waterstof-1 -boor-11 (sorry, geen deuterium-boor: slordige fout) => Resultaat: geen neutron, drie schattige heliumatomen: er is erger als afval! Je kunt jezelf zo de stem van Daffy maken!

En de brandstoffen zelf zijn niet erg gevaarlijk (toegegeven, met waterstof moet voorzichtig worden omgegaan).

Nou, het duurt 1 miljard graden ... Als we aan de Z-machine denken, kunnen we ze gemakkelijk bereiken!

Oeps, het onderwerp wijkt een beetje af...


"1 miljard graden" ....... :onheil: :onheil: .......je denkt dat het op MENSELIJKE schaal zo'n temperatuur is :!: :!: :onheil: :onheil:

Eerlijk gezegd bevinden we ons in een diep delirium; we kunnen ons niet eens voorstellen wat het kan vertegenwoordigen, zelfs niet om dit te krijgen: " Fusie Waterstof-1 -boor-11 (sorry, niet deuterium-boor: slordige fout) => Resultaat: geen neutron, drie schattige heliumatomen : er is erger als afval!".

NEE maar ik droom. Het tot op dit punt ontbinden van materie is volkomen beangstigend... we hebben nergens meer controle over.

Als de mens ermee had ingestemd te leven met wat de natuur hem biedt, zouden we hier niet zijn.

Ik vind het triest en ironisch dat het VK, wiens milieu- en klimaatwetenschappers wereldleiders zijn, hun waarschuwingen en adviezen afwijst en liever naar milieuactivisten luistert. Ik ben zelf een milieuactivist en ik smeek mijn vrienden die betrokken zijn bij deze bewegingen om hun koppige verzet tegen kernenergie op te geven.

Zelfs als ze gelijk hadden over de gevaren - en dat hebben ze niet -, het gebruik ervan over de hele wereld als primaire energiebron zou vormen een onbeduidende dreiging vergeleken met de gevaren van ondraaglijke en dodelijke hittegolven en stijgende zeespiegels die alle kuststeden van de wereld zouden verdrinken.

We hebben geen tijd om te experimenteren met onze visionaire energiebronnen. De beschaving is in direct gevaar en moet nu gebruik maken van kernenergie - de enige veilige en beschikbare energiebron - of het lijden ondergaan dat ons binnenkort zal worden aangedaan door onze woedende planeet.

James Lovelock


"een onbeduidende dreiging": zo te zien, maar hoeveel jaren achteraf gezien hebben we ... onbeduidend vergeleken met de levensduur van de radioactieve verbindingen van de kern of het afval ... we willen echt niet ver kijken op de schaal van het universum en onze kleinkinderen en achterkleinkinderen ... het is volkomen beangstigend.

Er zijn tal van hittegolven en ijstijden geweest sinds de mens op aarde is, om nog maar te zwijgen van grootschalige epidemieën, en de mensheid is er nog steeds; maar laten we ons de dag voorstellen waarop radioactiviteit overal zal zijn en de dood langzaam over de aarde zal verspreiden......

Opwarming door CO2 is natuurlijk een realiteit, maar een stijging van het waterpeil zal de mens weer landinwaarts drijven...en dan.

Er is niets erger dan ongecontroleerde radioactiviteit, wat vandaag het geval is.. :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/12/07, 13:40

jean63 schreef:"1 miljard graden" ....... :onheil: :onheil: .......je denkt dat het op MENSELIJKE schaal zo'n temperatuur is :!: :!: :onheil: :onheil: NEE maar ik droom. Het tot op dit punt ontbinden van materie is volkomen beangstigend... we hebben nergens meer controle over.

In 2006 bereikte de z-machine 3,7 miljard graden, met een apparaat dat daar niet eens voor was ontworpen! We kunnen veel beter. Huidige H-bommen: deuterium-tritiumfusie (radioactief). Een magnetische compressie-installatie heeft tot doel waterstof-boorfusie (niet-radioactief) te beheersen met een technologie binnen het bereik van de huidige middelen. Er is een gebrek aan financiële middelen om van theorie naar praktijk te gaan.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 370-gasten