Ushuaia, Hulot label gecertificeerd 100% winst!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Ushuaia, Hulot label gecertificeerd 100% winst!




par Christophe » 21/11/06, 21:39

Mr Nature van TF 1 exploiteert zijn imago in alle richtingen. Een zaak voor een goed doel, ten koste van een paar afwijkingen van het ecologisch correcte.

Wat betekenen douchegels, rugzakken, zonnebrillen, badhanddoeken, truien, een populaire tv-show, een satellietzender, een tijdschrift of geschreven pers, een bordspel, bestsellers en een stichting voor het behoud van het milieu? Eén man en slechts één: Nicolas Hulot, vijftig jaar oud sinds 30 april, "telecoloog" die de prestatie heeft geleverd om van Ushuaia - een stad met 30 inwoners met een onuitspreekbare naam in Patagonië, in het zuiden van Argentinië - een welvarend merk te maken dat blijft dalen in afgeleide producten.

"Het programma "Ushuaïa nature" is duur om te produceren [1 miljoen euro per aflevering], legt Hubert Taieb uit, plaatsvervangend algemeen directeur van TF 1 Entreprises, de dochteronderneming van de televisiezender die sinds het begin van de jaren 90 het ecolabel bezit en beheert. Het is niet abnormaal dat men zo'n zware investering winstgevend probeert te maken. Resultaat: TF 1 verkocht gedurende vijftien jaar exploitatielicenties aan meer dan vijftien bedrijven (L'Oréal voor cosmetica, Atol voor brillen, Rhonetex voor kleding, Lexibook voor consumentenelektronica, Quo Vadis voor schrijfwaren...) zestig afgeleide producten in Frankrijk. Door te spelen, zelfs als de zender het ontkent, op de Ushuaïa-Nicolas Hulot-identificatie voor consumenten.

De enige te respecteren voorwaarde voor de gelukkige exploitanten van het merk met groene reflecties: respecteer de geest van de televisieshow, het vlaggenschip, namelijk "ethische natuurlijkheid". Met meer of minder succes! Terwijl Ushuaïa-douchegels een hit zijn in de schappen van supermarkten, werden de gelijknamige wierookstokjes eind 2004 uit de handel genomen nadat het tijdschrift Que Choisir had onthuld dat ze een kankerverwekkend risico vormden. Om herhaling van dergelijke situaties te voorkomen, legt TF 1 de laatste hand aan een gebruikershandvest om "verplichtingen voor duurzame ontwikkeling" vast te leggen die aan licentieovereenkomsten zullen worden toegevoegd. Hoe het ook zij, de operatie is meer dan winstgevend: TF 1 schat de jaarlijkse omzet van alle Ushuaïa-merkproducten op... 100 miljoen euro.


Het resultaat: http://www.lexpansion.com/art/134.0.131528.0.html
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/11/06, 01:25

Dit artikel bevestigt wat ik al eerder had gehoord. Namelijk dat Nicolas Hulot op geen enkele manier de eigenaar of zelfs aandeelhouder is van het merk Ushuaia (zelfs als het de afbeelding van de show gebruikt). Ik voel je onderliggende kritiek waardoor je dit artikel hebt geplaatst, maar Hulot is niet verantwoordelijk voor de weliswaar beledigende commerciële uitbuiting die TF1 van Ushuaia kan maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 22/11/06, 08:49

+1 met rulian

hij zei het tijdens een interview (ik heb de bron niet meer)

"Ik raak geen euro aan van het merk Ushuaia"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/11/06, 09:13

Lees het volledige artikel... we moeten ons niet beperken tot shampoos...en als Hulot momenteel geen $ ontvangt, wil dat niet zeggen dat hij er geen heeft ontvangen...eerder...

Ik citeer (positief of negatief):

Nicolas Hulot heeft niets te zeggen, maar hij gaat ervan uit: “TF 1 wijst afgeleide producten af ​​waarmee het tv-programma kan worden gefinancierd. In het begin was ik verrast door deze strategie, maar ik raakte eraan gewend. Het schokt me niet meer zolang ik de inhoud van de show en mijn vrijheid van meningsuiting onder controle houd. »


Maar het is waar dat ik me soms afvraag hoe ver we kunnen gaan. Nicolas Hulot was bijzonder ontroerd door een advertentie voor een 4 x 4 in het papieren tijdschrift en besloot, symbolisch, om de gelegenheid te markeren, het hoofdartikel voor het volgende nummer niet te schrijven en zijn foto van de eerste pagina te halen.


Zoals hij zelf toegeeft, financieren de verschillende Ushuaïa-derivaten zijn onafhankelijkheid.


Zijn nauwe band met Jacques Chirac - die hem twee keer de baan van minister aanbood en voor wie hij de toespraak schreef voor de Earth Summit in Johannesburg in 2002


Al heel vroeg nam hij zijn pelgrimsstaf op om te gaan vissen op beschermheren (457 euro per jaar voor de "oprichtende partners"), en hij aarzelde niet om aan te kloppen bij bedrijven die door ecologen werden gestigmatiseerd wegens vervuiling, zoals de nucleairist EDF of de chemicus Rhône-Poulenc. Zonder scrupules, want Nicolas Hulot verbergt het niet: hij gaat het geld halen “waar het is”, en zijn logica is simpel: ““Ushuaïa” dient de stichting, en niet omgekeerd. En jammer als sommige bedrijven zich tooien met een ecologische deugd. Altijd geven, geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/11/06, 10:57

Wat is je boodschap Christophe?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/11/06, 11:46

Mijn boodschap (of liever die van het artikel in kwestie dat ik citeer maar dat ik ook deel) is dat hij meer geïnteresseerd is (of in ieder geval was) in de € dan in het milieu...hij was niet bepaald een ecoloog in de jaren 80 werd hij er een uit wanhoop (of opportunisme?) en ik vrees dat zijn pact "woord, woord en woord" is (pre-verkiezing...) zonder iets concreets erachter! :onheil:

Sorry maar de tijd van bewustwording is voorbij! Het is tijd voor concrete beslissingen die snel geïmplementeerd en economisch efficiënt zijn! Want als de "ongevoeligen" zullen zien dat ze min of meer gemakkelijk geld kunnen besparen met respect voor het milieu, dan zal het veranderen! Niet door ze een "moraal" of een "les" te geven of door ze een schuldgevoel te geven zoals de ecolos al te lang doen !

Bewustwording ja maar met concrete oplossingen...

ps: Ik denk ook dat het is om dergelijke kritiek als hun te vermijden forum werd niet tegelijkertijd geopend met de site van het pact... Daar moeten ze de reacties van mensen "ondervragen" (de onze onder andere...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 22/11/06, 12:00

Christophe schreef:Mijn boodschap (of liever die van het artikel in kwestie dat ik citeer maar dat ik ook deel) is dat hij meer geïnteresseerd is (of in ieder geval was) in de € dan in het milieu...hij was niet bepaald een ecoloog in de jaren 80 werd hij er een uit wanhoop...


we zijn niet ecologisch vanaf de geboorte, iedereen wordt zich dit allemaal wel eens bewust (soms zelfs nooit)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/11/06, 12:17

iota schreef:we zijn niet ecologisch vanaf de geboorte, iedereen wordt zich dit allemaal wel eens bewust (soms zelfs nooit)


Ik zou niet zo positief zijn als jij...met andere woorden: "Niet zeker" : Roll:
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/11/06, 12:19

Christophe schreef:Mijn boodschap (of liever die van het artikel in kwestie dat ik citeer maar dat ik ook deel) is dat hij meer geïnteresseerd is (of in ieder geval was) in de € dan in het milieu...hij was niet bepaald een ecoloog in de jaren 80 werd hij er een uit wanhoop (of opportunisme?) en ik vrees dat zijn pact "woord, woord en woord" is (pre-verkiezing...) zonder iets concreets erachter! :onheil:


We zijn het er allemaal over eens dat tijd voor praten plaats moet maken voor tijd voor concrete acties. Maar wat wil je dat Hulot, die niets meer is dan een televisiefiguur, anders doet dan al zijn bekendheid op het spel zetten om over ecologie te praten en die zo mogelijk centraal te stellen in de campagne voor 2007. Hij kan niet niets meer, dus laten we stoppen met de slechte rechtszaken. We zouden er beter aan doen om het volledig te steunen en te stoppen met muggenziften, in ieder geval tot het einde van de parlementsverkiezingen van 2007.

Het ecologische pact is slechts een tekst, dat is duidelijk, maar het heeft de verdienste dat het is becommentarieerd en gevleid door alle presidentskandidaten, en het is al een grote stap voorwaarts om politici te dwingen echt te debatteren over de 'ecologie'. We zullen zien wat er van komt, maar het kan alleen maar helpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 22/11/06, 13:40

We zullen het nooit eens kunnen worden over dit onderwerp, maar ik hou niet van dit argument.

Ushuaia is sponsoring, Rhone Poulenc en EDF die nog erger zijn. Maar of dit geld nu wordt gebruikt om een ​​programma over de natuur te maken of om voetbalwedstrijden of reality-tv-programma's of bullshitgames te maken waar je veel geld mee verdient, dat verandert niet veel.

En nadat het ushaia is in plaats van addidas of l'oreal in plaats van Elseve, verandert er niet veel. Maar of deze bekendheid legitiem is verworven of niet, maakt het mogelijk een interessante of zelfs noodzakelijke boodschap over te brengen, dat is cool. En dat het krachtig genoeg is om politici bang te maken, dat is nog cooler. Het beoordelen van de resultaten of de effectiviteit lijkt mij belangrijker dan het beoordelen van de verdienste of de geleverde inspanning.

Dus het bespreken van de legitimiteit lijkt mij tijdverspilling, wat andere industriëlen en vervuilers goed uitkomt. Alleen een objectieve kritiek op de voorstellen, zoals we al hebben gedaan, kan interessant zijn en enige waarde hebben. En het echte risico is dat ze slecht zijn dat TF1 :( , EOF :( !!!! en L'Oréal? zitten op het bord en toch praten mensen alleen over Ushaia die er niet op zit.

Tot slot gaat het vooral om de ecologische begeleidingscommissie: http://www.fondation-nicolas-hulot.org/ ... ation4.php die kan variëren naargelang de voorkeuren van de raad van bestuur.


In ieder geval is Econologie al lange tijd en altijd het slachtoffer geweest van ditzelfde soort aanval "te veel reclame die haar in diskrediet brengt" (misschien wil je iets terugdoen? Christophe). Al met al denk ik niet dat de mensen van forums veranderen afhankelijk van de advertentie en Christophe weer mij (hoop ik). En zelfs als Total of Esso er was, had ik veel liever dat hij (met een deel van mijn geld als ik tank) voor Econologie betaalde dan voor Parijs-Dakar.

Aan de andere kant, om president de "opportunistische" kant te maken zou een echt legitieme vraag zijn, ik denk niet dat we onszelf als president kunnen improviseren, er zijn veel andere problemen dan ecologie. Maar ik denk ook niet dat de vraag zal opkomen.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten