Renault Twingo III: Aandrijving en motor achteraan.

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 15/02/14, 07:55

het is niet eenvoudig om een ​​auto met achterwielaandrijving in evenwicht te brengen die ook de motor achterin heeft... door alles zwaar achterin te plaatsen (motor, versnellingsbak, transmissie...), zakken cement kopen om in de kofferbak te doen : Mrgreen:

Normaal gesproken bevindt minstens de helft van het gewicht zich op de vooras, wat, onthoud, dat wel het geval is richting...vooral als het een voortstuwing is die de neiging heeft recht vooruit te duwen...

BMW bijvoorbeeld, dat ongetwijfeld iets minder naïef is, plaatst zijn 6 cilinders + lijnversnellingsbak voor...

Hoe dan ook, deze auto rijdt wel, maar zal waarschijnlijk niet uitmuntend zijn in de wegligging.

Qua design is het ook een kopie en plak van de Fiat500.
0 x
Beeld
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 15/02/14, 08:52

Eeh eh!! Hetzelfde toen ik de Twingo III zag, mijn eerste reactie was: “Whaaaa Renault heeft een Fiat 500 gemaakt!!! :) Super origineel!!!" ;)

Nou waarom niet.

SixK
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 15/02/14, 09:45

Het lijkt mij dat de Kever en de R8 een vrijdragende motor achterin hadden, een motor iets meer voorin en lichter (een 3 cilinder) wellicht is het anders. het gewicht van de motor is wellicht proportioneel minder belangrijk dan dat van een kever of een R8 die waarschijnlijk van gietijzer was. Soms veranderen een paar centimeter en een paar kg alles.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 15/02/14, 18:32

De Cox had net als de R8 4 cilinders.

De R8 en de Twingo III hebben niet veel gemeen.

Bij de R8 zit de bestuurder centraal, of zelfs iets erachter, aangezien de hoge rugleuning van de voorstoelen zichtbaar is door de… achterruit. De motor (longitudinaal) is vrijdragend achter de achteras.

Beeld

Bij de Twingo III zit de bestuurder meer naar voren en bevindt de motor (dwars) zich voor de achteras. Zowel voor als achter zijn er geen overhangen. Niets te maken met de R8.

Beeld

Ik heb nog nooit in een Fiat 500 gereden (tweede generatie moet ik erbij zeggen), maar hij staat erom bekend dat hij zeer goed te besturen is. Bekijk de tests op internet.

Tegenwoordig is het ontwerp internationaal en AMHA, de Twingo III en de Fiat 500 II hadden dezelfde ontwerpers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/14, 19:16

Voor degenen die geloven dat de achteroverhangende motor onzin is... Er is het verhaal van de A110 Renault Berlinette dat hen tegenspreekt : Mrgreen:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110

De A110 profiteert nog steeds van een stalen balkenchassis met glasvezel-polyester carrosserie en van een achteroverhangende motor. Het belangrijkste verschil met de A108 is de vergrote achterkant, die plaats biedt aan Renaults nieuwe, grotere vijftraps viercilindermotor.

Net als de A108 is de A110 verkrijgbaar als “Tour de France” Berlinette en als cabriolet. De nieuwe carrosserie van de 2+2 (2 zitplaatsen +2) GT4 coupé is vervaardigd door Chappe et Gessalin.

De auto bouwde zijn internationale reputatie op dankzij de concurrentie. Hij nam deel aan alle nationale rally's en behaalde vele overwinningen. Hij kroonde verschillende Franse kampioenen aan het stuur. Zijn internationale carrière begon eind jaren zestig en begin jaren zeventig. internationaal rallykampioenschap voor fabrikanten. Hij won het merendeel van de evenementen in Europa en was de meest succesvolle rallyauto in 60, het begin van een unieke geschiedenis in de autosport tegen de Porsche 1970 en Lancia Fulvia. Een van de opmerkelijke overwinningen was dat de A110 de Monte Carlo-rally won met de Zweedse coureur Ove Andersson. De race-, fabrieks- of privé A110’s zullen de beste trainer van dit moment hebben, de beroemde Marc Mignotet wiens motoren het meest efficiënt waren, deze zijn nu zeer gewild in de volgende versies: in 1 cm296 (3 pk), 125 cc (1 pk), 596 cc (3 pk) pk), en 155 cc (1 pk) en vervolgens 790 cc (3 pk).

In 1973, na de volledige overname van Alpine door Renault, werd het internationale kampioenschap vervangen door een nieuw wereldkampioenschap rally voor fabrikanten. Renault besloot deel te nemen met de A110 en met een team met onder meer coureurs Jean-Claude Andruet, Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas en Jean-Luc Thérier. De A110 1800 Group IV1 won zeven races, waarmee Alpine de eerste wereldkampioen rally werd.


Degenen die de kans hebben gehad om met het beest te rijden, hebben er goede herinneringen aan als een van de leukste/efficiëntste auto's die er zijn om te rijden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 15/02/14, 19:36

Ja, het is een beetje wat het zegt motor Nature
we zullen de nieuwe Twingo waarderen vanwege [] zijn superieure rijgedrag, en misschien ook vanwege het leukere weggedrag.

Zolang het gedrag 'weg' blijft... want in sloten of tegen platanen, of meer in de stad, op trottoirs en tegen muren, ben ik er niet zeker van dat het effectief blijft. : Cheesy:
0 x
Beeld
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 15/02/14, 22:21

De nieuwe twingo krijgt dezelfde mechanische basis als de nieuwe smart.
Ik ben meer benieuwd naar de prijs in vergelijking met de smart: gaan ze er een kleine toegankelijke auto van maken of spelen ze de luxekaart door hem net zo duur te verkopen als de smart.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 16/02/14, 10:49

Degenen die de kans hebben gehad om met het beest te rijden, hebben er goede herinneringen aan als een van de leukste/efficiëntste auto's die er zijn om te rijden.


Natuurlijk perfect voor het nemen van een haarspeldbocht op de handrem, maar gevaarlijk voor een auto die de kinderen van school gaat halen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten