beroerte, de eerste cheques of gebaren die op te slaan

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 13/11/08, 23:12

Uh dat interesseert me misschien, maar waar en hoe gaat het? Toelatingseisen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/11/08, 23:25

Het beste is om informatie van het Rode Kruis te krijgen. Zij zijn meestal degenen die dit organiseren.
Voor elke regio is er een rood kruiscentrum en zij geven u informatie over trainingsperiodes en locaties.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hersenongeval, de eerste acties of controles die redden




par C moa » 14/11/08, 09:57

Christophe schreef:In 10 jaar van internet en tienduizenden spam en mailing naar de con jongens die iets neuken dat mijn e-mail te vervuilen (al zouden we allemaal miljonairs als de hoax bevat deze mailing waar was), hier een die de moeite waard is om door te sturen en massaal te verspreiden.

Opgelet "technische" informatie moet worden bevestigd door een verpleegkundige of een arts! Kortom iemand uit het beroep omdat ik het niet kan!

CEREBRAL VASCULAR ACCIDENT, AVC

Het kan dienen! Neem een ​​paar minuten de tijd om dit te lezen en mogelijk een leven te redden en het nieuws over het gevaar van een beroerte te verspreiden.

Op een barbecue struikelt Julie en valt. Ze vertelt de andere gasten dat het goed gaat en dat ze haar voeten heeft vastgegrepen vanwege haar nieuwe schoenen. Vrienden helpen hem om te gaan zitten en brengen hem een ​​nieuw bord. Hoewel ze er een beetje geschrokken uitziet, geniet Julie de rest van de middag graag ...

Later belt Julie's man al hun vrienden om te zeggen dat zijn vrouw naar het ziekenhuis is gebracht ... Julie sterft bij 18h. Ze had een cerebraal vaatongeval tijdens de barbecue. Als de aanwezigen de tekenen van zo'n ongeluk hadden kunnen herkennen, had Julie gered kunnen zijn. Een neuroloog zegt dat als hij binnen drie uur een slachtoffer van een beroerte kan bereiken, hij de gevolgen van de crisis volledig kan terugdraaien. Hij zegt dat het moeilijkste deel is dat de beroerte wordt vastgesteld, de diagnose wordt gesteld en de patiënt in minder dan drie uur door een arts wordt gezien.

Herken de symptomen van een beroerte:
Stel drie zeer eenvoudige vragen aan de persoon in crisis:
1. * Vraag hem naar SMILE.
2. * Vraag hem om BEIDE WAPENS op te heffen.
3. * Vraag hem om een ​​ZEER EENVOUDIGE UITDRUKKING TE PRONOUNT (bijv. De zon is mooi vandaag).

Als u problemen heeft om een ​​van deze taken uit te voeren, belt u 15 en beschrijft u de symptomen voor de verdeler.

Volgens een cardioloog, als iedereen die deze e-mail ontvangt het naar 10-mensen stuurt, kan er ten minste één leven per dag worden opgeslagen (dat is alles?).

Bedankt allemaal.
Ter informatie, dit is wat we Franse reddingswerkers en brandweerlieden leren:
- Allereerst hebben we in de initiële training geen specifieke module Cerebral Vascular Accident omdat de symptomen van een beroerte kunnen worden verward met even ernstige situaties (bijvoorbeeld craniaal trauma) die dezelfde gevolgen kunnen hebben als een beroerte, namelijk de dood of eindigen als groente.

De detectie van neurologische klachten (beroerte maar niet alleen) gaat voor ons door een grondige beoordeling van het slachtoffer:
- We kijken of de persoon zich herinnert wat er is gebeurd en of hij zijn toestand kan beschrijven;
- We kijken of het goed georiënteerd is in ruimte en tijd (met andere woorden, weet het waar het is, wie het is en wanneer we zijn ...);
- We kijken of ze een geschiedenis heeft;
- We observeren het om bepaalde fysieke tekenen op te sporen die onze beoordeling kunnen voltooien en regelgevers begeleiden over de urgentie of niet van de situatie. Meestal zijn dit leerlingen, motorische vaardigheden, lokale of gegeneraliseerde hemiplegie ...

Het is natuurlijk een samenvatting, maar zoals je kunt zien, niets heel technisch en heel ingewikkeld in de detectiefase.

Dit roept het debat op van: waarom 8 jaar obgligatoires curriculum (6 tot jaren 14) in de nationale onderwijs (waar 80% van ons zijn boos minstens 30% van de tijd) is niet geschroefd te hebben gehad een korte week van de opleiding eerste hulp bij het opslaan van gebaren?
Ten eerste is school verplicht in Frankrijk tot 16 jaar, dus we blijven minimaal 10 jaar op school : Lol:

Anders, aangezien de wet op de modernisering van de civiele veiligheid (2004) het verkrijgen van de PSC1 (ter vervanging van de AFPS) verplicht is om het certificaat van hogescholen in de derde plaats te valideren.

Toegegeven, vandaag wordt het nog niet overal gedaan (in feite gaat het min of meer snel, afhankelijk van de gevoeligheid van de rector en / of de directeur van het college), maar het vordert. Het grootste obstakel voor mij is dat het landelijke onderwijs geen monitoren heeft en dat het doorlopen van associatieve organisaties zoals de onze hen duur komt te staan ​​(en toch zijn we niet duur. : Mrgreen: ).

Uiteindelijk moet 100% van de studenten (en dus uiteindelijk Frans) worden opgeleid in eerste hulp.
Ik zou geneigd zijn te zeggen dat we op de goede weg zijn.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 14/11/08, 10:24

Ik kan iedereen alleen maar aanmoedigen om hun Europese patent eerste hulp te geven!

Gregconstruct schreef:Het beste is om informatie van het Rode Kruis te krijgen. Zij zijn meestal degenen die dit organiseren.
Voor elke regio is er een rood kruiscentrum en zij geven u informatie over trainingsperiodes en locaties.
En niet voor niets is er ALLEEN het rode kruis dat dit patent maakt, dat ALLEEN wordt herkend door het rode kruis (en nogmaals ...).
Ik waarschuw u daarom voor dit "octrooi" omdat in Europa elk land zijn specifieke kenmerken heeft in de acties en programma's, het verdient daarom de voorkeur om de opleiding te volgen die verband houdt met het land.

Eerlijk gezegd maakt het voor het grote publiek eigenlijk niet zoveel uit, behalve het feit dat ze verschillen zullen opmerken tussen hun opleiding en dat wat ze elders kunnen volgen (bijvoorbeeld in het bedrijf), sommigen zullen gestoord worden, maar ach ...
Aan de andere kant, voor wie zich wil aansluiten bij erkende verenigingen of brandweerlieden (civiel of militair) heeft het de voorkeur om meteen de juiste opleiding te volgen.

In Frankrijk onderscheiden we de volgende opleidingen:
- Niveau 1 Civic Prevention and Relief (PSC1): geschikt voor het grote publiek;
- Level 1 Team First Aid: EHBO-medewerker (in staat om als team in te grijpen, maar niet om het te leiden);
- EHBO in Level 2 Team: EHBO-ploeg (in staat om een ​​team te leiden en toezicht te houden op PSE1);

In Frankrijk is er natuurlijk het rode kruis, er zijn ook:
- De Franse Federatie van Redding en Eerste Hulp (FFSS);
- de nationale federatie van civiele bescherming (FNPC);
- De Federatie van Redders van het Witte Kruis;
- Redders van de Orde van Malta;
- ... en vele anderen

Voor de mensen van Nantes (en omgeving) raad ik je aan om te gaan kijken een associatiemet bekwame en vriendelijke mensen : Mrgreen: voor anderen kunt u zien met de gefedereerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/11/08, 15:13

Beeld voor deze details C moa!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 14/11/08, 17:01

Christophe schreef:Beeld voor deze details C moa!
Het plebs is altijd een plezier om les te geven !!!

: Lol:

In feite heb ik : Oops: maar het maakt je aan het lachen

Beeld
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 14/11/08, 17:49

welkom

Het is a priori een hoax

Kijk

http://www.hoaxkiller.fr/hoax/2006/diagnostic_avc.htm

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 15/11/08, 19:17

Hé, de goaaas

Alles wat in dit bericht wordt uitgedrukt, is goed
Opleiding
E.H.B.O
de eerste stappen

dat is allemaal goed : Mrgreen: : Mrgreen:

-----------------------

Wat kan je doen denken aan een hoax, een hoax

Persoonlijke vertelling
Dramatisering van de zaak
Et
ongerijmde details
stijl
Ik heb mijn gezicht gebroken vanwege de NIEUWE schoenen
Voor iemand die een beroerte heeft ... is in vrij goede vorm
om dit soort ruzie te hebben ... terwijl de persoon met een beroerte ... er nogal dom uitziet Beeld

Hugs
Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 16/11/08, 10:22

zactly
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten