Voer de leeftijd van het persoonlijk profiel?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 20:21

jt22 schrijft dat de tekst met komma 62 jaar geeft:
https://www.econologie.com/forums/post233788.html#233788
jlt22 schreef:
dedeleco schreef:Ik sta 2,5 keer dichter bij niet-leeftijdsgenoten dan bij zeer jonge mensen van 20, en een stuk ouder dan plasmanu, hij is zo oud als een van mijn mooie dochters!!


Misschien heb ik het mis, maar ik heb een beetje wiskunde gedaan.
Tussen een niet-jarige (90 jaar oud) en een jonge 20-jarige, 70 jaar geleden.
Ik deel dit getal door 2,5 en ik krijg 28.

Dédé zou dus 62 jaar oud zijn (90 - 28 = 62)

Wat mij betreft, ik ben geboren in 1946



maar 2 pagina's later schrijft hij daarna het omgekeerde, (het 1e geval) zonder komma zijn we 62 jaar oud!

jlt22 schreef:Op 25 mei 2012 om 22:19 uur, Dede schreef:
Ik ben 2,5 keer dichter bij niet-agenariërs dan zeer jonge mensen van 20, en een stuk ouder dan plasmanu, hij zo oud als een van mijn mooie dochters die niet intensief genoeg oefeningen doet tijdens het joggen of fietsen, veel minder intens dan ik!!


Op 26 mei 2012 om 18:31 uur, Hij schreef:
dedeleco schreef:
Ik sta 2,5 keer dichter bij niet-leeftijdsgenoten dan bij zeer jonge mensen van 20, en een stuk ouder dan plasmanu, hij is zo oud als een van mijn mooie dochters!!


In het eerste geval is hij 1 jaar oud
In de 2e is hij 70 jaar oud, de komma aan het begin van de zin verandert alles.
Plasmanu reageerde goed op het laatste gegeven, terwijl Indy en ik het eerste nog in gedachten hadden.


Je moet dus consequent zijn en voorkomen dat je snel te snel reageert.

Gaston zag het duidelijk door het probleem te stellen en komma of niet, verandert niets, wat betreft:
Parijs is 3 keer dichter bij Lille dan bij Marseille!!
of met komma:
Parijs ligt 3 keer dichter bij Lille dan bij Marseille

We gaan het verschil tussen Parijs en Lille niet maken door te delen door 3 en dan af te trekken van Lille, zoals jt22!!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/05/12, 20:31

Daar glijd je Dédé uit want deze drie steden vormen een driehoek dus je kunt de vergelijking niet maken!

Je zit er tussenin! :onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 20:36

Verdorie
Ik die dacht dat dédé: hij is 20 jaar oud

Je gaat 100 km naar het zuiden
100 km naar het oosten
100 km naar het noorden.
Je komt op dezelfde plek uit : Idee:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 21:19

Alain G schreef:Daar glijd je Dédé uit want deze drie steden vormen een driehoek dus je kunt de vergelijking niet maken!

Je zit er tussenin! :onheil:


waarom vergelijking verboden op een driehoek ????

De afstanden zijn vergelijkbaar, zelfs als ze niet in een rechte lijn liggen!!!

Aangezien Parijs 1,37 verder van Straatsburg ligt dan van Lille!!
http://villesdefoot.chez.com/distance.htm

Deze reacties onthullen manieren van denken, die ik me niet had voorgesteld, door onverwachte ondertonen op te nemen, zoals afstanden die niet kunnen worden vergeleken als ze een driehoek vormen ???

Toch mat Pythagoras de afstanden aan de zijkanten van rechthoekige driehoeken en ontdekte dat 3^2+4^2=5^2 met 3, 4, 5 als afstanden een rechthoekige driehoek vormen met een mooie vergelijking op deze driehoek als 3 kleiner dan 4 kleiner dan 5!!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Pythagore

en bij plasmanu mist het een slag richting het westen om een ​​plein op te gaan en terug te keren naar het startpunt!!

En als hij minder rookt, kan hij me volgen de heuvels op, net als zijn vader.
Dernière édition par dedeleco de 28 / 05 / 12, 21: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 21:29

Begin op een paal:
Wat geeft het : Mrgreen:

Voor mijn enigma is het de noordpool : Mrgreen:

Wie over vierkant spreekt: ik niet
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 21:35

Dit geeft dit:
http://villesdefoot.chez.com/distance.htm

en een geweldige verzameling formules die nuttig waren voor navigators in het verleden, vóór GPS.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Trigonom%C ... C3%A9rique
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 28/05/12, 22:41

Dede, als je mijn laatste bericht tot het einde had gelezen, had ik geschreven dat Indy en ik bij de 1e gegevens waren gebleven, dus zonder de komma;
De berekende leeftijd van 62 was berekend zonder de komma te zien, want ik had je eerste post in gedachten, maar ik heb de sd gekopieerd zonder op deze komma te letten.Je hoeft me niet te geloven, dat spreekt voor zich!!
Ik zei ook: "Misschien heb ik het mis!"
Sorry dat ik je jonger heb gemaakt!!!

De komma kan de betekenis van de zin veranderen, anders heeft het geen plaats; iedereen kan het op verschillende manieren interpreteren (politici weten hier iets van).
Uiteraard leidt het voorbeeld Parijs, Lille, Marseille niet tot verwarring, iedereen weet waar het is.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 23:06

Zeker, iedereen plaatst zijn insinuaties en reflexen daar, wat vertekent en fouten veroorzaakt, en politici ertoe aanzet om elk woord te wegen, wat ze onnatuurlijk maakt.

Met mijn reflexen realiseerde ik me niet dat dit misleidend zou kunnen zijn, terwijl dat op bekende steden duidelijk is.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/05/12, 16:13

Nou, eindelijk is Dédé 50 jaar oud, net als ik!

90-20 70 =
Het verschil tussen 70 en 50 = 20
50/20 = 2,5
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/05/12, 17:29

De titel van dit draadje zou hernoemd moeten worden: “raad eens hoe oud Dedeleco is”!? : Mrgreen:

Dit is vooral zo gezien het gebrek aan precisie in de verklaring, het kan nog even duren... Aangezien het zichzelf een bereik van +/- 9 jaar heeft gegeven!

dedeleco, die zichzelf citeert schreef:
dedeleco schreef:Ik ben 2,5 keer dichter bij niet-jarigen dan peuterss jongeren van 20

Sterker nog, hij spreekt er goed overs "negentigjariges(in het meervoud), maar men wordt beschouwd als een niet-jarige van 90 tot 99 jaar oud ....

Dan is er de nuance van de komma, en ook van de formulering, waarvan we niet meer weten of we het moeten begrijpen:
- jeugd de 20 jaar.
ou
- jeugd à 20 jaar.

... Zoals Alain G ook opmerkte. Het was al verdraaid, maar daar... Kortom, zijn zin - slecht in elkaar gezet - met een "s" voor "alles" in plaats van een "t" betekent niets! De antwoorden zijn talrijk, afhankelijk van de interpretatie die aan de tekst wordt gegeven! :schok:

In dit stadium is het geen wiskunde meer, het is een verzinsel om alles te doen zodat niemand het vindt. Dit is de uitdrukking van een autodidact die ernaar streeft niet didactisch te zijn.... :D Of puur trollisme zoals gewoonlijk.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten