Voer de leeftijd van het persoonlijk profiel?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/12, 16:05

Het is geen spelling, maar grammatica.


en grammatica maakt geen deel uit van spelling???

Desalniettemin tellen grammaticale fouten mee in spellingsdictaten en deze fout verraadt de snelle werking van mijn hersenen, veel meer via geluiden dan via schrijven!!!

We zullen moeten geef indy49 speciale "bewerk" toestemming om alle spelfouten op econology te herstellen !!

wiki legt echter uit:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Orthographe
spelling (van de Griekse wortels ὀρθός/orthὀs, "straight, correct", en γραφή/graphḗ, "schrijven") middelen alle normen die regelen hoe te schrijven in een taal.

Het standaardisatieproces richt zich op drie elementen van de taal: [b]zijn grammatica, zijn syntaxis en de spelling[/b]


Grammatica maakt dus deel uit van spelling
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 31/05/12, 16:14

Dedeleco zal de links die ik in mijn grote vriendelijkheid heb gegeven opnieuw moeten lezen.

dedeleco schreef:
Het standaardisatieproces richt zich op drie elementen van de taal: [b]zijn grammatica, zijn syntaxis en de spelling ervan


Grammatica maakt dus deel uit van spelling


Dede zet 2 van de elementen van de taal vetgedrukt, maar niet de 3e, namelijk... de spelling! :D
Zal Dédé ons leren dat spelling een recursieve taalvorm is?

Nee Dede: zeggen "het wiel is een onderdeel van de fiets, net als het stuur", betekent niet stap dat "het wiel een stuur is."

Als je beter leest, zou je begrijpen dat de spelling is un taalelement, als de grammatica.
Dat maakt ze nog geen 2 synoniemen.

Zonder te vergeten dat op de universiteit een grammaticafout leidt tot het verlies van 2 punten, terwijl een spelfout slechts 1 punt verliest. : Cheesy:

Eindelijk, en surtout, weet dat, als ik zo kieskeurig met je ben, dat komt omdat ik mezelf probeer te modelleren naar je zo karakteristieke stijl.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/12, 16:35

Ik was lang geleden beter!!

Om nog maar te zwijgen van het feit dat op de universiteit een grammaticafout leidt tot het verlies van 2 punten, terwijl een spelfout slechts 1 punt verliest.


Op dat moment, om naar de 6e klas te gaan, telde het hetzelfde, en 5 fouten van wat dan ook, we zijn gezakt!!!
En, aldus geëlimineerd, men ging niet naar de universiteit (destijds geen universiteit) en men volgde helemaal geen lange studies!!!
Deze toegang tot de 6e klas was een echte beproeving voor sommigen, zelfs oneerlijk, zoals dyslectici, waarvan we ons niet bewust waren!!

Als we zo waren doorgegaan, waren er veel minder afgestudeerden!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/05/12, 16:50

Dedeleco is een "echte" autodidact, die vanaf het begin spontaan fouten maakt : Mrgreen:

dedeleco schreef:Ja, erg mooie spelfout, want ik heb mezelf niet gelezen!!!!


dedeleco schreef:Eh Obamot heeft niets gezien !!!

Als, als ik het had gezien, het een scheet in mijn gezicht zou zijn geweest... Maar ik hield mijn mond, want ik maak ook fouten, het is menselijk. Aan de andere kant, als er mij op wordt gewezen, herken ik het zonder aarzelen.

Terwijl Dedeleco een heilige is: zelfs als hij een fout maakt, brengt hij die terug om zichzelf te rechtvaardigen: en het is onvermijdelijk dat jij het bent die het bij het verkeerde eind heeft! : Mrgreen: : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 31 / 05 / 12, 16: 53, 2 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/05/12, 16:51

...en we weten zijn leeftijd nog steeds niet!!! : Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/05/12, 17:21

Obamot schreef:Terwijl Dedeleco een heilige is: zelfs als hij een fout maakt, brengt hij die terug om zichzelf te rechtvaardigen: en het is onvermijdelijk dat jij het bent die het bij het verkeerde eind heeft! : Mrgreen: : Cheesy:


En ja!

Dede is:"De kunst om altijd gelijk te hebben"...we praten met hem over spelling, hij geeft antwoord op kwantumfysica! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 31/05/12, 18:15

Mode Humor /

Eigenlijk wilde Dedeleco een kortere zin schrijven:
"En vooral dat Obamot niet is !!"
toen begon 'angst om zijn kleine pijntjes op te dringen' zijn schrijven te parasiteren.

**
Als je weer toelatingsexamen voor groep 6 wilt, moet je bij de parlementsverkiezingen op copé-ump stemmen... : Cheesy:

Anders moet je van een privéschool of uit het buitenland komen om te slagen voor het toelatingsexamen voor de 6e klas.
Op openbare scholen is het ter beoordeling van de leraar volgens het dossier van de leerling.

Ik moest er ook voor slagen, ondanks mijn resultaten op een niet-Franse school, en ik had 20/20 gehad voor rekenen en 19/20 voor dicteren (een accentfout / Als ik destijds bijvoorbeeld "dédéléco" had geschreven, zou ik maar 15/20 hebben gehad...) : Lol:

En uiteindelijk werd het na verloop van tijd erger, door gebrek aan het lezen van romans en intensieve lichaamsbeweging (op een fietseeeeetteu).
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/12, 18:19

Alain G schreef:...en we weten zijn leeftijd nog steeds niet!!! : Cheesy:


Grappig, de reacties, na pagina's op een komma, dat stoort, dan wordt een soortgelijke zin duidelijker, want met de afstanden tussen bekende steden, en tenslotte de gevonden waarde, is het nodig om helemaal opnieuw te beginnen, met of zonder komma?????
Zie Gaston, niet gestoord door de komma.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/12, 18:24

Anders moet je van een privéschool of uit het buitenland komen om te slagen voor het toelatingsexamen voor de 6e klas.
Op openbare scholen is het ter beoordeling van de leraar volgens het dossier van de leerling.

is archifaux, voor mij en vele anderen, afkomstig van de gewone openbare school, eindexamen, en veel minder studenten!!!

Alles hangt af van de data en het tijdstip, gezien de eeuwigdurende reeks onderwijsvernieuwingen, die veel minder selectief zijn geworden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/06/12, 00:39

Dedeleco is autodidact.

dedeleco schreef:“Onze koppige ingenieurs van ons Napoleontische systeem van Grandes Ecoles zijn totaal van de kaart”


Hij heeft niet al onze scholen en hun diploma's nodig! : Mrgreen: dat doen we ... omdat onze hersenen dat zijn "gemept" (hihihihihi... dede, stop, mijn maag doet pijn...)

dedeleco schreef:
Het is geen spelling, maar grammatica.


en grammatica maakt geen deel uit van spelling?

wiki legt echter uit:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Orthographe
spelling (van Griekse wortels ὀρθός/orthὀs, "straight, correct", en γραφή/graphḗ, "schrijven") middelen alle normen die regelen hoe te schrijven in een taal.

Het standaardisatieproces richt zich op drie elementen van de taal: de grammatica, de syntaxis en de spelling


Grammatica maakt dus deel uit van spelling

Dedeleco slaagt erin af te leiden wat Wiki niet deed...
Hij is te sterk om zich aan te melden bij de Franse Academie...

En hoewel hij de Griekse wortels van het woord verwierp "spelling", hij kon het woord bijna niet weglaten "Grammatica" is van Latijnse oorsprong! : Lol:

Laat hem ondertussen zijn leeftijd in Arabische cijfers vertellen : Mrgreen: : Cheesy:
1 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 257 gasten