Sarkoland: Legion of Honor op de PM van Quebec

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/02/09, 06:47

Andre
Er is hetzelfde probleem hier in Quebec tegen de Engelsen die walgen van de Fransen, gelukkig is het niet gebruikelijk.

Ik denk dat we het op veel punten eens zijn, maar helaas verdeelt het debat over de soevereiniteit van Quebec veel mensen en brengt een levendige discussie teweeg.

Ik moest een andere kant van Quebec brengen zonder je te willen beledigen.

Ik ben van nature nieuwsgierig en daarom leer ik het liefst de Engelse taal.

Ik haat Montreal, ik heb daar 1 jaar gewoond en ben zonder spijt vertrokken.

Alle grote steden zijn problematisch in termen van beleefdheid, in de dorpen zijn mensen minder individualistisch en nuttiger.

Je laatste bericht troost me, je bent de André die ik virtueel ken.

Goede nacht, in de hoop dat we toekomstige goede vrienden zullen zijn.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/02/09, 18:56

Goedenavond Quebecers, ik vind het terecht dat André in zijn cultuur moet worden gerespecteerd, net als de Inuit, de Australische inboorlingen, de Duitse, Franse of Italiaanse Zwitser; Komt het verlangen naar onafhankelijkheid van Quebecers, meerderheid of niet, niet voort uit de neerbuigende houding van de Canadese autoriteit ten aanzien van haar niet-Engelstalige burgers?
Bestaat er historisch gezien geen overblijfsel van het conflict tussen de Fransen en de Engelsen voorafgaand aan de geboorte van Canada? Is het niet het eeuwige Frans-Engelse conflict dat hierachter schuilgaat, verfraaid met een Engelstalige coalitie tussen de VS en Canada.
Laten we niet vergeten dat Canada in het Gemenebest ligt, dat de koningin van Engeland ook koningin van Canada is en dat een Franse provincie in een Engelstalig land, dat is een taak (humor).

Als Quebecers zich achtergesteld voelen, economisch uitgesloten van de rest van het land, is het normaal dat ze onafhankelijkheid willen of op zijn minst hun cultuur in stand houden.

Het lijkt mij op zijn minst normaal dat de twee talen in het hele land in gelijke delen moeten worden onderwezen, omdat het feit dat prioriteit wordt gegeven aan een taal, zoals André aantoont, bewijst dat de autoriteiten de andere taal als minder belangrijk beschouwen; juist om deze reden beschouwen zij deze populatie als van de tweede zone.

Over dit onderwerp een vraag: wat doet de Franstalige bevolking in% leeftijd in vergelijking met de Canadese bevolking?

Samenvattend zou ik zeggen dat de Canadese regering twee keuzes heeft in vergelijking met een bevolking die niet dezelfde taal heeft als haar koningin: progressieve assimilatie, wat het geval lijkt te zijn, of erkenning als haar eigen identiteit .

Globalisering en de huidige Amerikaanse buurman gaan in de richting van een progressieve assimilatie en Sarko zegt niets anders; met minderheden, vergelijkbaar met extremisten, die hij elders in Frankrijk toepast.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/02/09, 22:14

Bham

Quebec heeft al veel vooruitgang geboekt op het gebied van de Franse taal, helaas is dat in Montreal het probleem, want in de rest van Quebec is het Engels sterk gedaald.

Canada is noodzakelijkerwijs tweetalig, maar in de praktijk is het helaas erg moeilijk om in het Frans te worden bediend.
Als ik door de politie wordt gearresteerd voor een misdrijf, kan ik eisen dat ik in het Frans word beantwoord, anders kan het ticket worden geannuleerd.

In de VS is het land ook tweetalig, maar het is Spaans dat de tweede taal is en in een groter deel dan het Frans in Canada en toch is het land officieel niet tweetalig.

Merk op dat ik het beleid van Sarco op geen enkele manier verdedig en ik geef er niets om (ik kan niets veranderen), omdat het mij niet beïnvloedt en ik toch veel Franse en Europese vrienden heb, ik laat ze de hun interne beleid beoordelen.

De Frans / Engelse oorlog behoort tot het verleden en niemand die op deze aarde woont heeft deze bijgewoond, maar kan alleen de geschiedenis noteren die helaas nooit kan worden veranderd.

Wat gedaan is, blijft gedaan, we zijn het vergeten en we zullen beter af zijn.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten