Een kankerboom?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/06, 18:59

Christophe :pijl:

Ik ben meer een ‘geloof het’-type sinds ik twintig jaar geleden mijn elektrische anti-hindersysteem in mijn huis installeerde.

Maar over deze laptop heb ik mijn mening. Ik vind het een goede uitvinding: het kan levens redden, maar het wordt voor van alles en nog wat gebruikt, we kunnen ook zonder, dat is mijn geval: ik heb een oude gsm-kaart die ik twee keer per jaar oplaad met 15 euro om niet kwijt te raken het nummer. Mijn kinderen zijn zonder dit opgegroeid, en de ouderen die hun brood verdienen, hebben er geen, ze houden hun geld liever om films en vakanties op de golven en de wind te betalen (surfen en windsurfen), dus ik vind het prima de zenders zijn het erover eens dat er risico's zijn, maar wat maakt het uit als ze deze camoufleren in een nepboom vanaf het moment dat iedereen ervan op de hoogte is. Ik begrijp dat het een manier is om vergeten te worden. Ze houden mensen echt voor de gek, maar soms is het de waarheid.

Ik kan me voorstellen dat als deze boom in de buurt van een school staat, de plaatselijke ouders en leraren zullen klagen... en dan heb ik het niet over de bewoners!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/03/06, 20:14

Ik denk dat het vooral een kwestie van slechte smaak is. GSM-antennes zijn niet echt sexy (zie langs de snelwegen) dus we willen er mooi uitzien om de buurt niet te choqueren. Maar omdat we een waardeloze smaak hebben, maken we iets mega-kitsch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 07/03/06, 22:39

Paldeolien schreef:Hier is het precies het tegenovergestelde, geen gaten, geen beplanting, geen verstaging en vooral een flinke hapering in de wind; Het houdt niet stand, het is niet mogelijk.
De grote loodrechte portalen die op de brede wegen de verkeerslichten ondersteunen, zijn met 4 bouten op een paal bevestigd.
De boom is hol; het is gemaakt van een beproefde standaardpyloon; De takken zitten alleen aan het uiteinde, de windweerstand is beperkter voor de stam, maar de takken zijn hol, licht en kort. De verankering gebeurt op een zeer grote betonnen fundering, die de afspanning vervangt, zolang er maar enkele palen onder de plaat staan.
jean63 schreef: Ik heb een oude gsm-kaart die ik twee keer per jaar opwaardeer met 15 euro om het nummer niet kwijt te raken.
Ik kan me voorstellen dat als deze boom in de buurt van een school staat, de plaatselijke ouders en leraren zullen klagen... en dan heb ik het niet over de bewoners!
Jean, controleer toch je nummer, want mobicartes voor 2 maanden gingen van € 15 naar € 20, net na de wijziging naar €.
De betreffende boom staat in een bos, niet in de binnenstad bij een school.
Daar is het beter dan meerdere antennes boven de woningen van arme huurders.
Christine schreef:Ik denk dat het vooral een kwestie van slechte smaak is. GSM-antennes zijn niet echt sexy (zie langs de snelwegen) dus we willen er mooi uitzien om de buurt niet te choqueren. Maar omdat we een waardeloze smaak hebben, maken we iets mega-kitsch.
Helemaal mee eens, aangezien het toch onzin is, kun je net zo goed de esthetiek van het hout niet ontsieren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/06, 23:44

jean63 schreef:
Ik heb een oude gsm-kaart die ik twee keer per jaar opwaardeer met 15 euro om het nummer niet kwijt te raken.
Ik kan me voorstellen dat als deze boom in de buurt van een school staat, de plaatselijke ouders en leraren zullen klagen... en dan heb ik het niet over de bewoners!
Jean, controleer toch je nummer, want mobicartes voor 2 maanden gingen van € 15 naar € 20, net na de wijziging naar €.
De betreffende boom staat in een bos, niet in de binnenstad bij een school.
Daar is het beter dan meerdere antennes boven de woningen van arme huurders.


Voor het mobicarte is de geldigheid van het nummer 6 maanden, maar je kunt maar een maand (of twee) bellen of gebeld worden, ze hebben het ingekort! Wat mij interesseert is dat ik het indien nodig kan opwaarderen met mijn creditcard. Als je de deadline mist, kun je op eBay goedkoop simkaarten vinden, maar daarvoor moet je je nummer wijzigen.

Voor de kankerboom is het eigenlijk vrij ver van huizen (blijkbaar omdat we niet kunnen zien wat zich achter de spoordijk bevindt?....misschien een woonwijk???). Wat de stabiliteit betreft, de houten potten zijn diep in de grond verzonken, het is waar dat de lantaarnpalen vastgeschroefd zijn, maar ze hebben geen valse takken aan de bovenkant die een houvast in de wind moeten vertegenwoordigen, tenzij ze ook loskomen van de eerste sterke windvlaag en behoud van de kofferbak?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 06/06/08, 23:21

Een verhaal, zoals er zoveel anderen zijn...

“Christophe’s strijd in de gemeente St. Christophe”

: Cheesy:

http://www.next-up.org/Newsoftheworld/Ruchere.php#1
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten