Reclame op het internet: de gratis content ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Heeft u een ad-blocker gebruiken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 09/04/19, 11:16

Goede analyses van Didier, ik zou niet beter hebben gezegd ...

De financiële beperking (= lidmaatschap) vormt een groot obstakel voor de uitwisseling van ideeën, daarom heb ik het nooit serieus beschouwd als een bron van inkomsten om de werking van dit forumomdat zelfs als veel sites.

Mediapart dat u zojuist citeert, was slechts een van de eersten die 'betalen om te lezen' aanbood in Frankrijk, het was destijds een riskante gok, maar het werkte (we geven meer waarde aan iets dan betaald...). Daarna zal ik niet ingaan op de controverse over de keuze van hun onderwerpen, vaak "borderline" ...

Maar sinds een paar jaar en de evoluties van het web (ik plaats dit naar 2015): alle grote Franse media betalen ook om te lezen (ex, lemonde, punt, echo's ...) omdat ze vandaag de dag beperken aantal artikelen bekeken per maand voor niet-abonnees ...

Dit is het bewijs dat het zuiver reclamemodel van de werking niet langer werkt op het Franstalige web (ik heb deze voorbeelden al meerdere keren hierboven in dit onderwerp genoemd)

Ik denk dat de mix: reclame en vrijwillige bijdrage hiervoor de beste oplossing blijven forum... valt nog te bezien wat de forum kan "meer" bieden (zoals een 0.0 advertentie voor donateurs terwijl ik het test) maar zodra er een tegenhanger is, kunnen we dan nog spreken van een werkelijk vrijwillige bijdrage? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 12/04/19, 15:15

Kan ik sommige leden laten terugkeren na de volledige verwijdering van de advertentiescripts (wanneer u bent ingelogd)?

Le forum lijkt nog steeds veel sneller en leuker om te gebruiken.

Uw mening?
0 x
wini47
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/07/19, 10:38
x 1

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par wini47 » 25/07/19, 12:42

Hallo,

Ik ontdek uw site / forum. Ik was geschokt door de retorische vorm van deze noodzakelijkerwijs valse demonstratie, namelijk: "Internetreclame: het is gratis inhoud ..." Maar je hebt me een schuldgevoel bezorgd. Omdat ik het gebrek aan respect niet prettig vind, voel ik me verkeerd en zal ik proberen mezelf te rechtvaardigen.

Ik word lichter gek dan Did67, probeer de alternatieven die Chatelot16 voorstelt te verdiepen en sluit me waarschijnlijk aan bij de ideeën van Exnihiloest : Oops:.


Om te beginnen bestaat gratis niet. "Alles kan worden gekocht", maar hey, het is niet nodig om een ​​zombie te vragen een ander deel te gebruiken dan de motor van zijn hersenen. Of met andere woorden: "als je geen hoofd hebt, heb je benen".

Sommige zijn erg goed in het verkrijgen van geld, er zijn veel sectoren waarin ze kunnen opereren. De hoofdlijnen zijn extractie, verwerking en service. Dan de methoden: intrige, prostitutie en opnieuw service.

De adverteerder is, naar mijn bescheiden mening, pooiers die hun muzen aan arme mensen verkopen. Ja, de ruimte loont, en deze arme kerel weet niet hoe hij net zo rijk kan worden als deze makreel en geeft hem daarom een ​​ruimte die toch van onschatbare waarde is. Onder andere die van rust. Vandaag de dag is het een luxe om je te kunnen concentreren zonder afgeleid te worden door een gedurfde verkoper. : Oops:

Met deze advertenties kan zelfs geld niet langer stil zijn. Vuil van de consumptiemaatschappij :onheil:. Maar geld en rust zijn niet alles. Deze ruimte zou kunnen dienen om ideeën te promoten die echt zijn gekozen, zodat we ons vrij en volledig kunnen ontwikkelen. Hoe zou geld het elke dag beter maken? Hoe brengt geld vrijheid? Helemaal niets :!: .
Geld, aha, lijkt een beetje op een vitale vloeistof. Net als bloed, perslucht, hars. Doe een beetje lucht in de hars, de champignons nodigen uit en laten de boom rotten. Doe een beetje hars in het bloed, de overdosis zal snel zijn. Steek een beetje bloed in de lucht, wraak zal snel een oorlog beginnen. Dus daar is het, ja, je hebt geld nodig, maar bovenal moet je weten hoe je het kunt gebruiken. Waarom de rijke zuringspeculator zonder enige moeite bewonderen? Het zijn zelfs degenen die erin slagen anderen risico's te laten nemen. Moeten we ze niet liever laten bloeden van hun overvloed aan geld : Mrgreen: ? (Daarna, de aandelenmarkt en gegarandeerd stabiele prijzen voor een bepaald materiaal, dat is een ander onderwerp)


Kortom, de servers die de forums moet technisch worden onderhouden en van energie worden voorzien, al deze zaken hebben uiteraard kosten. Om dezelfde deelname te vragen van iemand die elk jaar 20 minuten verbinding maakt, en iemand die enkele tientallen uren verbinding maakt, zou absurd zijn : Cheesy:. Evenzo iemand die de erkenning geeft die wordt verwacht door elk lid van de forum en degene die net hun energie pompt, zou zweren. : Oops: Sommige mensen verlenen rechten onder het voorwendsel dat het loont en weten hoe ze de vis in slaap moeten brengen voor zover ze het zich kunnen veroorloven. Voor ons onderwerp in kwestie, pubs, koekjes, trackers en geen sociale rust meer, neemt de concurrentie het over en hier beginnen de absolute crises tussen grote merken "voor bijna" alles om een ​​paar marktaandelen te grijpen extra en maak maximale belastingvrije winst.

Eerlijk gezegd, niets beter dan autonomie, zelfvoorziening, uitwisselingen en individuele vaardigheden. Niets beter dan het relationele wanneer het moreel duurzaam is. Maar hey, als het zombiesque-vaccin was ontdekt, hadden we het al lang geweten :P .

Veel geluk Ik kijk uit naar je reacties.


PS:
- Bedankt aan Christophe voor het nemen van de nodige stappen om middelen te besparen voor onze verwerkers en ons vele kostbare seconden te besparen.
- Merk op dat de zombies, hoewel mutanten, een duidelijke evolutie zijn van mensen naar soberheid in de zin dat ze iets anders zijn geworden dan "shit-fabrieken"
- Ik heb misschien een beetje snel gevlogen, maar het zou ontbreken in de forum een sectie "presentatie" om in volledige privacy te kunnen flirten door privéberichten, een beetje beter te weten met wie we flirten, of wat heb je een idee van wie ons wil verleiden?
1 x
SansLesMains
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 24/09/19, 17:48

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par SansLesMains » 24/09/19, 18:25

Hallo, ik heb me net aangemeld na het lezen van dit interessante onderwerp (behalve het laatste bericht, man, ik heb niets gebeten).
Ik wil graag mijn mening toevoegen, die enigszins verschilt van de andere hier, zelfs als deze op verschillende aspecten aansluit.

Allereerst stel ik mezelf voor, niko, libertair in hart en nieren, aanbidder van forums, technisch onderlegd (en achter de schermen) en internetgebruiker sinds 1998.

Adverteren is geen vrijheid, het is juist het tegenovergestelde. Het is naar mijn mening niet ver van absoluut kwaad. Niet in het concept (bekend worden, het is best goed), maar in de toepassing ervan door wild kapitalisme.
Naar mijn mening zouden veel tekortkomingen en huidige maatschappelijke ziekten worden vermeden.
Hoe kun je Facebook en anderen ontsleutelen en tegelijkertijd hun spel spelen in je geschreven propaganda (adverteren = gratis = WTF vrijheid van meningsuiting?)
Dat was om het landschap te bepalen.

Iets meer over het onderwerp dat u / ons aangaat, denk ik dat Christophe, ondanks al zijn overduidelijke goede wil, op het verkeerde spoor zit als hij het heeft over de onmogelijkheid om in 201x een forum goedkoop.

Het is een beetje hetzelfde probleem als een droogtoilet, "we" kunnen ons niet eens meer voorstellen dat we terug zouden gaan naar oplossingen die minder comfortabel zijn dan het rioolstelsel.

Het is echter eenvoudig: nieuwsbriefservers, we kunnen heel goed zonder, net als de nieuwsbrieven zelf.
De domeinnaam, dezelfde, die van ego om absoluut een eigen .com te willen, terwijl je tevreden zou kunnen zijn met een subdomein of een eenvoudige URL. De mailserver? Waarom gebruikt u niet gewoon uw persoonlijke e-mailadres of een van de vele "gratis" opties die er zijn? Wat heeft het voor zin om een ​​e-mail @ econologie.com te hebben, en waarom niet ook visitekaartjes met gotisch schrift?
Nou, magie, dat beseft ook de kwestie van anti-spam (tenzij ik gek word op techno).

We moeten terug naar de basis. Je doet het waarschijnlijk al in je leven, waarom niet ook op je computer?
Het ontbreekt mij duidelijk achteraf (en recente ervaring) om dit te bevestigen, maar ik ben ervan overtuigd dat een forum zoals deze zou zelfs thuis heel goed worden gehost met een glasvezellijn.

En zelfs als het een onbenoemde onzin was, ben ik verrast over de hiervoor aangekondigde kosten forum. Ik zal het natuurlijk op mijn woord geloven, maar met ongeveer 1000-bezoekers vandaag zouden minder dure accommodaties net zo goed hebben gewerkt. Er zijn zeker pieken, maar er is geen verplichting om ze te eren forum is echt handig, uiteindelijk zullen mensen betalen. Tegenwoordig is er een overvloed aan sites die nutteloos zijn.
Kwantiteit wordt door velen als een goede zaak gezien, maar is het echt?

Naar mijn bescheiden mening (en hoewel ik in het midden geen expert ben, kan ik me natuurlijk vergissen en ben ik me ervan bewust), zou een andere relevante oplossing de groepering van forums, die soortgelijke onderwerpen behandelt, binnen één. Het zou niet ingewikkeld moeten zijn om ze te overtuigen, want als ik de berichten van 3 jaar geleden geloof, de kleintjes forums zijn er velen die "sterven" ... Als er nog levenden zijn, neem dan dringend contact met hen op =)

Het zou veel minder kosten in termen van accommodatie, en meer mensen zouden klaar zijn om een ​​abonnement te betalen (ik beveel elk kwartaal aan voor het hier ontwikkelde thema) als het de deuren opent naar meer inhoud, over meer onderwerpen.

Alles wat ik zojuist heb geschreven, hoeft niet noodzakelijkerwijs te worden genomen op de 1er-graad, het is meer theoretisch dan praktisch, eindeloos.
Het "probleem" zal enerzijds worden opgelost op de dag dat reclame wordt verboden, en anderzijds wanneer het geld beter wordt verdeeld (als het op een dag gebeurt):
Ik zou graag 5e of 10e per jaar willen doneren aan de site, evenals aan anderen, als ik maandelijks meer dan 500e verdien.
Om zo'n kleine hoeveelheid te laten volstaan, kunnen veel, zo niet alle mensen het zich veroorloven.

Ik blijf ervan overtuigd dat een rechtvaardiger model op het net eerst zal komen van een rechtvaardiger model in het leven.
Wachten tot sommigen veel voor anderen geven, is hetzelfde als wachten tot Bill Gates stichtingen bouwt en Afrika financiert.
Het (juiste) antwoord zal ongetwijfeld politiek zijn ... de rest is krukken.

Het is niet voor morgen, maar misschien voor overmorgen, wie weet, als iedereen het goede woord probeert te prediken aan zijn buurman (vooral wanneer zijn buurman heel anders denkt, geschiedenis dat het winstgevend is), zouden we kunnen hebben op een dag politieke verrassingen ... en Frankrijk is nog steeds een groot land, dat anderen op zijn lijn kan zetten.

Dat was voor de positieve noot, duizend excuses voor dit blok, in de hoop dat je me hebt begrepen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 25/09/19, 11:03

SansLesMains schreef:Adverteren is geen vrijheid, het is juist het tegenovergestelde.

(...)

Ik zou graag 5e of 10e per jaar willen doneren aan de site, evenals aan anderen, als ik maandelijks meer dan 500e verdien.
Om zo'n kleine hoeveelheid te laten volstaan, kunnen veel, zo niet alle mensen het zich veroorloven.

Ik blijf ervan overtuigd dat een rechtvaardiger model op het net eerst zal komen van een rechtvaardiger model in het leven.
Wachten tot sommigen veel voor anderen geven, is hetzelfde als wachten tot Bill Gates stichtingen bouwt en Afrika financiert.
Het (juiste) antwoord zal ongetwijfeld politiek zijn ... de rest is krukken.

Het is niet voor morgen, maar misschien voor overmorgen, wie weet, als iedereen het goede woord probeert te prediken aan zijn buurman (vooral wanneer zijn buurman heel anders denkt, geschiedenis dat het winstgevend is), zouden we kunnen hebben op een dag politieke verrassingen ... en Frankrijk is nog steeds een groot land, dat anderen op zijn lijn kan zetten.

Dat was voor de positieve noot, duizend excuses voor dit blok, in de hoop dat je me hebt begrepen!


Er is de theorie, de blablas, en aan de andere kant de praktijk ... En wat ik in de praktijk zie is dit:

:pijl: :pijl: https://fr.tipeee.com/econologie-com : Arrowl: : Arrowl:

Ik heb deze Tipeee-campagne echter maanden geleden gelanceerd en ik denk dat ik voor de presentatiepagina heb gezorgd ...

We kunnen niet zeggen dat het om de poort gaat ... Dus in afwachting van de GROTE verandering aangekondigde mentaliteit en dat iedereen zijn hart en zijn portemonnee opent voor de econologische oorzaak (neuriën ...) ... bin he n er is geen andere keuze dan het advertentiemodel te behouden ...
0 x
SansLesMains
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 24/09/19, 17:48

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par SansLesMains » 25/09/19, 11:38

Christophe schreef:Dus in afwachting van de GROTE aangekondigde mentaliteitsverandering en iedereen om hun hart en portemonnee te openen voor de econologische oorzaak (neuriën ...) ... er is geen andere keuze dan het model te behouden reclame ...

Ik denk dat je maar de helft van mijn bericht leest, tegelijkertijd geef ik gemakkelijk toe dat het te lang was =)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 25/09/19, 13:12

Ik heb alles goed gelezen, bedankt.

De voorgestelde IT-oplossingen om de kosten te verlagen zijn niet levensvatbaar ... in 1998 heb ik ook sommige sites thuis gehost! : Cheesy:
0 x
SansLesMains
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 24/09/19, 17:48

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par SansLesMains » 25/09/19, 13:59

Waarom dan "niet levensvatbaar"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 25/09/19, 15:17

Uiteraard ben je je niet bewust van de professionalisering van het web die sinds 2011-2012 heeft plaatsgevonden ...

Voordat we veel konden hacken ... Nu is het gratis en efficiënt zeldzaam geworden.
Kent u IT-serviceproviders die gratis werken? Ik niet ...

Maar je gaat ons natuurlijk tegen voorbeelden vinden ...

Zo niet, wat doe je in het leven? Job? Training?
0 x
SansLesMains
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 24/09/19, 17:48

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par SansLesMains » 25/09/19, 15:28

Ik heb het nog nooit over gratis gehad, mijn voorstellen herlezen.
Ik kan geen tegenvoorbeeld vinden (wat trouwens? Aangezien er geen voorbeeld was), zou ik liever wachten tot je me uitlegt, als je weet, hoe de oplossingen reeds aangeboden zijn niet levensvatbaar.
Ik probeer alleen te helpen, omdat het inhoudelijke onderwerp me interesseert, maar als hulp niet welkom is, zou ik ergens anders heen gaan, geen zorgen;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten