Le forum is het te gecompliceerd?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Le forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 24/05/16, 12:47

Gisteren ontving ik een e-mail, een beetje opruiend, over het feit dat dit forum veel te ingewikkeld was om te gebruiken en dat het voorbehouden was aan een elite van ingenieurs... :schok:

Ik deel daarom deze mening met u om de verbetering van de zaken te analyseren: een schok van vereenvoudiging... kortom economisch : Mrgreen:

Laten we dus kort zijn:

a) Wat vind je ingewikkeld?
b) Wat wil je dat we vereenvoudigen?
c) Welke nieuwe functies wilt u de navigatie en publicatie op de website vergemakkelijken? forums?

Niet alle verzoeken zullen technisch gezien noodzakelijkerwijs haalbaar zijn, maar laten we de zaak samen bestuderen als je het niet erg vindt.

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Did67 » 24/05/16, 13:01

Ik had van mijn kant een bericht van iemand, ontmoette elkaar op een ander forum, nadat ik me had verteld dat het me "eindelijk" was gelukt om in te loggen om mijn draadje over tuinieren te lezen na een dag of twee moeite...

Het is waar dat als we ‘binnen’ zijn, we ons dat niet altijd realiseren.

Een idee, ik weet niet of het technisch mogelijk is:

- je "sorteert" de laatste abonnees en stuurt ze een gericht bericht
- wat heeft hen gebracht?
- welke moeilijkheden zijn zij tegengekomen (indien van toepassing)? wat verraste hen?
- het positieve, op het eerste gezicht?
- het negatieve, op het eerste gezicht?

Pas op voor een "brandstichter". Er zijn overal misdadigers - dus mensen die een pathologische behoefte hebben om bij de minste "irritatie" hun hart te luchten aan anderen. Omgaan met je ergernissen is niet het sterkste punt van de tijd waarin we leven... Soms kunnen ze beter ergens anders hun blaas ledigen dan op alles te pissen wat ze te pakken kunnen krijgen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 24/05/16, 13:17

Ja, het verbeteren van het welkomstbericht is mogelijk, het bericht dat u per e-mail ontvangt tijdens de registratie is momenteel dit:

Onderwerp: Welkom bij Econologie.com

Bewaar deze e-mail voor uw administratie. Uw accountgegevens zijn als volgt:

Bruikbare informatie:
----------------------------
Gebruikersnaam: {USERNAME}

Home of forum : {U_BOARD}

Verbinding : ucp.php?mode=inloggen

Je wachtwoord vergeten : ucp.php?mode=wachtwoord verzenden (uw gebruikersnaam: {USERNAME} )
Uw wachtwoord is gecodeerd opgeslagen en is daarom onleesbaar. Via deze link kunt u het opnieuw instellen.

Zoekmachine : search.php

Ongelezen berichten sinds uw laatste bezoek: ongelezen.html
----------------------------

Bedankt voor je aanmelding en deelname, tot snel!


Dus:
a) Laten we deze boodschap verbeteren: wat ontbreekt er volgens jou? Een link naar een "Hoe werkt de forum" Bijvoorbeeld?
b) Ik kan bij de eerste verbinding nog een bericht toevoegen als privébericht, een iets gedetailleerder bericht

De te lage deelname van nieuwe leden is ook een indicatie dat er te veel complicaties zijn...
Maar vergeet niet dat het gemiddelde niveau van intellectueel doorzettingsvermogen van de internetgebruiker, net als van de burger, met de dag afneemt... :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 24/05/16, 13:20

Did67 schreef:Ik had van mijn kant een bericht van iemand, ontmoette elkaar op een ander forum, nadat ik me had verteld dat het me "eindelijk" was gelukt om in te loggen om mijn draadje over tuinieren te lezen na een dag of twee moeite...


Hoe dan ook vreemd: heb je meer informatie over de ondervonden moeilijkheden?

Omdat de forum is leesbaar zonder verbonden te zijn... behalve wanneer ik de anti adblock activeer (niet altijd, ik doe daar nog steeds A/B-tests...) dus in dit geval 2 keuzes:
a) U moet zich registreren en inloggen
b) u moet uw advertentieblokkering deactiveren
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par chatelot16 » 24/05/16, 13:50

wat ik ingewikkeld vind is de veelheid aan sub forum elk met een naam van 4, 5 of 6 woorden

wanneer een cent forum heeft een naam met meerdere woorden, het is dat de verdeling niet goed is

resultaat als je een onderwerp wilt maken, kan het in een groot aantal onder worden geplaatst forum anders ... dus we zetten het ergens neer

de titels van forum met een te groot aantal woorden hebben we nog een nadeel: we kunnen ze niet onthouden... als we eraan gewend zijn zoals ik, kijken we alleen naar nieuwe berichten die binnenkomen, we gebruiken nooit de classificatie van de forum ... voor een nieuwkomer is het onaangenaam

het probleem van adverteren is iets anders... Ik ken veel mensen die trots zijn op hun adblockersoftware... ze realiseren zich niet dat het ook de toegang blokkeert tot sites die reclame nodig hebben voor de kost... Ik probeer leg het ze maar uit, maar er zijn er die lange tijd aan ze moeten worden uitgelegd

Moet de reclame niet wat beter? in het begin minder zetten en het na een tijdje laten verschijnen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Did67 » 24/05/16, 13:58

Christophe schreef:
Did67 schreef:Ik had van mijn kant een bericht van iemand, ontmoette elkaar op een ander forum, nadat ik me had verteld dat het me "eindelijk" was gelukt om in te loggen om mijn draadje over tuinieren te lezen na een dag of twee moeite...


Hoe dan ook vreemd: heb je meer informatie over de ondervonden moeilijkheden?

Omdat de forum is leesbaar zonder verbonden te zijn... behalve wanneer ik de anti adblock activeer (niet altijd, ik doe daar nog steeds A/B-tests...) dus in dit geval 2 keuzes:
a) U moet zich registreren en inloggen
b) u moet uw advertentieblokkering deactiveren


Neen. De aard van de moeilijkheden werd niet gespecificeerd...

Ik zal kijken of ik kan vinden waar het was en dieper ingaan op de vraag...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 24/05/16, 13:59

chatelot16 schreef:wat ik ingewikkeld vind is de veelheid aan sub forum elk met een naam van 4, 5 of 6 woorden

wanneer een cent forum heeft een naam met meerdere woorden, het is dat de verdeling niet goed is

resultaat als je een onderwerp wilt maken, kan het in een groot aantal onder worden geplaatst forum anders ... dus we zetten het ergens neer


Ja, het is best relevant als opmerking: ik heb er al 4 verwijderd forum (die niet veel werden gebruikt) vanmorgen door ze samen te voegen... Ik zal blijven kijken wat er in deze richting kan worden gedaan...

chatelot16 schreef:de titels van forum met een te groot aantal woorden hebben we nog een nadeel: we kunnen ze niet onthouden... als we eraan gewend zijn zoals ik, kijken we alleen naar nieuwe berichten die binnenkomen, we gebruiken nooit de classificatie van de forum ... voor een nieuwkomer is het onaangenaam


Dus, wat stel jij voor? Om maar één woord per sub te zeggen forum?
Ik denk dat het grote probleem de redundantie van sub is forum, ja, vandaar de fusie die ik zojuist heb gedaan met een aantal...

chatelot16 schreef:Moet de reclame niet wat beter? in het begin minder zetten en het na een tijdje laten verschijnen?


Ik denk dat de dosering momenteel optimaal is in de weergave en de verhouding tussen ongemak en inkomen... Ik heb tientallen tests in deze richting gedaan...
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een pop-upadvertentie geplaatst forums (De forum toekomstige wetenschap ja...)

Voor de weergave na een bepaalde tijd zie ik de interesse niet, integendeel, het is een stiekeme methode.

Aan de andere kant kunnen we denken aan “premium” leden die, tegen een bescheiden financiële bijdrage, geen reclame meer zouden zien...

Wie van jullie zou bereid zijn om € 5 of € 10 per maand te doneren voor het verwijderen van advertenties?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par chatelot16 » 24/05/16, 14:13

Ik zou niets betalen om reclame te vermijden... het is soms handig

het probleem is wanneer de advertentie de toegang tot de gewenste informatie vertraagt ​​... zoals het weergeven van alle advertenties vóór de gewenste inhoud

ik denk dat het een kwestie is van het schrijven van de html... en ook een kwestie van de browser... ik heb het gevoel dat het niet in dezelfde volgorde wordt weergegeven met Google Chrome en Firefox... Ik merk dat Firefox de neiging heeft om niets weergeven totdat alles is gearriveerd, dus als een advertentie een groot bedrag plaatst, wachten degenen met een lage doorstroming lang, of wachten niet en zeggen dat het niet werkt ... met chroom wordt snel weergegeven wat het is kan en de rest komt daarna, met een behoorlijk pijnlijke aanpassing van het frame

het is echt hels, deze problemen met sitebeheer met totaal verschillend gedrag onder verschillende gebruikers
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Did67 » 24/05/16, 14:18

Me.

Ik zou het eerlijker vinden om een ​​bijdrage te leveren dan reclame te zien die mij bijna nooit interesseert [nog een discussie die we hadden en waarin we elkaar niet begrepen] en daardoor te weten dat ik een forum wiens bestaan ​​ik niet bijdraag.

Het is voor mij meer een kwestie van ethiek dan van het gemak van het ontsnappen aan reclame; reclame die mij niet veel van streek maakt, ook al interesseert het mij vrijwel nooit.

Bovendien heb ik enige scrupules over het ‘deelnemen’ aan een systeem waarvan de motor is… ‘google’, de koning van de belastingontduiking, van de ‘grote verbroedering’ van onze samenleving, van de ‘uberisatie’ [wat voor mij slechts de moderne vorm van de zwarte markt en niet ‘vooruitgang’] en een verraderlijke vorm van ‘Amerikaans imperialisme’! [Ik bekritiseer u niet omdat u Google gebruikt; Ik weet dat je dit probeert te laten overleven forum en dat je alleen de middelen hebt die de bestaande samenleving je biedt! Ik leg mij mijn scrupules uit, en waarom ik, in bescheidenheid, bereid ben een bijdrage te leveren, ook al wordt ik door veel gepraat, onzin en hanengevechten gedwongen]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 24/05/16, 14:21

chatelot16 schreef:het probleem is wanneer de advertentie de toegang tot de gewenste informatie vertraagt ​​... zoals het weergeven van alle advertenties vóór de gewenste inhoud

ik denk dat het een kwestie is van het schrijven van de html... en ook een kwestie van de browser... ik heb het gevoel dat het niet in dezelfde volgorde wordt weergegeven als bij Google Chrome en Firefox...


Deze opmerking had ik al beantwoord in het onderwerp over adverteren: sinds het nieuwe forum (februari 2016) de weergave van advertenties is asynchroon, dat wil zeggen dat ze onafhankelijk van de rest van de inhoud van de pagina worden geladen. Hier is de uitleg van Google: https://support.google.com/adsense/answer/3221666?hl=fr

Over het oude forum het was synchroon...Dus logischerwijs is er op dit punt een verbetering opgetreden sinds de migratie...maar goed net als de rest van de forum gemiddeld zwaarder is, is de winst niet noodzakelijkerwijs merkbaar...

chatelot16 schreef:het is echt hels, deze problemen met sitebeheer met totaal verschillend gedrag onder verschillende gebruikers


Tegen wie zeg je dat!! Het wordt verschrikkelijk...

Vooral omdat internetgebruikers steeds veeleisender worden (maar ook dat is een probleem van de samenleving, van een gebrek aan burgerschap, niet specifiek voor internet...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten