Le forum is het te gecompliceerd?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 00:57

Grootste forums heb geen functie voor recente berichten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 01:17

Hier heb ik bovenaan deze 3 links toegevoegd voor leden:

Jouw berichten (om te reageren op de reactie van izentrop)
Nieuwe berichten sinds uw laatste bezoek
Ongelezen berichten

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is in de Franse niveaubeschrijving!

Er is ook de volgende functie die gebruikt kan worden bij VOORZICHTIG EN PARCIMONY:

Markeer de forums zoals gelezen (of markeer sub-forums zoals lees verder waar u browst)

Als u klikt, worden alle berichten van de forum wordt gemarkeerd als gelezen (en daarom wordt de lijst met recente berichten niet langer weergegeven in de huidige configuratie en is uw pagina "Ongelezen berichten" uiteraard ook leeg...)

Hierdoor is het mogelijk om de forum af en toe beter leesbaar...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 01:28

chatelot16 schreef:in profiel kunnen we zijn eigen boodschap vinden, maar ik merk dat econologie deze functie moeilijk te vinden is: op veel forum er is een duidelijk zichtbare knop "zie mijn berichten"


Deze functie bestaat echter hier:

mijn_berichten.jpg
mes_messages.jpg (50.43 KiB) 2612 keer bekeken


Ik heb het zojuist naar de secundaire menubalk gekopieerd... Ik ga de "vos" ook veranderen in "mijn"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 26/05/16, 01:30

specifiek, ik zet NOOIT ongelezen dingen als gelezen ...
tijd verspillen
het beste zou een functie zijn [...] :-) nee ik maak een grapje, geen "nieuwe" functie meer, dank je
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 01:34

Ik ga misschien terug naar de "ongelezen" optie van recente onderwerpen...

Maar persoonlijk denk ik dat het zo efficiënter is * vooral met de MEER ZICHTBARE link "Mijn Berichten" om eventueel terug te komen op wat we zojuist hebben geschreven...

* omdat we in Recent Topics in één oogopslag de nieuwe berichten van anderen zien, is dit niet het principe van a forum om te reageren op een ander lid?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Did67 » 26/05/16, 08:52

Ja, dat is het.

Ik heb alles begrepen.

Omdat ik ook verrast was, was het draadje over tuinieren voor mij een beetje een blog waar ik vaak een bericht toevoeg aan mijn vorige bericht. Dus inderdaad, het verbaasde mij dat ik het niet vond.

Ik heb de zoekfunctie doorgenomen. Maar inderdaad, je kunt ook naar zijn profiel gaan. In dit geval is het iets restrictiever. Maar wie is niet de dominante van a forum, dus ik denk dat het logisch is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par chatelot16 » 26/05/16, 09:01

Dankjewel ! we zien nu hele duidelijke knoppen, "mijn berichten" "ongelezen bericht" "nieuw bericht"

Christophe schreef:
chatelot16 schreef:in profiel kunnen we zijn eigen boodschap vinden, maar ik merk dat econologie deze functie moeilijk te vinden is: op veel forum er is een duidelijk zichtbare knop "zie mijn berichten"


Deze functie bestaat echter hier:

mijn_berichten.jpg

Ik heb het zojuist naar de secundaire menubalk gekopieerd... Ik ga de "vos" ook veranderen in "mijn"...


maar wat betekent dit bord met 3 horizontale balken? ... het maakt geen deel uit van mijn alfabet ... dus ik onthoud het niet, en verschillende software gebruikt dit teken elk voor verschillende functies, dus ik begrijp niet wat het betekent

daarom geef ik de voorkeur aan knopen met een naam in het Frans die iedereen begrijpt, zelfs de nieuwe!

deze knop zou daarom "zoeken" kunnen worden genoemd omdat we daar het menu met alle mogelijke zoekopdrachten vinden: als we eenmaal het belang van deze knop hebben gezien, worden de zojuist toegevoegde knoppen bijna nutteloos

maar als de knoppen die je zojuist hebt toegevoegd erg handig zijn omdat ze beter zichtbaar zijn dan door dit bord te gaan waarvan niemand me ooit de naam heeft gegeven
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Did67 » 26/05/16, 09:09

Ah ja, naar de balk bovenaan had ik niet gekeken. Daar, op mijn niveau, is het geweldig!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Christophe » 26/05/16, 10:50

We zullen zien bij gebruik, ik vind het in ieder geval interessant om alleen de ongelezen berichten weer te geven: vanochtend kom ik aan op de forums en ik zie precies (sneller dan voorheen) waar er activiteit is geweest...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The forum is het te gecompliceerd?




par Obamot » 26/05/16, 13:31

Dag iedereen ! Het zou mooi zijn als we IN SLECHTS ÉÉN KLIK de hele situatie van de forum...het is de bâaaaaazze...

Wat hebben we momenteel? Een onderwerp met soms tussen de 2 en 3 regels tekst in "lijst"-formaat: het prikt in onze ogen! : Cheesy:

zou het te veel zijn om te vragen om de zeer eenvoudige lijst die we eerder hadden, zoals deze te herstellen (type presentatiemodel van de oude fo-fo):

lijst.jpg


ofwel:
— 1 onderwerp = 1 enkele regel tekst

=> datum/auteur/titel/sectie het is gewoon de cruciale informatie die we nodig hebben (niet 1 km aan dingen die we niet zullen lezen)

=> aankomst tijdlijn: d.w.z. de laatste onderwerpen die bovenaan de lijst zijn geplaatst.

=> NUTTIGHEID = LEESBAARHEID ......pittig

EEN CONTINUÏTEITLIJST dit is wat we nodig hebben: al het andere is alleen maar om ons in verwarring te brengen

Een eenvoudige continuïteitslijst is essentieel... Mensen die tijd verspillen met het zoeken naar informatie, komen niet terug. Het is duidelijk.
► Show text


en degenen die eerder kwamen posten, kunnen terugkomen [...]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 393 gasten