Ushuaia, Hulot label gecertificeerd 100% winst!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 24/11/06, 21:47

Gaston wie?!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/11/06, 22:52

saveplanet schreef:Gaston wie?!
Vuil kind! Beeld Beeld

Buiten ! Beeld












: Lol: : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/11/06, 23:04

Hier is een mooi voorbeeld van beleefdheid van de kant van een houthakker (die zichzelf respecteert)....oh ja, saveplanet is niet de 3e man maar het 3e meisje van de forum ! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/11/06, 23:15

En dupontelle, was het geen meisje?

Anders, jongen, is het zowel vrouwelijk als mannelijk, toch? : Mrgreen:

Nou, ik ga zeggen:Neem alsjeblieft de deur, brutale meid! "... Het is beter ? :D
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/11/06, 23:38

Albert was het een meisje? Je bent er zeker van ? : Cheesy:
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 25/11/06, 11:46

: Cheesy:
Nee, maar dat is het niet! Zo vroeg in de ochtend worden aangevallen als ik op zoek ben naar tips om te weten... ik wil bijna weer naar bed!
DupontELLE... zo noodzakelijk, meid, toch? Dat moesten we je leren, nietwaar? Alles met een e aan het eind van een woord is vrouwelijk!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79358
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/06, 11:52

We moeten hem excuseren... hij is af en toe een beetje ondeugend, onze houthakker, maar we mogen hem toch : Cheesy:
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs

Toxiciteit van Ushuaia-producten: het is mooi!




par saveplanet » 25/11/06, 12:04

Om even serieus te worden... synthese van een artikel over deze producten.

De vereniging Greenpeace France is van mening dat "het gepast is om vraagtekens te plaatsen bij het gebruik van zo'n 100.000 chemische moleculen bij de fabricage" van cosmetica.
"De controverse over Ushuaïa-producten is de boom die het bos verbergt", zei de vereniging in een persbericht. "Voor 90% van de chemische moleculen is er geen volledige gezondheids- of milieubeoordeling uitgevoerd", herinnert de vereniging zich, nadat het dagblad Le Parisien had gewezen op de aanwezigheid van Ushuaïa deodorants en douchegels op de rode lijst van cosmetica die giftige stoffen bevatten. .

Lascad, een dochteronderneming van L'Oréal die deze producten vervaardigt, bevestigde op zijn beurt dat de gebruikte stoffen geen gevaar voor de gezondheid opleverden.
Lascad bevestigt dat het twee polycyclische muskus gebruikt bij de vervaardiging van Ushuaïa-producten en geen garantie biedt voor de afwezigheid van ftalaten, merkt het hoofd van de gifcampagne van de milieuorganisatie op.
Er wordt echter vermoed dat deze stoffen het hormonale systeem verstoren", wat een probleem zou kunnen vormen voor zwangere vrouwen.

De Europese Reach-verordening, die begin december door het Europees Parlement moet worden aangenomen, is het enige antwoord dat het milieu en de gezondheid respecteert voor de risico's die verbonden zijn aan chemische stoffen die in cosmetische producten worden gebruikt.
Ushuaïa douchegels en deodorants staan, naast vele andere cosmeticamerken, op de "rode lijst" die is opgesteld door Greenpeace van cosmetische producten die giftige stoffen bevatten, als onderdeel van de "Cosmetox"-campagne.

Ushuaïa-producten bevatten natuurlijke ingrediënten, zoals limoneen (in munt) of cumarine (in kaneel), maar ze vormen geen risico voor de menselijke gezondheid bij de zeer lage concentraties die in Ushuaïa-producten worden gebruikt, verzekerde Lascad donderdag.

Deze producten dragen de naam van het emblematische programma van milieuactivist Nicolas Hulot op TF1 en het merk, eigendom van TF1, wordt onder licentie verkocht aan L'Oréal.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 25/11/06, 12:58

Door een merk zijn imago te geven, is het misschien naïef of ondenkbaar van mijn kant, maar ik denk dat het zo zou zijn geweest of zal zijn (omdat het nooit te laat is), hoewel Nicolas Hulot zorgt voor de fabricage van deze producten omdat hij het wil , hij wordt geassocieerd met dit merk en daarom is er consistentie tussen zijn actie en zijn woorden!
Doe wat ik zeg, maar niet zoals ik doe...
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/11/06, 16:32

saveplanet schreef:: Cheesy:
Nee, maar dat is het niet! Zo vroeg in de ochtend worden aangevallen als ik op zoek ben naar tips om te weten... ik zou bijna terug naar bed willen![...]
Vroeg in de ochtend om 21:47 uur (zie bericht bovenaan deze pagina)? Zou er geen probleem zijn? Of woon je net als onze vriend Zac aan de andere kant van de wereld? : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten