Gratis energie geheugen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: gratis energiegeheugen




par Janic » 09/12/16, 18:14

Het onvrijwillige aspect ligt in de finaliteit van een globaal determinisme dat niet verschijnt op het niveau van de kleine individuele actie.
Ik deel dit standpunt niet. Wanneer het individu zijn sigaret op de grond gooit of zijn afval in het algemeen, weet hij heel goed wat hij doet en is hij zich er terdege van bewust dat als iedereen hetzelfde doet het probleem inderdaad mondiaal zal worden, maar hij staat er onverschillig tegenover totdat het verandert tegen hem en dan, maar alleen dan, behalve in een paar speciale gevallen, zal het hem niets meer schelen en misschien zal hij zijn gedrag veranderen.
Als ik het heb over vleesgedrag op individueel niveau, dan gaat het ook over de gevolgen ervan op de hele planeet met ontbossing, uitbuiting van lokale bevolkingsgroepen en andere geneugten. Maar dit vraagt ​​om zelfonderzoek en aangezien deze halsstarrige stormloop een halt moet worden toegeroepen, zullen individuen zich met geweld moeten "beroven" van een duur consumentenproduct met pathologische gevolgen, terwijl het bewustzijn zo snel mogelijk deze overstap zal maken. gemakkelijker, zelfs voordelig voor alle bevolkingsgroepen en voor de SS (in Frankrijk) die de gevolgen financiert.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: gratis energiegeheugen




par Ahmed » 09/12/16, 18:37

Ik begrijp uw bezwaar, maar ik heb me slecht uitgedrukt: in werkelijkheid is de finaliteit van het determinisme noch op individueel niveau, noch op grote schaal zichtbaar, wat niet het geval is met de gevolgen.
Deze laatste verschijnen als feiten die op een toevallige manier correleren met onze daden (men gelooft), terwijl ze slechts de logische gevolgen zijn van de herhalingen van een 'programma' dat zich onverstoorbaar en ongevoelig voor verandering ontvouwt. aangezien dit programma, hoewel volledig uitgevoerd door mensen, volledig onverschillig staat tegenover hun lot en zich gedraagt ​​als een fetisj buiten hen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: gratis energiegeheugen




par eclectron » 09/12/16, 19:21

Ahmed schreef:Ik begrijp uw bezwaar, maar ik heb me slecht uitgedrukt: in werkelijkheid is de finaliteit van het determinisme noch op individueel niveau, noch op grote schaal zichtbaar, wat niet het geval is met de gevolgen.
Deze laatste verschijnen als feiten die op een toevallige manier correleren met onze daden (men gelooft), terwijl ze slechts de logische gevolgen zijn van de herhalingen van een 'programma' dat zich onverstoorbaar en ongevoelig voor verandering ontvouwt. aangezien dit programma, hoewel volledig uitgevoerd door mensen, volledig onverschillig staat tegenover hun lot en zich gedraagt ​​als een fetisj buiten hen.

Ahmed, probeer eenvoud en duidelijkheid in de uitdrukking, daar begrijpen we niet wat je zegt.
Stop met zo te willen verwoorden, het wordt pijnlijk en onbegrijpelijk.
Verschuil je niet achter de zogenaamde complexiteit van het onderwerp dat je aanpakt: wat goed bedacht is, wordt duidelijk verwoord.
Al gezegd: korte zinnen, simpele woorden.
Daar kan ik nauwelijks raden waar je vandaan komt... en zoals al gezegd, jij bent de enige op meerdere forum om dit te doen, dus doe alsjeblieft je best.
Daarna is het aan jou of je wilt ruilen...
Tenzij het een techniek is om tegenstrijdigheid te vermijden? : Lol:
Cdlt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: gratis energiegeheugen




par moinsdewatt » 09/12/16, 19:48

eclectron schreef:Schitterend synthesewerk van een student in Master International Careers, dank je Janic.
https://mastercarrieresinternationales. ... mmes-nous/
Ze is duidelijk geen natuurkundige en maakt des te meer indruk op mij met haar kennis van het onderwerp vrije energie.
.......


De gegeven link heeft er niets mee te maken.
: Lol:

is het een gratis link?
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: gratis energiegeheugen




par eclectron » 09/12/16, 20:00

moinsdewatt schreef:
eclectron schreef:Schitterend synthesewerk van een student in Master International Careers, dank je Janic.
https://mastercarrieresinternationales. ... mmes-nous/
Ze is duidelijk geen natuurkundige en maakt des te meer indruk op mij met haar kennis van het onderwerp vrije energie.
.......


De gegeven link heeft er niets mee te maken.
: Lol:

is het een gratis link?


uh... nou ja, het is een link naar een blog over de opleiding gevolgd door de auteur van het proefschrift (zijn naam komt daar voor).
Het was om te rechtvaardigen dat ze geen natuurkundige is door te trainen.
OK niet gemakkelijk om elkaar te begrijpen, is dat het? : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: gratis energiegeheugen




par Janic » 09/12/16, 20:04

De gegeven link heeft er niets mee te maken.
als je jezelf de tijd had gegeven om het hele proefschrift te lezen, zou je hebben kunnen zien dat het niet gaat over vrije energie op experimenteel niveau, maar als een mogelijke manier voor de toekomst (wanneer de middelen bestaan, technieken en mensen om toegang te krijgen) donkere energie zoals donkere materie slechts een korte tijd is waargenomen, ook al begrijpen maar weinigen er iets van, zoals de relativiteitstheorie van Einstein of de tegenwoordig geaccepteerde kwantumfysica.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: gratis energiegeheugen




par moinsdewatt » 09/12/16, 20:29

dit meisje raad ik haar aan om nog een memoires te gaan schrijven, over het vliegende spaghettimonster, en waarom religie deze nieuwe religie, die zich toch zou moeten kunnen opdringen, niet accepteert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: gratis energiegeheugen




par sen-no-sen » 10/12/16, 00:11

Dit proefschrift is goed geschreven, maar helaas maakt het deel uit van een zeer simplistische, zo niet naïeve opvatting van energiekwesties.
De meeste thema's die daar worden benaderd, zijn dus via een zeer idealistisch en niet-objectief leesrooster, met name door een enigszins beledigend gebruik van de term "capitalisme".
Ik denk niet dat de auteur de diepe werkwijzen die binnen het "systeem" aan het werk zijn, echt heeft begrepen.
Hieraan kan een bijna messianistische visie worden toegevoegd van het geloof in een vorm van schone en onbeperkte energie die zou komen om de mensheid uit haar toestand te verlossen.
Deze visie is natuurlijk excentriek, en niet meer of minder dan geloof.

In werkelijkheid is het economische systeem gebaseerd op het begrip exponentiële economie,zou er alle belang bij hebben om een ​​onbeperkte bron van energie te ontwikkelen om zijn drang om abstracte waarde te verzamelen te bevredigen (een knipoog naar Ahmed).
Zijn onderzoek moet binnenkort ook leiden (tussen 10 en 80 jaar) in de vorm van beheersing van thermonucleaire fusie.
De kwestie van de benutting van de energie van het vacuüm of de inversie van de entropie blijft uiteindelijk secundair omdat het onderwerp van dit proefschrift vooral gaat over de compatibiliteit tussen onbeperkte energiebron en economisch systeem, in plaats van over de notie van technische mogelijkheid.
Vanuit dit standpunt valt er weinig te zeggen dat de auteur bijna alles verkeerd heeft...

Het is belangrijk om te herhalen en nogmaals te herhalen dat het te vol is van energie, en niet gebrek is dat een gevaar vormt voor de biosfeer, en niet het tegenovergestelde !!!
En die ongeacht de bronnen, hernieuwbaar of niet.
Dit geloof, helaas te diep verankerd in de hersenen van mensen, is een kwestie van technologisch messianisme.
In werkelijkheid, als de mensheid een onbeperkte energiebron zou beheersen (althans op zijn schaal), zou dit leiden tot een proportionele vernietiging van zijn omgeving, wat logischerwijs zou leiden tot onze verdwijning.

Er valt dus niets te verwachten van hypothetisch onderzoek dat leidt tot een "vrije en onbeperkte bron" ... want laten we niet vergeten dat alle energiebronnen gratis en vrijwel onbeperkt zijn in het kader van een nuchtere en efficiënte ontwikkeling. .. : Roll:
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: gratis energiegeheugen




par Janic » 10/12/16, 08:56

In werkelijkheid, als de mensheid een onbeperkte energiebron zou beheersen (althans op zijn schaal), zou dit leiden tot een proportionele vernietiging van zijn omgeving, wat logischerwijs zou leiden tot onze verdwijning.

Dit is een punt waarover we het eens zijn, zoals ik heb onderstreept. De ontdekkingen van Marie Curie en haar opvolgers leidden tot atoombommen, niet tot een beter bestaan ​​voor fragiele bevolkingsgroepen. Als we de doos van Pandora openen, kunnen we niet verbaasd zijn over de wonden die ermee gepaard gaan.
Er valt dus niets te verwachten van hypothetisch onderzoek dat leidt tot een "vrije en onbeperkte bron" ... want laten we niet vergeten dat alle energiebronnen gratis en vrijwel onbeperkt zijn in het kader van een nuchtere en efficiënte ontwikkeling. ..

in het kader van een nuchtere en effectieve ontwikkeling Ook dat is een utopie. Sinds de hyperontwikkeling van de industriële wereld blijkt uit alles dat het tegendeel is gebeurd en een stap terug is niet voor morgen, op vrijwillige wijze in ieder geval.
voor het overige kan het onderwerp vrije energie net zo goed elk ander onderwerp betreffen. De inhoud betreft de barrière van weldenkende mensen in de teugels van politieke, financiële en educatieve machten, ten opzichte van wat buiten de gebaande paden is; vrije energie (vrij van dit systeem) is slechts een van deze aspecten. het naburige onderwerp over homeopathie (ook een van de andere) benadrukt dit overvloedig door denigrerende opmerkingen, de aanspraak op een onverdeeld monopolie, enz...
Zullen we deze specifieke energie kunnen uitleggen en gebruiken, het maakt niet uit, maar zullen we in principe in staat zijn om de mentaliteit van oppositie te veranderen, daar is het veel moeilijker.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: gratis energiegeheugen




par eclectron » 10/12/16, 09:37

Door het lezen van de memoires te verdiepen (er zijn nog steeds delen die ik nauwelijks heb overgeslagen), is het waar dat bepaalde vooroordelen me een beetje storen.
Bijvoorbeeld de rechtvaardiging voor de overstap van kolenenergie naar olie-energie.
Olie is veel handiger om te mijnen en te gebruiken dan steenkool.
Dit wordt gezegd in de memoires, maar de belangrijkste rechtvaardiging voor deze overgang is een reactie om het kapitalisme te beschermen tegen vakbondswerk.
Naar mijn mening is het eerder een heel gelukkig gevolg voor het kapitalisme, maar niet voor de motor. De drijvende kracht is simpelweg pragmatisme.

De auteur lijkt een strijdbaarheid aan de dag te leggen die niet altijd objectief is, zelfs buitensporig.
Ongetwijfeld jeugdige passie.
Dit is allemaal een kwestie van detail en ze heeft de redenen begrepen waarom vrije energie niet zal worden bestudeerd.
onderwerp van zijn proefschrift, herinner ik u eraan.

sen-no-sen schreef:Het is belangrijk om te herhalen en nogmaals te herhalen dat het te vol is van energie, en niet gebrek is dat een gevaar vormt voor de biosfeer, en niet het tegenovergestelde !!!

Absoluut niet, en het is belangrijk om het te herhalen en het te herhalen! : Lol:
Het is de intelligentie van het gebruik dat we van energie maken dat is het probleem.
In feite is het eerder het gebrek aan intelligentie van onze acties en de onwetendheid van hun gevolgen, wat problematisch is.
Dit is een probleem van educatie en bewustzijn van onze acties.
De overvloed aan energie (schoon) is op zichzelf geen probleem, integendeel, het is eerder een probleem in minder.

:pijl: Het geboortecijfer daalt met levensstandaard en opleiding.
Het probleem zijn wij en onze onwetendheid, niet de overvloedige energie.
Het energietekort daarentegen zou op moment t een probleem zijn.

sen-no-sen schreef:Hieraan kan een bijna messianistische visie worden toegevoegd van het geloof in een vorm van schone en onbeperkte energie die zou komen om de mensheid uit haar toestand te verlossen.
Deze visie is natuurlijk excentriek, en niet meer of minder dan geloof.

Deze manier van kijken is net zo goed een kwestie van geloof, vrije energie beschouwen als vergezocht.
Een positie die vrij is van geloof in het onbekende zou zijn: "Ik weet het niet" en niet "Ik weet dat het gek is, aangezien ik er niets van af weet, (variatie: of waarvan ik denk dat ik er alles van weet zijn onderwerp) "
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten