Woede - 1 kind sterft elke 3 dagen in FRANKRIJK

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Woede - 1 kind sterft elke 3 dagen in FRANKRIJK




par C moa » 09/07/09, 11:17

Dit lijkt misschien onnodig, maar op de hoogte worden gebracht is om te beginnen met handelen: 1-kind sterft elke 3-dag in Frankrijk als gevolg van mishandeling en bijna 100 000 anderen zouden in gevaar zijn.

Ik ontving dit vanmorgen:
Mijn naam is Sarah, ik ben 3 jaar oud,
Mijn ogen zijn gezwollen, ik kan mijn ogen niet openen.

Ik moet gek zijn, ik moet stout zijn ...
Wat had mijn vader anders in zo'n staat kunnen brengen?
Ik wou dat ik beter kon zijn, ik wou dat ik minder lelijk was, dus misschien zou mijn moeder me altijd willen knuffelen ...

Ik kan niet spreken. Ik kan niets doms doen. Anders ben ik de hele dag opgesloten. Als ik wakker word, ben ik helemaal alleen. Het huis is zwart.

Mijn ouders zijn NIET thuis.
Als mijn moeder komt, probeer ik aardig te zijn, anders krijg ik misschien een kick vanavond. "Maak geen lawaai"!

Ik hoorde net een auto, mijn vader komt terug uit Charlie's bar.
Ik hoor hem vloeken. Hij belt me. Ik knuffel tegen de muur. Ik probeer me te verbergen voor haar demonische ogen.

Ik ben nu zo bang ... Ik begin te huilen ... Hij vindt me huilend, hij zegt nare woorden tegen me, hij zegt dat het mijn schuld is dat hij lijdt op het werk, hij slaat me en sla me en schreeuw nog meer naar me, ik bevrijd me eindelijk en ren naar de deur, hij heeft hem al gesloten, ik krul me omhoog, hij neemt me mee en gooit me tegen de muur, ik val op de grond met mijn bijna gebroken botten, en mijn dag gaat verder met gemene misselijkheid ...

'Het spijt me papa!', Roep ik, maar het is al veel te laat ...

Haar gezicht veranderde in onvoorstelbare haat.

Kwaad en letsel steeds opnieuw ...

Alstublieft god, heb genade! Laat het alstublieft stoppen!

En uiteindelijk stopt hij en loopt naar de deur terwijl ik lig, roerloos op de grond.

Mijn naam is Sarah. Ik was 3 jaar oud. Vanavond heeft mijn vader me vermoord.

Er zijn miljoenen kinderen die, net als Sarah, worden gedood.
En jij kunt hen helpen.
Je walgt van me als je dit leest en het niet doorgeeft.

Stuur dit door als u tegen geweld en misbruik van kinderen bent.


Om een ​​beetje verder te gaan:
http://www.inserm.fr/fr/presse/communiques/maltraitance_091208.html
http://www.villages-enfants.asso.fr/50-Actualites/20_Quoi_Neuf_Site.asp
http://enfancedefavorisee.maviedemaman.com/article/quelques-chiffres-pour-reflechir
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/07/09, 12:13

Vreemd gevoel. Ik heb de indruk dat het een hoax is, maar ik heb het niet gevonden op "hoaxbuster" ...

Ik las dezelfde "stijl" een half dozijn keer en controleerde hoaxbuster, elke keer op het doel ...

Nee, ik blijf sceptisch.

Dat gezegd hebbende, het opgeworpen probleem is echt voor hem. Maar hey, mijn observatie is dat we in een steeds gewelddadiger wordende maatschappij zijn! Ik vraag me vaak af waarom. Ik heb elders genoemd wat ik agitatie noem, wat een betekenisloze, wanordelijke beweging is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 09/07/09, 15:21

Did67 schreef:Dat gezegd hebbende, het opgeworpen probleem is echt voor hem. Maar hey, mijn observatie is dat we in een steeds gewelddadiger wordende maatschappij zijn!


Zou het niet onze tolerantie voor geweld zijn die afneemt als
dat ons comfort verbetert?
Ik geloof dat we in een tijdperk van vrede leven dat zijn weerga niet kent
van de mensheid. Het is duidelijk dat er nog steeds plaatsen zijn waar het opwarmt
meer dan het zou moeten zijn, maar bij ons valt niets te klagen.
Voor degenen die het slachtoffer zijn van gewelddaden is het legitiem dat de
bedrijf verdedigt ze en neemt de nodige maatregelen om te voorkomen
laat het opnieuw gebeuren, maar dit geweld is niet vergelijkbaar met
degene die vorige generaties hebben gekend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/07/09, 19:30

Het onderwerp is interessant, niet het citaat dat naar nep smakt!
Na gesprekken tussen assistenten in de kinderopvang te hebben gehoord, kreeg ik de gelegenheid om achterin koud te zijn.

Ze hadden het over een kind (3 jaar oud?) In de crèche waar ze werkten dat zeker verkracht was ...... herhaaldelijk ..... de verdachte nr. 1 kwam zelfs elke avond naar het kind zoeken. Het probleem ? Geen bewijs! Dus in het voordeel van de twijfel ...... gaat het verder ... keer op keer ... De DASS komt niet voor niets en start geen onderzoek naar "roddels". ... Ik heb nooit begrepen hoe iemand ‘tevreden’ zou kunnen zijn met zo'n ondoelmatig en soms inefficiënt waarschuwingssysteem.

De hulpfunctionarissen zagen deze zaak of zoiets Beeld
meerdere keren per jaar. Ik dacht dat ze het hadden over een ver land in de 1 / 3-wereld .... Nee, het was hier in Frankrijk. :frons:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 10/07/09, 13:30

de goede vraag is: wat kunnen we eraan doen?

geweld tegen zwakke mensen, kinderen, ouderen, dieren ... we weten allemaal dat het bestaat, maar wat kunnen we doen ??

om erover te praten? dat neemt het probleem niet weg

wat kunnen we als oplossingen vinden?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 10/07/09, 14:01

Het begint met waakzaam zijn en ... een beetje dapper.

AMHA, dit geweld kan om verschillende redenen overal voorkomen zonder onderscheid te maken tussen sociaal niveau, opleidingsniveau ...

Het echte probleem is dat we in deze situaties hulpeloos zijn omdat we niet op de hoogte zijn of zelfs niet zijn opgeleid en dat het vaak helaas te laat is.

Het geweld neemt geleidelijk aan toe en ik ben ervan overtuigd dat we, door met mensen te praten en hen ervan bewust te maken dat ze uitglijden, kunnen voorkomen dat we zulke uitersten bereiken.

Rabbit had het over onze tolerantie voor geweld die afneemt, misschien, maar het is ook mijns inziens onze angst om te plegen, een risico te nemen dat is toegenomen.

Soms zijn we getuigen (direct of indirect) zoals Flytox zei en weten we niet hoe we moeten reageren (vooral als de "professionals" denken dat ze ook niets kunnen). Bovenal durven we de situatie niet met de betrokkenen te bespreken.

Als u een directe getuige bent, is het niet nodig om agressief of boos te zijn om een ​​vriend, broer, collega of echtgenoot te zeggen of te suggereren dat hij in de huidige situatie niet reageert.

Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het is om weer "op de goede weg" te komen.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 10/07/09, 14:21

Afkomstig uit een gezin dat veel alcohol verbruikt ... Ik denk dat ik een oplossing kan vinden voor een oorzaak van huiselijk geweld en tegen kinderen .... Laten we twee van de drie wijnstokken snijden en enkele distilleerderijen en bistro's sluiten ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/07/09, 16:39

C moa schreef:Als u een directe getuige bent, is het niet nodig om agressief of boos te zijn om een ​​vriend, broer, collega of echtgenoot te zeggen of te suggereren dat hij in de huidige situatie niet reageert.


Het is lovenswaardig maar toch een beetje engelachtig. 9 keer op 10 zullen deze mensen ontkennen en hoe meer je met ze praat, hoe meer ze zullen volharden. Het ergste is dat (door ik weet niet welk psychologisch proces) er een veilige gok is dat ze hun ergernis aan hun slachtoffer (s) overdragen, hen beschuldigen dat het hun schuld is als je tussenbeide komt en ... harder en vaker slaan.

Nee, het is niet om reden dat we afwijkend gedrag stoppen.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 10/07/09, 19:32

Christine schreef:
C moa schreef:Als u een directe getuige bent, is het niet nodig om agressief of boos te zijn om een ​​vriend, broer, collega of echtgenoot te zeggen of te suggereren dat hij in de huidige situatie niet reageert.


Het is lovenswaardig maar toch een beetje engelachtig. 9 keer op 10 zullen deze mensen ontkennen en hoe meer je met ze praat, hoe meer ze zullen volharden. Het ergste is dat (door ik weet niet welk psychologisch proces) er een veilige gok is dat ze hun ergernis aan hun slachtoffer (s) overdragen, hen beschuldigen dat het hun schuld is als je tussenbeide komt en ... harder en vaker slaan.

Nee, het is niet om reden dat we afwijkend gedrag stoppen.
Ik denk ook dat er een tijd is dat dit soort uitwisseling niet langer mogelijk is. Als je een man ziet die zijn vrouw of zijn kinderen in elkaar slaat, moet je de politie bellen en dat is het dan. Het is misschien radicaal, maar het is mijn manier om dingen te zien.

Wat betreft de aanpak waar ik het over had, het ging hand in hand met het idee dat geweld beetje bij beetje en heel stiekem binnensluipt in het dagelijkse leven van deze families. Als er niemand is die vanaf het begin durft te lezen (zodra het ons uitdaagt of zelfs schokt), wordt het nog erger tot het punt waarop het niet meer terugkomt.

Je gaat nooit in een week van een rustige vader of moeder naar een gewelddadige vader of moeder. (Er kan natuurlijk een geschiedenis zijn, maar daar ...).

Het begint met "je zuigt !!", "ga weg, je irriteert me", "waarom wil je niet begrijpen wat ik je vertel", dan komt het echt aan de handen, dan aan de vuisten, aan de riem ....

Ze sturen hun kind nooit naar het ziekenhuis de eerste keer dat ze boos worden.

Dit proces is ook hetzelfde voor gehavende vrouwen / mannen, morele of seksuele intimidatie in bedrijven. Als het niet in de knop wordt gedood, wordt het helaas versterkt.

Nu begrijp ik dat dit gemakkelijk te zeggen is, minder gemakkelijk om te doen. Het hangt ook veel af van de persoon aan de andere kant, zoals Macro zegt, er zijn ook verzwarende factoren, anderen zijn volledig stom.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/07/09, 08:20

Ja, maar hoe concreet te handelen?

1) zoals Cmoa zegt, geweld bestaat niet alleen uit fysieke slagen, maar het begint met woorden, systematische denigratie van de ander, beledigingen ...

2) een levend voorbeeld: ik werd uitgenodigd om te lunchen met een gezin, alles is goed wanneer de vader plotseling, zonder duidelijke reden, zijn vrouw mondeling aanvalt voor de kinderen (jonge volwassenen) en mij:
- gnagnagna, en dan is het jouw schuld, je zag hoe je je kinderen opvoedt, als je tenminste verzekerd bent, niet in staat bent, etc.
Iedereen duikt in hun bord: ze zijn duidelijk gewend aan deze agressiviteit. Omdat niemand antwoordt, valt hij de oudste zoon aan
- je zuigt, je doet niets, je kunt geen fatsoenlijke baan vinden omdat je een wanker bent, enz
En het gaat door, en het gaat door, en aangezien niemand antwoordt, lost hij vragen op over politici, Arabieren, Joden ...

Dus geen fysiek geweld maar ongelooflijke verbale agressie: het volledige verval van het gezinsleven en de negatieve opeenhoping van kinderen.
Ik ben geschokt, ik weet dat het de grenzen overschrijdt, dat het inderdaad huiselijk geweld is, maar wat te doen? Ik heb het gevoel dat met hem praten over zijn agressiviteit, zijn tegenstrijdigheden aanwijzen, alleen maar zou dienen om zijn agressiviteit tegen mij te keren. En dan ben ik onder zijn dak, uitgenodigd. Wat te doen? Wat zou jij doen?

Ik heb niets gezegd.

En ik hoorde net dat de zoon zich op dezelfde manier gedraagt ​​... erger nog, dat hij toevallig zijn hand ophief aan zijn vrouw ... dan?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten