Forum aangevallen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

par gegyx » 25/10/05, 01:22

Er is ook de capaciteit: "econologieverkeer: 300 MB en 28 GB overdracht voor september"

Vraag van Candide: als er 50 terugkerende sprekers zijn, betekent dat 50 mensen die echt geïnteresseerd zijn in de huidige formule en vele anderen die geïnteresseerd zijn in passief lezen of zelfs een beknopte interesse...
Hoe dan de onevenredigheid verklaren in de enquête voor de oprichting van een vereniging "Econologie", waar momenteel 290 mensen zich resoluut gunstig hebben verklaard voor een bedrag van 1 tot meer dan 100 € bijdrage? ;)
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 08:29

SixK schreef:In geval van verandering van Forum voor phpBB is het bijvoorbeeld vrij eenvoudig om de gegevens te migreren. Scripts die al klaar zijn, bestaan ​​misschien ergens anders.
Het zou zonde zijn om alle gegevens te verliezen die gedurende een aantal maanden zijn verzameld ...

Mogelijk kan ik een helpende hand bieden voor migratie, ik ben al gemigreerd forum eigenaar van phpBB zonder al te veel problemen ...

SixK

Aangezien Invision en phpBB "concurrenten" zijn, dacht ik niet dat dergelijke scripts bestonden...Ik zou natuurlijk ZEER geïnteresseerd zijn in dergelijke scripts en alle hulp zou welkom zijn :)

Wanneer beginnen we? :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 08:33

gegyx schreef:Ik ben verbaasd over het aantal mensen dat zich geen zorgen lijkt te maken over deze bp ... Gezien de enkele interventies in dit bericht en de veelheid aan andere interventies, alsof er niets was gebeurd, waar alles transparant was geweest ...
Het begon zaterdagmiddag vroeg, na een poging om het patent van Christophe en Olivier te downloaden; boulé elke keer, met de code; en vervolgens opnieuw verbinding maken met de forum, mijn Mc Afee-antivirus signaleerde me een Trojaans paard "sploit.ani" en verhinderde me om verder te gaan, tot de avond; Ik zette Ad Aware en vervolgens A2 Squared gratis, en mijn antivirus detecteerde niets meer op de computer. Ik heb opnieuw verbinding gemaakt met de forum vanavond.

1) ja het gebrek aan reactie verbaast me ook... maar dit bevestigt de "50" actief...

2) Ik wist niet dat het van zaterdag was! Heb je de meest precieze tijd mogelijk? Ik heb de onbewerkte logboeken, maar ach... meer dan 20 MB per dag in .txt, je ziet de massa... Het is nogal onverteerbaar...
Ik heb zaterdag niets gemerkt... en ook voor het wachtwoord heb ik geen pb opgemerkt... maar het is waar dat ik niet elke dag download op mijn site:rolleyes:

3) De aanval lijkt niet erg serieus...

4) Wat me zorgen baart, ik herhaal het, is het feit dat alles "automatisch" weer normaal is....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 08:39

Yahi schreef:Salut!
Wat geruststellend is, is dat alles binnen een paar uur weer normaal is, zelfs op een zondag! Dus als het het werk van de gastheer is, is het goed gedaan van hun kant!

het ging snel genoeg, ik zag niets aan mijn zijde!

Yahi

Ik zou integendeel zeggen dat dit me zorgen baart, omdat mijn gastheer me vertelde dat het een gerichte aanval was!

Ik kreeg een reactie van de gastheer, hier zijn de uitwisselingen:


mijn vragen

Dag

Ik zou u willen waarschuwen dat: Ik heb gisteren (zondag 23/10) in de middag een aanval op de forum

1.jpg: de applet laden
2.jpg effect op de interne pagina's van de forum (alle behalve thuis)

Effect: plaatsing op alle pagina's bovenaan de pagina forum :

Rond 21 uur was het probleem "blijkbaar" verdwenen....

Mijn vragen:

1) Is deze aanval specifiek gericht op mijn site of op de volledige gedeelde server waarop ik ben? (wat ik aanneem aangezien het probleem automatisch verdween...)
2) Wat kan ik doen om mezelf te beschermen tegen een mogelijke toekomstige, serieuzere aanval? (afgezien van regelmatige back-ups die ik sowieso doe)
3) Hoe vind ik de bron van deze aanval (als deze voor mij persoonlijk bedoeld is)? Heb je iets speciaals opgemerkt in de beveiligingslogboeken van mijn site?

Bedankt voor uw snelle antwoord.

Salutations

Hun reactie:

Hallo,

dit type waarschuwing is alleen van invloed op een site, geen correspondentie met een server of host.

het beste om je te updaten forum. op dit niveau moet een update op de site van de uitgever beschikbaar zijn.

u moet uw onbewerkte logboeken raadplegen om de aanval te identificeren.

Met vriendelijke groet, Gilles


Als dit waar is (ze verdedigen hun imago), dan is het antwoord 2) noodzakelijk zoals ik dacht!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 08:43

gegyx schreef:Er is ook de capaciteit: "econologieverkeer: 300 MB en 28 GB overdracht voor september"

Vraag van Candide: als er 50 terugkerende sprekers zijn, betekent dat 50 mensen die echt geïnteresseerd zijn in de huidige formule en vele anderen die geïnteresseerd zijn in passief lezen of zelfs een beknopte interesse...
Hoe dan de onevenredigheid verklaren in de enquête voor de oprichting van een vereniging "Econologie", waar momenteel 290 mensen zich resoluut gunstig hebben verklaard voor een bedrag van 1 tot meer dan 100 € bijdrage? ;)

Ik denk:

1) veel sitebezoekers komen gewoon niet naar de forum
2) het is gemakkelijk om een ​​belofte van bijdrage aan te vinken... maar de praktijk zal ongetwijfeld veel minder zijn (ik wed op een realiteit 30 tot 50% wat al niet slecht is: honderd leden voor het 1e jaar)
3) dat deze aanval, zo gericht, mogelijk verband houdt met dit project om een ​​associatie op te richten... want als we het legaal gaan associëren, zullen we veel machtiger zijn..."We proberen me daarom te demotiveren en bang te maken. .door illegale methoden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 08:52

Konijn schreef:Kleine suggestie: is het niet mogelijk om de te verlaten forum op
meerdere servers? dit beperkt dit soort problemen en
voorkomt overbelasting van een ongelukkige server die er niet om vraagt
niet zo veel. De manier waarop ik erover denk ... hoe doen we 50 voor
een server verzadigen? er is iets dat ik niet begrijp. <_

1) Ik denk dat het bestaat voor hele grote mensen forum ( forum-auto.com bijvoorbeeld) beheerd door oracle-databases bijvoorbeeld... maar daar zijn we ver, heel ver van verwijderd...

2) 50 personen is niets voor één forum...vooral omdat ze niet gelijktijdig zijn...omdat in het geval van gelijktijdige aanwezigheid mijn accommodatie verre van voldoende is...je hebt misschien gezien dat het verzadigd is op het niveau van 20 aangesloten personen...

3) ...maar gezien de groei van het verkeer, ben ik VERPLICHT om een ​​dedicated server te nemen voor econologie...dit zal ons veel meer "marge" geven (opslag: 40 GB :), onbeperkt verkeer en zeer hoge mogelijke gelijktijdige verzoeken) Maar dit brengt kosten met zich mee: 80€ per maand. Vandaar de aanwezigheid van de econo-pagina voor zelffinanciering ... voorlopig werkt het niet zo slecht: gemiddeld ongeveer 2 € per dag (als ik het geld ooit krijg! met de sponsors zijn we nergens zeker van. .. ) Ik leg dat opzij voor de toegewijde (860€ om alles in één keer te betalen...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 09:09

"Bij het omslaan van uw pagina's informeert NORTON mij over een "download.trojan" afkomstig van uw site
een vrije lijn in mijn favorieten!!!"



Ik heb zojuist deze e-mail ontvangen (die dateert van gisteravond 23:45 uur)... iemand bevestigt? :(

Als dat zo is, dan is de oorlog nog niet voorbij! Probleem: ik ben niet gewapend :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
DavidHervé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 15/09/05, 17:31
Plaats: PAU

par DavidHervé » 25/10/05, 09:24

Als er weinig reactie was, is dat niet zo verwonderlijk
dit zijn technische vragen die niet zomaar op te lossen zijn, en je moet er toch iets van begrijpen...
Dan weet ik niet of ik de gastheer moet geloven als hij zegt dat de aanval gericht was, het gaat om zijn merkimago. Ik zie niet echt in wie de site echt kan storen, het is nog steeds geen bijeenkomst van technofiele krijgers :ph34r:
Naar mijn mening werden we aangevallen in een verlangen om adressen voor spam te herstellen, daarom zou het interessant zijn om te weten of de deelnemers aan de forum krijgt de komende weken meer dan normaal
Anders Christophe kun je altijd een nieuwe proberen forum gebaseerd op andere technische specificaties, maar je bent nergens voor veilig :huh:

Tot slot zou ik willen zeggen dat ik een inactieve maar oplettende gebruiker ben, ik lees veel nieuwe berichten en ik leer veel interessante dingen, ook al heb ik mijn Pantone thuis nog steeds niet gemaakt. Aan de andere kant doe ik wat technische ondersteuning, ook al is die onzichtbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2

par Lapin » 25/10/05, 11:14

Als je een adsl- of kabelverbinding met de server thuis neemt.
het kost u zelfs minder als u een pro-verbinding neemt.
En met een router volstaat een enkele verbinding met het net voor uw gebruik.
persoonlijk plus die van de server met een pro-verbinding.

Het vinden van een goedkope pc zou geen groot probleem moeten zijn. Zonder iets
vraag Ik heb al 3 stuks PII met schermen en de hele kit ontvangen.Ik heb er al een paar gegeven
2 te voet voor gezinnen indien nodig.
Servervraag, er zijn gratis. En deze programma's zijn niet erg
hebzuchtig, zou een PII voldoende moeten zijn.

Overigens gooien bedrijven regelmatig genoeg pc's weg om te informeren. :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

par Christophe » 25/10/05, 11:26

Stop met praten met mij over een server thuis! Dit is onmogelijk gezien de piekbelasting en bandbreedtevereisten van econo (150 KB/s gevraagd of zelfs meer tijdens piekmomenten, 30 GB overgedragen en gemiddeld 12 KB/s over een maand!)

Dit is de oplossing om te onthouden als u documenten met 2 kb/s wilt downloaden....

Het is dus uitgesloten om dit te doen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 376-gasten