Le forum is het te gecompliceerd?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 14:58

Je bent niet de enige in je hoofd... wat mensen steekt en afschrikt is in essentie de zwaarte van bepaalde ledematen... : Roll: Volg mijn blik!

Stop met alles op de cosmetica van de site en dus op de achterkant van de webmaster te zetten!! En blablabla blab yaka, foketu...etc etc...

Dit wordt ondraaglijk!

Ander forums zijn niet zo verschillend van deze...maar de groten zijn opgeruimd...

Wil je nuchterheid, gebruik dan een eenvoudige RSS-lezer met de feed van forums: feed.php

Ik kijk naar integratie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par chatelot16 » 26/05/16, 15:25

christophe toen je de knoppen duidelijk zichtbaar en leesbaar in het Frans zette, deed je het belangrijkste... we kunnen op degene klikken die we willen hebben wat we willen!

als ik het heb over het plaatsen van duidelijkere titels, is het alleen een kwestie van verbetering

als ik het heb over de presentatie van de lijst met nieuwe berichten, anders dan de presentatie van een sub forum , dit is ook slechts een idee voor verbetering... geen kritiek op a forum wat nog steeds het voordeel heeft dat je al heel lang loopt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 27/05/16, 09:07

""moins" dat is "plus" van overleg (staat op dit bordje van een bekend communicatiebureau)

afbeelding.png
image.png (9.94 KB) keer bekeken 2580
Bron: free-logodesign

► Show text
Dernière édition par Obamot de 27 / 05 / 16, 09: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 27/05/16, 09:18

Ja, minder is meer, ik weet het goed (het was het verfijnde beleid dat aan het begin van het internet het succes van de Google-zoekpagina maakte in vergelijking met Yahoo, Altavista...)...waarom denk je dat ik dit onderwerp heb geïnitieerd ?

Aan de andere kant begrijp ik niet waarom je Econo een kerstboom noemt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 27/05/16, 09:28

► Show text


Eigenlijk was de vraag van deze draad om te bevestigen dat de site dat was te ingewikkeld ? (of niet)?

image.jpeg
image.jpeg (27.08 KB) keer bekeken 2571


RE: Te ingewikkeld
Dernière édition par Obamot de 27 / 05 / 16, 09: 37, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 27/05/16, 09:36

Daarom hebben we het erover: dit onderwerp heeft al enkele verbeteringen aangebracht om de bediening en navigatie te vereenvoudigen, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 27/05/16, 09:48

RE: te ingewikkeld!

Christophe schreef:Ja, minder is meer, ik weet het...

...nou dan is het cool als je het weet, waarom vraag je dat? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 27/05/16, 09:53

Omdat ik al jaren mijn neus op de grond houd en een aantal voor de hand liggende feiten (van functionele vereenvoudiging) kan het zijn dat ik ze niet kan zien!

Dan ben ik van nature een nogal rommelig persoon : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 27/05/16, 10:14

Kijk anders eens naar de organisatie van sub-forum bij de receptie: https://www.econologie.com/forums/

Ik heb al een paar sub-bestanden verwijderd en samengevoegdforums, de lijst is daardoor korter en minder "eng", ik zou nog steeds andere fusies maken (bijvoorbeeld y 3 sub forums op de tuin, elk met een paar onderwerpen en berichten, dus ik zal ze samenvoegen tot één sub forum uniek op tuinieren, moestuin, vijvers en zwembad...)

Levensplanten en teelt: groenten en fruit, moestuin, meststoffen...
Onderwerpen: 111, Berichten: 2026

Tuin: indeling, ornament, organisatie, groenvoorziening, wilde tuinen...
Onderwerpen: 72, Berichten: 1267

Natuurlijke of ecologische vijvers en zwembaden
Onderwerpen: 61, Berichten: 1252
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 27/05/16, 10:22

Oké, maar zodra je het toegeeft, ben je sterker dan jij, moet je een laagje Nutella toevoegen!! : Mrgreen: : Twisted:
Oké, vertel ons maar: "Ik weet", maar is dat zo? toegepast volgens? RE: te ingewikkeld

Oké, dus nu ga ik je bescheiden vertellen waarom ik denk wat ik denk...

laten we toegeven dat we nog steeds in de "glorieus" siteverkeer (ik kan u de datum geven!)

vermenigvuldig de "dashboardss" visualisatie/beheer van de site vormde geen probleem....

maar nu er 2 geschilde 3 geschoren tegelijkertijd verbonden zijn, de forum geeft ze momenteel ongeveer tien mogelijkheden om elkaar niet te ontmoeten.... (in feite, en tot mijn grote verrassing, is het niet omdat iemand een bericht plaatst in een presentatielijst (ongelezen versus recente onderwerpen versus mijn berichten) dat het bericht zichtbaar zal zijn voor anderen (5x /10 Ik heb het niet gezien, zoals bij de EgyptAir-thread en anderen zoals Did67 met de luie tuin: velen hebben dezelfde slechte ervaring aan jou gemeld!!!)

Maar wat ons vooral opvalt zijn ‘opties’ waar niemand ooit om heeft gevraagd, en die regelmatig worden toegevoegd!

Van daaruit beweer ik dat een "continuïteitslijst" (met slechts één txt-lijst per onderwerp) het enige hulpmiddel is (standaard) dat MIST en dat - als je verkeer op een beredeneerde en efficiënte manier op een gegeven en PRECISE manier wilt genereren plaats van convergentie – zou zeer geschikt zijn om beschikbaar te maken!!!

– want achteraf, als mensen willen gooooogle, is dat hun zaak,
— als mensen per sectie/thema willen verkennen, is dat hun zaak!
– als mensen willen ontdekken op basis van hun eigen berichten, is dat hun zaak...
enz., de tools bestonden/en bestaan ​​al om dit te doen.

het is dus beter om terug te keren naar een meer monothemische ‘agora’-uitdrukking, omdat anders de bezoekersstroom wordt verspreid op een manier die inert evenredig is met de eenvoud van de presentatie…

het zou daarom standaard de moeite waard zijn: a continuïteitslijst zonder franjes...!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten