Mechanische discussie met mijn vrouw

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 22/02/13, 10:59

Enkele jaren geleden moest ik na een aanrijding enkele onderdelen van mijn auto vervangen (spiegel, deur, motorkap,...). Gezien de offerte van de carrosseriebouwer (goedgekeurd) en de leeftijd van mijn auto had ik aan mijn verzekering voorgesteld om onderdelen te plaatsen die niet gemerkt waren en dus veel goedkoper.

De verzekering en de carrosseriebouwer hadden me enigszins minachtend geantwoord dat het niet serieus was om merkloze onderdelen te kiezen... :frons:
(Om dat op te merken merk onderdelen die vervangen zijn leken nog erg licht! Ik weet zeker dat het merkloze exemplaren waren, goedkoop gemaakt en voorzien van het merklogo.)

Ik heb net het kleine maandblad van mijn verzekering gekregen en wat lees ik: "Als u onderdelen van uw oude voertuig moet vervangen, kies dan voor merkloze onderdelen: die zijn net zo betrouwbaar en goedkoper!".

Ik geloof dat verzekeringsmaatschappijen eindelijk hebben begrepen dat Franse autofabrikanten een strategie hebben om reserveonderdelen onder dwang toe te voeren! : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 08/12/13, 14:26

Mijn vrouw, het kostte me twee uur om haar te leren rijden met mijn 12-tons vrachtwagen.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd, was ze al vertrokken met de vrachtwagen... (maak je geen zorgen, ze kwam terug met de vrachtwagen vol hout).

Wat betreft de merken van de onderdelen, er is veel onzin in de "openbare" informatie, omdat de meeste onderdelen van dezelfde fabrikanten komen!

En de gepubliceerde tests grenzen soms aan het belachelijke (voorbeeld gezien op tv vergelijken op het circuit originele remblokken die zijn ingereden met nieuwe blokken niet gerepeteerd, bijna vernietigd tijdens de test...)

Maar er zijn nog steeds gevallen van onderdelen van zeer slechte kwaliteit.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 08/12/13, 14:44

lejustemilieu schreef:Diesel, jongens! diesel....
Maar de pot is niet origineel citroen (berlingo)
Kopie gemaakt door wie?
(het is een soldeersel dat gevallen is)


Aangezien de originele ook kapot ging, was het misschien dezelfde lasser :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten