Woede - 1 kind sterft elke 3 dagen in FRANKRIJK

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 15/07/09, 15:41

Ik vertel je een verhaal over kindermishandeling.

Ik ben een handelaar, dus de straat, ik sta er niet in maar ik zie wat daar gebeurt.

op een dag was ik 6 of 7 maanden zwanger, daar was een vrouw, stijf dronken, met twee vriendinnen van haar en twee kinderen (die van haar zijn, maar dat kwam ik pas na het verhaal te weten) . ze waren vrolijk en heel blij en speelden om de kinderen aan het huilen te maken (geweldig spel ...) door ze bij de haren op te tillen, ze met geweld op de grond te duwen, ze te gooien ... kortom ... het was ook voor mij ondraaglijk dat tegen ALLE voorbijgangers aangezien iedereen zei "mijn god maar wat is het !!! het is ondraaglijk ..." maar niemand deed zijn mond open.

na 20 minuten tilt de vrouw het kleintje (3 jaar oud) van de grond aan het haar en schreeuwt drie centimeter van haar gezicht naar haar "maar waarom huil je, trut, zie je niet dat we vieren, zie je niet dat we dat zijn blij ??" De kleine huilde des te meer en daar brak ik ... ik liep naar voren, ik sprak met deze vrouw door haar te sms'en "Mevrouw, kalm, ze is te klein om te beseffen dat haar moeder dat is dronken "

en daar neemt de vrouw het echt slecht op "ah ja ik ben dronken van mij?" ze schreeuwt! dan begint ze me te beledigen en te schreeuwen "je bent een modelmoeder, je kunt een teef zijn !!! wie ben je? ben je heilige Maria?" en daar werpt ze zich op me en begint me in elkaar te slaan. Ik, zwanger, bescherm mijn buik en ik laat haar me in het gezicht slaan en bidt tot de hemel dat ze me niet in de maag steekt. NIEMAND Ik bedoel NIEMAND bewoog zich toen de voetgangersstraat vol mensen was. ze gaat mijn winkel binnen en gooit alles weg wat ze kan, ineens ga ik ook de winkel binnen om de schade te beperken ... er komt een oude vriendin langs (65 jaar !!!!) en ze komt tussenbeide, ze krijgt ook klappen en afranselingen, dan komen er twee jonge mannen aan die de woedende vrouw oppakken en wegvoeren.

de politie arriveert 10 mn na het gevecht ... Ik ga naar de eerste hulp om te controleren of mijn zoon in orde is (phew) en vervolgens naar de politie om een ​​klacht in te dienen.

Ik dien een klacht in, ze vinden vrij gemakkelijk de vrouw in kwestie die de schade in de winkel veroorzaakt en de politie belt me ​​terug ... ze leggen me uit dat ik, omdat ik het geld voor de kapotte dingen heb ontvangen, mijn klacht, dat het beter zou zijn voor de kinderen ... dat er hoe dan ook een sociaal onderzoek zal zijn dat deze vrouw hen niet als mishandeld leek te zien ... dat ik het verkeerd zou hebben om haar ect absoluut te willen schaden ....

daar trok ik mijn klacht in

BEHALVE ... het sociaal onderzoek vond plaats, en dat de sociale diensten hem uit hechtenis van de twee kinderen verwijderden 2 JAAR EN HALF NA de vermelde feiten !!!!

dus de kinderen hebben waarschijnlijk twee en een half jaar in de hel doorgebracht vanwege mij! en ik bracht veel tijd door met mijn kleine zoon die bang was toen ik 's avonds vertrok met mijn zoon in een splinter met een wraakzuchtige steek ... of een aanval ...

moraliteit aan wat iedereen me vertelt, ik had beter mijn mond kunnen houden ... en ze zeggen me vrij vaak: "eindelijk weet je waar de kinderen beter in zijn dan met hun moeder ? "

uiteindelijk heeft dit verhaal me goed getraumatiseerd en voelde ik me schuldig aan alles! :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/07/09, 16:31

Wauw ... hier zijn we verre van biologische eieren ...

Warm:

1) verduidelijking: het waren niet de maatschappelijk werkers die de kinderen verwijderden, maar het rechtssysteem (een rechter); Ik wil niet nitpicken: dat lijkt mij belangrijk. Er is een systeem in een Republiek waar mensen voor betaald worden ... Normaal opgeleid. Hopelijk ervaren ... Hoe dan ook, verantwoordelijk daarvoor. En zij alleen!

2) Dat je zegt dat je getraumatiseerd bent, ik begrijp het ...

3) Dat je "het gevoel hebt dat je schuldig bent" doet me pijn. Omdat er geen spoor is van een goede reden ...

Ik denk dat je je klacht had kunnen handhaven. Zelfs dronken, er is verantwoordelijkheid voor deze daden van geweld tegen jou. Het was aan de rechters om de omstandigheden te beoordelen ... om de maatregelen te bepalen ... Niet aan jou ... Ik begrijp de houding van de politie niet.

Ik betreur het dat justitie het niet nodig vond om een ​​procedure in te leiden, omdat kindermishandeling een strafbaar feit is ... De houding van de gendarmerie lijkt mij bijzonder. Normaal gesproken moesten ze de zaak doorgeven aan de rechter (elke ambtenaar heeft de verplichting - hij heeft geen keuze! - om strafbare feiten aan de officier van justitie te melden; ik heb een rapport gemaakt over 'bekentenissen' van ouderlijk geweld van een leerling van het etablissement dat ik run - wat verzinsels bleken te zijn; dit is gebruikelijk bij tieners).

Ik betreur de houding van de "mensen". Maar we weten dit al lang. En ik weet niet hoe ik zelf zou reageren in een situatie van geweld, dus ik wil voorzichtig zijn met mijn oordeel ...

Ik denk eindelijk dat het lot van deze kinderen uniek is, in het ene geval als in het andere. Met ouders die niet langer de waardigheid hebben om van hun ouders te zijn of te worden afgescheurd in een systeem dat voor hen min of meer gunstig is (pleeggezin? Thuis ???) ...

Haal tenminste je schuldgevoel van je hoofd. Voor mij is het duidelijk en helder ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/07/09, 00:12

+ 1 Did67. MarieAgnès, je hebt niets om jezelf de schuld van te geven, je bent niet verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld, het is dapper wat je hebt gedaan 8)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 16/07/09, 00:27

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/07/09, 09:45

Bravo toto, je zag er beter uit dan ik ... Het rook naar hoax op een kilometer - zie mijn eerste reactie ...

Voor degenen die het niet weten, kijk altijd naar hoaxbuster voordat je de e-mail van degenen die je kent van dit soort stroperige berichten overspoelt.

Dat gezegd hebbende, begon het debat over de problemen van mishandeling (en niet over de hoax zelf). En daar is het een serieuze zaak ... Zie de ernst van de boodschap net daarboven!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 16/07/09, 09:49

Hey nog een, goed gedaan voor het Did67-instinct ... en helemaal voor onderzoek (we kunnen het nooit genoeg zeggen: hoaxbustez !!!)

In omloop sinds: januari 2001
:schok:

Hoe meer het vals is, hoe meer het zich snel verspreidt en voor een lange tijd heb ik de indruk ...

Ik zou veel gelukkiger zijn als zeer echte informatieve berichten over "beter consumeren of het milieu" zich met dezelfde snelheid en in dezelfde verhouding verspreiden ... maar we zijn te "idioten" ... we lezen en uitzending "bullshit" ...

Dus voor de minder domme, zijn hier 2-voorbeelden om door te geven:

a) Vlees en globalisering
https://www.econologie.com/forums/viande-mon ... t7955.html

b) Ongebreidelde opwarming
https://www.econologie.com/forums/reveille-t ... t7589.html

ps: c moa neem het niet slecht het heeft niets persoonlijks ... ik ontvang tonnen van deze onzin ... meer het genoemde probleem is heel reëel ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 16/07/09, 11:28

Christophe schreef:Hoe meer het vals is, hoe meer het zich snel verspreidt en voor een lange tijd heb ik de indruk ...


Je lijkt verrast dat dit "fout" is; geloofde je echt dat een dood klein meisje was teruggekomen om deze tekst in de eerste persoon te schrijven? : Mrgreen:

Ondanks een stijl halverwege "om je te laten huilen in de huisjes" en "ga door met de ketting als je geen 7 jaar ongeluk wilt", denk ik dat Cmoa er goed aan heeft gedaan deze tekst te plaatsen.

De ervaringen die de sprekers hier hebben verteld, zijn heel reëel, en de vragen zijn oprecht.
Persoonlijk waardeerde ik het dat ik mijn twijfels en mijn vragen kon uiten, omdat ik ze nog nooit had gedeeld, nooit oren had 'gevoeld' die klaar waren om naar ze te luisteren. Ik waardeer ook dat Marieagnès haar trauma en haar spijt heeft durven vertellen, wat ik begrijp.

Dus een beetje respect alstublieft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 16/07/09, 11:32

Did67 schreef:1) verduidelijking: het waren niet de maatschappelijk werkers die de kinderen verwijderden, maar het rechtssysteem (een rechter); Ik wil niet nitpicken: dat lijkt mij belangrijk. Er is een systeem in een Republiek waar mensen voor betaald worden ... Normaal opgeleid. Hopelijk ervaren ... Hoe dan ook, verantwoordelijk daarvoor. En zij alleen!
3) Dat je "het gevoel hebt dat je schuldig bent" doet me pijn. Omdat er geen spoor is van een goede reden ...
...


ja je hebt gelijk, de dame ging voor het gerecht (in feite nadat ze me had aangevallen, werd ze ontslagen omdat ze geld stal ....) dus het is een rechter die trok zijn kinderen terug.

het ding is dat ze elke dag twee jaar aan de bar direct naast de winkel doorbracht (zonder te weten dat er een sociaal onderzoek aan de gang was), de kinderen alleen gelaten uit de bar om naar school te gaan, de groter nam de kleine mee naar de kleuterschool ... kortom, ze vertelde alle lokale pepers over haar ongeluk met mij en zei dat ik haar had beledigd (wat verkeerd is !!) en toen haar kinderen werden weggenomen was verboden om aan de bar naast mijn winkel te blijven (zelfs ingetrokken, de klacht kwam nog steeds op het bureau van de rechter aan) om me blijkbaar te beschermen. ineens herhaalden alle pepers het verhaal en vervormden het ....

dit is een beetje een nadeel voor kleine steden: alles is bekend, maar alle informatie is vervormd.

voor informatie nam de moeder twee jaar opgeschort ... voor diefstal en schending van vertrouwen maar niet voor mishandeling van haar kinderen !!!

in ieder geval zijn er vandaag twee kinderen veilig.

wat ik met mijn getuigenis wilde zeggen, is dat het soms niet gemakkelijk is om kindermishandeling aan de kaak te stellen. de politie wil niet pissig maken met dit soort verhalen en iedereen die aan de kaak stelt, gaat voor een balans. daarom denk ik dat kinderen elke dag sterven als er buren, vrienden, mensen zijn die getuige zijn van de feiten.


over het verhaal van sarah, het principe van deze hoax is meer een verhaal om het grote publiek te bewegen en dit soort hoax lijkt mij niet slecht te zijn. ze is een beetje romantisch maar helaas kunnen zoveel kinderen zich met haar identificeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/07/09, 12:05

Christine schreef:
Dus een beetje respect alstublieft.


Daar voel ik me comfortabel:

1) Ik denk dat we spijt kunnen hebben van het principe van hoax (waarvan het gebruik niet zo naïef is als degene die we hier hebben gebruikt) - van mijn kant blijf ik de "verspreiding" van hoax betreuren, die iets stinkt. Ik controleer hoaxbuster (hoewel ik er slecht uitzag) ...

2) de hier gemaakte kans dat men er een "intelligent gebruik" van maakt. Zo veel beter ...

3) Ik betwijfel niettemin dat dit het beoogde doel was bij de start ...

Kortom, er was hier zowel "het gebrek aan respect voor hoaxes" (gerechtvaardigd) en "respect voor degenen die hun ervaringen, hun twijfels, hun vragen - zoals" wat te doen? " blij dat niemand uitgleed, dit is lang niet altijd het geval forums !!!) ... Bijgevolg: ik vind uw opmerking moeilijk (dit is slechts een mening).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 432 gasten