Woede - 1 kind sterft elke 3 dagen in FRANKRIJK

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/07/09, 20:30

Deze mensen zijn, zoals u ze beschrijft, niet echt een zeldzaam, geïsoleerd geval. We kennen ze allemaal min of meer in het gezin, de buurt, op het werk... De "dominante" bloedbaden/ondermijningen van binnenuit zijn nakomelingen/echtgenoot die ergens hun "sociale" maatstaven verliezen, hun bestaansrecht.... .

Degenen ‘buiten’ de familie weten doorgaans niet hoe ze een plek moeten vinden in deze verrotte context. Uiteindelijk ontstaat er een leegte om hen heen. De basis is gelegd om dit nog erger te maken en over te gaan in de richting van fysiek geweld.

Kortom, hoe kunnen we een giftig en arrogant individu op zijn plaats zetten, die langzaam de mensen om hem heen vernietigt????? Degenen die ik kende waren geen modellen van intelligentie en niet erg goed in staat om te luisteren... misschien een manier voor hen om wraak te nemen op hun eigen middelmatigheid?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 12/07/09, 11:23

Helemaal Flytox, dit is helaas geen zeldzaam geval en de “volgorde” van de gebeurtenissen is behoorlijk voorspelbaar.

Kortom, hoe kunnen we een giftig en arrogant individu op zijn plaats zetten, die langzaam de mensen om hem heen vernietigt????? Degenen die ik kende waren geen modellen van intelligentie en niet erg goed in staat om te luisteren... misschien een manier voor hen om wraak te nemen op hun eigen middelmatigheid?


Dit is de reden waarom ik hierboven zei dat het niet de “rede” (in de zin van discussie tussen redelijke wezens) is die het mogelijk maakt deze situaties van geweld te verbeteren.

Maar wat te doen?
-De politie op de hoogte stellen? Er is geen sprake van misdaad, en nog minder aantoonbaar (het is al moeilijk om dat te kunnen doen als er sporen zijn van een pak slaag of verkrachting, en dan als het alleen maar verbaal is...)
-Maatschappelijke organisaties op de hoogte stellen? In het door u aangehaalde voorbeeld, een sterk vermoeden van gastouders die dagelijks met het slachtoffer werken, kunnen we duidelijk zien dat ze meer nodig hebben...
-Slachtoffers aanmoedigen hun kwelgeest te verlaten? Zoals je hebt opgemerkt, zijn ze vaak afhankelijk van hem (hoe vaak heb ik al gehoord: "Wat zou ik doen als ik hem verliet? Ik heb geen geld, geen vrienden, mijn familie zal voor me zorgen) omdat ik ze zou willen geven ze een slechte reputatie")
-De buren waarschuwen, de mensen om je heen? Laten we eerlijk zijn, het antwoord is meestal: "Ik wil geen problemen, het zijn mijn zaken niet"
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/09, 11:53

C moa schreef:Ik denk ook dat er een tijd is dat dit soort uitwisseling niet langer mogelijk is. Als je een man ziet die zijn vrouw of zijn kinderen in elkaar slaat, moet je de politie bellen en dat is het dan. Het is misschien radicaal, maar het is mijn manier om dingen te zien.


Helaas is het niet zo eenvoudig! de politie heeft veel minder middelen om hiermee om te gaan dan automobilisten lastig te vallen onder het mom van verkeersveiligheid...

Ze weigeren over het algemeen te verhuizen totdat het geweld ernstig genoeg is, en als ze verhuizen, gedragen ze zich vaak zo onhandig dat het de problemen verergert: na het zien van de schade zeggen we tegen onszelf: de volgende keer zal ik ze niet bellen, omdat het Het is beter om niets te doen dan iets te doen wat de situatie verergert
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/07/09, 11:55

Ja, uitstekende vraag. Geen antwoord.

Als manager van een vestiging waar zo’n 380 jongeren passeren, word ik hier wel eens mee geconfronteerd!

1) Laten we de sociale diensten niet de schuld geven; Als je wist hoeveel zaken ze dagelijks behandelen...

Achteraf verwijst dit naar een vraag die ik hier vaak stel: we zouden allemaal graag willen dat er meer artsen, verpleegsters, maatschappelijk werkers zijn, mensen die voor ouderen zorgen... En tegelijkertijd zeuren we over belastingen, heffingen. ..

Het zou op een dag essentieel zijn om onszelf de vraag te stellen over de betekenis van onze samenleving (zie mijn eerste bijdrage): waar wordt alle rijkdom die we produceren (zelfs in tijden van crisis!) voor gebruikt? Nog meer iPhones? Of altijd meer “welzijn”??? Een keuze. Wat we collectief doen, verbijstert me...

Daarom spreek ik over agitatie (ongeordende bewegingen zonder betekenis!)

2) En dan kunnen we allemaal tegelijkertijd iets doen: niet toeteren aan de opgewonden persoon die je afsnijdt... Misschien staat hij onder druk van zijn baas... Misschien is deze klap van Will jouw hoorn (wat slechts de handtekening is van ons ego!) hem nog een beetje meer irriteren? Misschien zal deze ergernis overslaan op zijn kinderen of zijn vrouw, zodra ze thuiskomen?

Ik probeer tijd te maken voor de mensen met wie ik werk. Ik zeg dat, en ik ben vrij vanwege een "burn-out"...

Maar iedereen kon zijn bijdrage leveren aan een minder gewelddadige wereld. Als we echt een mooiere wereld wilden bouwen! (zonder de naïviteit te hebben om eraan te denken dit te bereiken - ik zei "bijdrage"!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/07/09, 12:24

Did67 schreef:Ja, uitstekende vraag. Geen antwoord.


Did67 schreef:Ik probeer tijd te maken voor de mensen met wie ik werk. Ik zeg dat, en ik ben vrij vanwege een "burn-out"...

Maar iedereen kon zijn bijdrage leveren aan een minder gewelddadige wereld. Als we echt een mooiere wereld wilden bouwen! (zonder de naïviteit te hebben om eraan te denken dit te bereiken - ik zei "bijdrage"!).


J'ai imaginé un moyen possible d'action, c'est de faire vraiment prendre conscience à toutes les "victimes" et au bourreau de la même famille par exemple, en même temps de l'étendue / danger de ce harcèlement moral et ou Lichamelijk. DE overtuigen dat dit niets triviaals of normaals is... en dat het "monster" zij zijn het niet maar de beschuldigende beul. Creëer een verenigde verdediging tegen vrai monster.

Het middel?, een goedbedoelde brief aan de betrokkenen. Als het geen oorlog begint, zal het misschien leiden tot bewustzijn, een eerste stap naar een oplossing....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 12/07/09, 16:11

Christine schreef:Ja, maar hoe concreet te handelen?
2) een levend voorbeeld: ik werd uitgenodigd om te lunchen met een gezin, alles is goed wanneer de vader plotseling, zonder duidelijke reden, zijn vrouw mondeling aanvalt voor de kinderen (jonge volwassenen) en mij:
- gnagnagna, en dan is het jouw schuld, je zag hoe je je kinderen opvoedt, als je tenminste verzekerd bent, niet in staat bent, etc.
Iedereen duikt in hun bord: ze zijn duidelijk gewend aan deze agressiviteit. Omdat niemand antwoordt, valt hij de oudste zoon aan
- je zuigt, je doet niets, je kunt geen fatsoenlijke baan vinden omdat je een wanker bent, enz
En het gaat door, en het gaat door, en aangezien niemand antwoordt, lost hij vragen op over politici, Arabieren, Joden ...

Dus geen fysiek geweld maar ongelooflijke verbale agressie: het volledige verval van het gezinsleven en de negatieve opeenhoping van kinderen.
Ik ben geschokt, ik weet dat het de grenzen overschrijdt, dat het inderdaad huiselijk geweld is, maar wat te doen? Ik heb het gevoel dat met hem praten over zijn agressiviteit, zijn tegenstrijdigheden aanwijzen, alleen maar zou dienen om zijn agressiviteit tegen mij te keren. En dan ben ik onder zijn dak, uitgenodigd. Wat te doen? Wat zou jij doen?

Ik heb niets gezegd.

En ik hoorde net dat de zoon zich op dezelfde manier gedraagt ​​... erger nog, dat hij toevallig zijn hand ophief aan zijn vrouw ... dan?
Dit is een concreet voorbeeld, maar het is moeilijk om "een te volgen procedure" te geven, omdat er zoveel parameters een rol spelen. We kunnen niet op dezelfde manier handelen als het om iemand gaat, alsof we nauwelijks iemand kennen met wie we al een relatie hebben. communicatieproblemen....
Als het iemand is die over het algemeen naar je luistert, is het al gemakkelijker (of minder moeilijk) om het onderwerp aan te snijden.

Zo zag ik ooit een hele goede vriend van mij een glaasje cider drinken tijdens een drinkfeestje. Niets echt uitzonderlijks tot nu toe, behalve dat hij al een aantal jaren geleden gestopt was met drinken en dat trok mijn aandacht.

Veel mensen rond die tafel wisten dat hij een voormalig alcoholist was, maar toch zei niemand iets, iedereen bleef praten.
Ik zei die avond ook niets, omdat het delicaat was om in het bijzijn van iedereen tussenbeide te komen, ik riskeerde dat ik tegen mijn doelstellingen in zou gaan. Ik belde hem de volgende dag en vertelde hem dat ik hem graag wilde spreken, omdat ik iets had gezien wat mij stoorde.
We zagen elkaar een paar uur later omdat hij door mijn telefoontje werd gearresteerd en we legden onszelf uit, koel, kalm, van aangezicht tot aangezicht en zonder getuigen.
Simpel gezegd: het was een discussie tussen vrienden, waarbij de een zich zorgen maakte over de ander.

In jouw geval weet ik niet of jouw relatie met hen je toestaat om dit soort discussies/benaderingen te voeren. Misschien is het voor de vader te laat (hij reproduceert misschien de houding van de grootvader), maar voor de zoon kan bewustzijn mogelijk zijn.
We moeten erin slagen hem te laten begrijpen dat hij een patroon reproduceert dat hem zijn hele leven heeft laten lijden, dat hij niet gelukkig is geweest in dit systeem en dat hij over de middelen beschikt om dit patroon te doorbreken, zodat zijn zoon het niet reproduceert. als hij aan de beurt is.

Bij zo'n delicaat onderwerp, dat tijd kan vergen, kan het ook interessant zijn om een ​​neutrale plek te zoeken, zoals een rustig restaurant. “Hallo, ik nodig je uit, ik wil graag met je praten over iets dat me dwars zit.” Daarna is het een discussie tussen vrienden, het is een beetje tegenpsychologie, maar als het een eerste stap is die helpt dingen te verbeteren, is het misschien de moeite waard....

Zoals ik al eerder zei, het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 12/07/09, 16:17

chatelot16 schreef:
C moa schreef:Ik denk ook dat er een tijd is dat dit soort uitwisseling niet langer mogelijk is. Als je een man ziet die zijn vrouw of zijn kinderen in elkaar slaat, moet je de politie bellen en dat is het dan. Het is misschien radicaal, maar het is mijn manier om dingen te zien.


Helaas is het niet zo eenvoudig! de politie heeft veel minder middelen om hiermee om te gaan dan automobilisten lastig te vallen onder het mom van verkeersveiligheid...

Ze weigeren over het algemeen te verhuizen totdat het geweld ernstig genoeg is, en als ze verhuizen, gedragen ze zich vaak zo onhandig dat het de problemen verergert: na het zien van de schade zeggen we tegen onszelf: de volgende keer zal ik ze niet bellen, omdat het Het is beter om niets te doen dan iets te doen wat de situatie verergert
Ik zou graag willen geloven dat ze niet allemaal de beste van de klas zijn, maar als we in geval van bewezen geweld niet van de blues spreken, wat moeten we dan doen? Zullen wij ingrijpen?? dat is ook niet noodzakelijk de oplossing....

Als we blijven zitten zonder iets te doen, bestaat er dan geen risico dat we op een dag het mortuarium zullen bellen en zeggen: "Ik wist het, maar ik heb niets gedaan"?
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 12/07/09, 16:25

Did67 schreef:Achteraf verwijst dit naar een vraag die ik hier vaak stel: we zouden allemaal graag willen dat er meer artsen, verpleegsters, maatschappelijk werkers zijn, mensen die voor ouderen zorgen... En tegelijkertijd zeuren we over belastingen, heffingen. ..
Zeer interessant en zeer belangrijk debat. Helaas zien we tijdens de laatste Europese verkiezingen duidelijk dat de meest gemobiliseerde mensen (28% voor de UMP maar met meer dan 60% onthouding, wat de "overwinning" in perspectief plaatst) niet noodzakelijkerwijs gemotiveerd zijn om in beweging te komen in een eerlijkere richting.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat we het beter kunnen doen zonder meer belastingen te hoeven betalen (direct of indirect). Kijk maar eens naar de paar rapporten of lees de paar artikelen die jaarlijks worden geschreven over de onnodige uitgaven van de staat of van deze of gene gemeente of gemeenschap van gemeenten. Dit komt telkens neer op miljoenen euro's.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/09, 16:31

Het is een risico dat ik heb ondervonden toen ze verschillende keren weigerden te reizen omdat ze het niet ernstig genoeg vonden.

een andere keer verhuisden ze omdat er in hetzelfde verhaal van geweld schade aan een voertuig was: maar het had geen nut voor de oorzaak van het probleem dat bleef voortduren

Ik moest met geweld ingrijpen om het ergste te voorkomen

Als ik hetzelfde nog een keer zie, riskeer ik dat ik helemaal niets doe
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/09, 17:42

hier is een manier om ze in beweging te krijgen
https://www.econologie.com/forums/humour-t1191-2350.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten