Is ecologie deprimerend?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/01/10, 17:02

kopen blijft gewoon een luxe van de rijken

goed stemmen?

alle partijen behoren tot grote bedrijven die hen legaal en illegaal subsidiëren

dat je op een willekeurige partij stemt, gaat het terug in de zakken van dezelfde mensen die, dankzij de macht, hun investering winstgevend maken


het is een verhitte discussie om te weten wie er als eerste tussen de kip en het ei was
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/01/10, 17:09

Nee, het is niet perse luxe want beter inbegrepen kopen is ook helemaal NIET kopen...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/01/10, 17:23

je zet je voeten in de schaal

als je niet koopt
je vermoordt de economie
die altijd gebaseerd is geweest op verbruik
kopen en verkopen

niets kopen zou neerkomen op zeggen dat de sfeer van liefde eraan komt

meer commentaar faire?
Verdeel om te overwinnen

hoe ga je iemand die een geldlade heeft in plaats van een hart uitleggen dat deze schapen zelfkritiek moeten gebruiken om zich te ontwikkelen en de kracht van de ander alleen moeten gebruiken om te evolueren?

dat zou betekenen dat mensen in staat zijn om te leren en de ladder te beklimmen,...

je doorbreekt de vooroordelen over erfelijk gedrag
je breekt met het vooroordeel dat je als slaaf geboren bent en jij en je nakomelingen zullen als slaven sterven

je trekt alle fundamenten van evolutie in twijfel (in theorie)

op een dag een persoon die mij noch van Eve noch van Adam kent
deze persoon die uit de bourgeoisie komt, vertelde het me

je bent hier niet voor opgeleid

hier is het probleem
en hier is de oplossing

het hele systeem wordt in deze enkele zin gezegd

en geloof me
persoon
zelfs de slaven
laat zijn stuk vet niet los

jij kent de redenering van sociale verworvenheden net zo goed als ik
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/01/10, 17:36

je zult nooit de beste zijn omdat je de beste bent

maar omdat sommige mensen het interessant vinden om jou er als de beste uit te laten zien

zo zijn de eersten de laatsten
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/01/10, 18:35

Ik zie geen antwoorden, dus ik denk dat iedereen het daarmee eens is

het heeft in ieder geval zin

marketing krachten

jij zegt het
we stelen van je

Je zegt het niet
waarom geef hem iets hij is een dwaas?

en zo wordt de eerste de laatste
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/01/10, 22:25

Is de mensheid nuttig voor de aarde?
In feite heeft de mensheid zichzelf verloren in het mercantilisme, in de illusie van haar grootsheid. Ze verloor haar ziel toen ze wegkeek van de natuur, van haar natuur, om die te brengen naar de objecten die ze produceerde, naar de producten van haar gedachten die ze voorbij het leven zelf plaatste.
De mensheid is gegroeid, ontwikkeld, zo complex geworden dat ze niet langer kan leven zonder haar eigen producties, zonder deze beschavingen, zonder rekening te houden met de mens in het licht van zijn commerciële, financiële, politieke werkwijzen. Door het menselijke te negeren, heeft de mensheid zich ontwikkeld tot het punt van onmenselijk worden.
Hoe zit het met de ervaring van senioren in bedrijven?
Hoe zit het met de hoop die wordt vertegenwoordigd door de jongere generaties?
Hoe zit het met de gezondheid van werknemers in bedrijven die nog steeds aan het herstructureren zijn om de dividenden te verhogen?

Ecologie is een prisma geworden dat ons in staat stelt om vanuit een ander perspectief naar onze samenlevingen te kijken. Een meer menselijke en meer respectvolle uitstraling. Het stelt ons in staat om ons bewust te worden van de zinloosheid van bepaalde levensstijlen of denkwijzen, om onze levensstijl te heroverwegen.

Je kunt jezelf een aantal vragen stellen:
Heeft de aarde de mensheid nodig? Neen.
Heeft de mensheid de aarde nodig? Ja.
Technocraten kunnen hopen de populaire massa in slaap te sussen met een paar zonnepanelen, hightech klimaatbeheersingsprojecten of de wilde hoop om naar de maan of Mars te gaan.

Ecologie maakt je niet pessimistisch, het opent je ogen. Het is de visie op onze wereld en het gevoel van verantwoordelijkheid en/of onmacht die ons pessimistisch kunnen maken of ons de impuls of drive kunnen geven om dingen te veranderen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 14/01/10, 20:39

Ik heb dit draadje niet goed gevolgd, dat zie ikhightflyverslaafde beantwoordde perfect het bezwaar dat tegen mij was gemaakt.
voor recyclinage : Ik ben zo vrij geweest om uw zin aan te passen om de impliciete betekenis ervan te onthullen. In ieder geval gefeliciteerd met je mooie tekst (jammer dat de spelling zo gevaarlijk is!).
het is een kwestie van wedijveren en niet 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 15/01/10, 11:20

8)

deze waarheid doorboort mijn hart meer dan dat het me vreugde brengt

Ik ben gewoon blij dat ik niet de enige ben met een derde oog
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten