Coup de Gueule: crisis en winst op verpakkingen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Coup de Gueule: crisis en winst op verpakkingen




par Grelinette » 29/06/09, 20:38

Het is waar, regelmatig komt een van ons naar de site om te tieren...

Het is mijn beurt ! :onheil:

Hier zijn de feiten:
Sinds een paar maanden, zelfs een paar jaar, worden we gebombardeerd met bewustmakingscampagnes om beter en goedkoper te consumeren... in deze tijden van crisis is dat gezond verstand!

Ik zag onlangs een rapport waarin een vereniging voor consumentenbescherming de noodklok luidde en beweerde dat supermarkten stiekem misbruik maakten van deze rage door verpakte producten in grotere hoeveelheden te kopen om juist de prijzen te verhogen! !!

Uit nieuwsgierigheid even gekeken en....HORROR het is waar: per stuk zijn de pakjes van 12 duurder dan die van 6. Koekjes, drankjes, dierenvoer, pasta, etc.. .

Bovendien is vergelijken nooit zo makkelijk als je prijzen ziet als: €6 voor 150 gram en €18 voor 400 gram!

Ik weet niet of het een nieuwe marketingstrategie is of een vergissing, maar het is belangrijk om te gaan tieren... het heeft geen zin, maar het verlicht wel een beetje!

Ha... nu ben ik een beetje beter.
Dernière édition par Grelinette de 29 / 06 / 09, 23: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/06/09, 23:14

Kristalsuiker in 5 kg kost bijvoorbeeld meer dan 5 pakjes van 1 kg, bevestig ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 30/06/09, 01:08

Ik heb dit gezien voor suiker, meel...

Een paar maanden geleden was het pakket van 2 SD-kaarten veel duurder dan twee keer een kaart die identiek was aan het toestel.
:schok: Je vraagt ​​je af of de merken of verkopers gezond zijn?

In een hypermarkt werden dezelfde bananen een derde duurder verkocht in de sectie 'groenten en fruit' dan die verkocht in de sectie 'kortingsprijzen', 20 meter verder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/06/09, 07:45

Veel mensen winkelen op volle toeren en nemen door het hectische leven in de steden niet meer de tijd om naar de prijzen te kijken.

Het moet snel gaan, je hoeft niet te lang te wachten bij de kassa en daar maken ze misbruik van. De meest interessante prijzen zijn het minst toegankelijk, de schappen wisselen regelmatig van plaats en om snel te gaan nemen we een merk met een hoog volume om niet terug te keren naar tijdverspilling in de winkels...

Kortom, door op alles tijd te willen besparen om meer dingen te kunnen doen, raken we gestrest en nemen we de tijd niet meer.

We werken, we belonen de inactieven (klagers, aandeelhouders) in plaats van de producenten (arbeiders, werknemers). En je moet altijd meer doen voor de liefde of minder... Kortom, als je geen bonussen hebt, word je depressief, door onder druk gezet te worden, ga je in een depressie...

En in dit geval, veel plezier met het maken van prijsvergelijkingen aan het einde van een werkdag, of in het weekend, wanneer de winkels druk zijn, pakken we de artikelen zo snel mogelijk om uit de winkel te ontsnappen en in de file te staan ​​om naar huis te gaan of om de rest van het weekend op het platteland of op het strand door te brengen...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Lef: crisis en winst




par Targol » 30/06/09, 09:22

Grelinette schreef:Ik weet niet of het een nieuwe marketingstrategie is of een vergissing, maar het is belangrijk om te gaan tieren... het heeft geen zin, maar het verlicht wel een beetje!


Dit is helaas niet nieuw. Dit is al jaren een basisretailstrategie.

Zoals ex-Océano opmerkte, hebben consumenten meer haast en de weinigen die een beetje naar de prijzen kijken, vergelijken meer van het ene merk met het andere (voor dezelfde verpakking) dan van de ene verpakking met de andere (voor hetzelfde merk).

Het algemene idee dat het in bulk kopen goedkoper is, de consument zal de grote verpakkingen nemen (zelfs als het te veel voor hem betekent en hij er een paar weggooit).

Supermarkten spelen in op dit gedrag en "zetten af" (*) door te veel te vragen voor grote verpakkingen.

(*) tussen aanhalingstekens omdat er niets illegaals aan deze praktijk is, zolang de prijs per kg maar duidelijk vermeld wordt. Het is walgelijk, maar niet illegaal.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Lef: crisis en winst




par Christophe » 30/06/09, 09:40

Grelinette schreef:Bovendien is vergelijken nooit zo makkelijk als je prijzen ziet als: €6 voor 150 gram en €18 voor 400 gram!


Uh, ik denk dat het nog steeds (voor hoe lang nog?) verplicht is om de prijs op te geven in verhouding tot 1 kg (of 1L)...Je moet dus altijd goed kijken...

Voor de rest ben ik het ermee eens, maar ik merk dat de supermarkten al een paar weken "gekalmeerd" zijn....tenminste op bepaalde producten.

Voorbeeld: gebak. 6 maanden geleden waren het gebaksprijzen (of bijna) of 8 tot 10 € per taart, daar "vinden" we taarten voor 6/8 personen voor 2.5 of 3.5 €! Laten we voor deze prijs niet teruggaan, hij zit vol met E4XX ... maar die van 8 of 10 € was waarschijnlijk niet minder! De verkopen zijn ook behoorlijk interessant denk ik...50% in de 1e afwaardering is niet slecht...Ik heb het niet over kleding...Sorry dat ik advocaat van de duivel speel, maar de hit van vrije-uitloopeieren categorie 3 op de markt en bij de kleine handelaren vond ik het cool! :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 02/07/09, 16:57

ja de prijzen per kg zijn altijd aangegeven maar hebben goede ogen nodig dus staat het in het klein genoteerd....

Ik koop groeimelk voor mijn zoon (ik weet niet of het echt goed is gezien de samenstelling... maar mijn kinderarts zegt dat het essentieel is... :? Ik denk dat het gemiddeld is, maar hey...), de goedkoopste, kun je je voorstellen, is die in een heel klein flesje: één fles = één fles verkocht per 32 flessen (anders is het veel duurder)

dus als ik buig voor de goedkoopste prijs, levert dat mij 14 kleine flesjes afval per week op in plaats van 2 grote... is dit normaal????

(gelukkig wordt er bij ons selectief gesorteerd en recyclet het gemeentehuis plastic)
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/07/09, 15:42

Ik had nog sterker gezien (en een mondvol gehad... bij de fabrikant en een supermarkt):
Een bekend merk aperitiefkoekjes (vierkantjes met kaas) verkocht verschillende verpakkingsgroottes. Het grote pakket had de zeer grote inscriptie "Format economisch".
Na bij veel winkels te hebben nagevraagd, verkochten ze het allemaal voor meer dan de kleinere verpakkingen! :onheil:

Het is nu "gezinsgrootte" geworden, geloof ik.
Iets minder oplichter.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/07/09, 16:00

regelgeving is in België de weergave van de prijs per kg goederen verplicht in België (en gerespecteerd). Is dat in Frankrijk hetzelfde? (naast de prijs van de verpakking: er zijn dus 2 prijzen)

We hebben geen haast: we komen op zaterdag om 10 uur aan (niet eerder, anders worden te veel planken niet aangevuld) met onze lijst, super gerepeteerd, we hebben een standaardroute. We vertrekken rond 10u3/4. Daarna gaan we naar (Duitse hard discount-keten) voor een hele reeks voorgeselecteerde producten (limonades, rode wijn, charcuterie, bepaalde kazen, bepaalde diepvriesproducten). Daar zijn we supergeorganiseerd: als het even kan, gaat een van de twee naar de kassa om in de rij te staan, terwijl de ander de winkelwagen voert. En hop, het is klaar in 1u30)
Voor groenten gaan we naar de zondagochtendmarkt... te voet... en dan om te aanbidden, op een steenworp afstand van de markt. De groenten van onze vaste handelaar zijn niet altijd goedkoper, maar wel langer houdbaar :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten