Kleine extra verwarming en geïmproviseerde isolatie...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Kleine extra verwarming en geïmproviseerde isolatie...




par Grelinette » 19/12/08, 14:20

Bonjour à tous,

Dit zijn de problemen die bij mij opkomen en waarvoor ik hoop dat sommigen mij goede oplossingen zullen geven, en dat anderen deze ook kunnen overnemen omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben in deze situatie:

Ik ben huurder (dus geen grote investeringsprojecten) in een klein, vrij oud huis dat:
1. zeer slecht verwarmd : Cry:
2. zeer slecht geïsoleerd : Cry: : Cry:

Daarentegen heb ik een vrij lage huur en woon ik in een prachtige omgeving op het platteland. (Ik wil ook niet dwangmatig optreden richting mijn huisbaas om hem te dwingen werkzaamheden te verrichten).

1. Er zijn allerlei kleine bijverwarmingen die eenvoudig te installeren en zuinig zijn: oliebadradiator, radiaalconvector, petroleumkachel, verwarmingsventilator, enz.).
Kent u de voor- en nadelen ervan en wat raadt u aan?

2. Door de hele woning heen is er een vrij hoog plafond met zichtbare balken. Ik dacht dat als ik een canvas over de balken zou spannen, er een bufferruimte van ongeveer 20 cm zou ontstaan ​​tussen de lucht in de kamer en het plafond, wat voor een geïmproviseerde thermische isolatie zou zorgen. Ik dacht erover om een ​​wintersluier of meubelpapier op te hangen.
Wat denk je ? Heeft u andere ideeën voor goedkope en eenvoudig te installeren materialen?

Bedankt voor je (zeer) snelle advies (er wordt binnenkort een koudegolf voorspeld!).

ps: voor degene die mij adviseren om extra truien te dragen, het is al klaar! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/12/08, 00:24

Uitstekend idee van een wintersluier op de balken. Waarom niet ook op de muren? (bevestig een lat aan de bovenkant van de muur om de sluier iets van de muur af te bewegen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 20/12/08, 08:38

Dag

Er zijn allerlei kleine bijverwarmingen die eenvoudig te installeren en zuinig zijn: oliegevulde radiator, radiaalconvector, petroleumkachel, luchtverhitter, etc.).


Met zuinig bedoel je bij aanschaf?
Want bij gebruik telt de prijs per teruggeleverde KWh
Wat elektrische verwarming betreft, u weet hoe wij erover denken. forum . Voor de traagheid van het oliebad bestaat er geen wonder, alleen maar langdurige straling die wat meer comfort zal geven. Het financiële belang zou zijn om het 's nachts te laten draaien, om de dag weer te herstellen. Maar de calorievoorraad is relatief laag, tenzij je de radiator afdekt met een isolatiedoos (?)

Voor kerosinekachels, die de laatste tijd erg in de mode zijn, moeten we niet vergeten dat we de gassen inademen die vrijkomen bij de verbranding, en dat de gevolgen voor de kwaliteit van de binnenlucht ongetwijfeld niet neutraal zijn.

De hout- of pelletkachel is vaak een goed compromis, en in uw geval zou deze ook nog eens recupereerbaar zijn. Maar het is uiteraard noodzakelijk om over een rookafvoerleiding te beschikken en de veiligheid van de inzittenden te garanderen.

Voor de isolatie van wanden of plafonds zou de economische oplossing bestaan ​​uit het terugwinnen van materialen. Anders zou dunne isolatie misschien geschikt kunnen zijn, omdat deze de warmte naar binnen zou reflecteren en de prijs per m2 redelijk is.
Plaats vooral geen brandbare materialen zoals polystyreen op het plafond.
Uit esthetisch oogpunt is dit niet ideaal, tenzij je het geheel inderdaad met stof bekleedt.
Het enige kleine probleem zijn de stopcontacten, verlichting, enz.

Bon moed

A+
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

extra verwarming




par LOGIC12 » 20/12/08, 19:54

hallo: Probeer ook het volume dat je verwarmt te verminderen: bijvoorbeeld een gang of een ingang zonder binnendeur, plaats een gordijn om het te verwarmen volume te beperken.

Het plafond verlagen is een geweldige oplossing, maar het zou effectiever zijn met een echt verlaagd plafond.

Vermijd oliekachels: deze produceren veel vocht, waardoor het huis moeilijker te verwarmen is, om nog maar te zwijgen van schimmels etc. En ook de productie van CO en CO2, en goede ventilatie is noodzakelijk waardoor de geproduceerde warmte wordt vernietigd.
Probeer niet te veel je huis te verwarmen, maar verwarm jezelf, zorg daarom voor een praktische ruimteverwarmer. Een eenvoudige warmteterugwinningsconvector die aan de muur hangt, zou voldoende zijn, in 750 of 1000 watt. Je moet het opzetten (maken) door het onder de tafel te leggen, de hitte kan niet rechtstreeks naar het plafond gaan en als je eet, heb je het warm.
Zelfs als u elektriciteit gebruikt, alleen tijdens uw aanwezigheid en door de thermostaat niet hoog te zetten, blijft het verbruik redelijk.
Maak na de voordeur een SAS met een gordijn dat de kou buiten houdt. Vergeet de gordijnen voor de ramen niet, die een isolerend luchtbed vormen, en de dubbele gordijnen voor de nacht.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 538-gasten