Ecologie van de samenleving, onze ecologische zondebokken

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 18:22

Wel ergens, door te zeggen dat de maatschappij te veel 4x4's aanvalt en "er is elders erger", ben ik bang dat ja, de jmenfoutistes zich niet gesterkt voelen in hun overtuigingen...

Christophe schreef:
indy49 schreef:Kortom, je geeft veel mensen een reden om, als ze dat zouden willen, een paar centrales en een paar vaten olie te redden... Je geeft ze een rechtvaardiging om hun eigen gedrag door de vingers te blijven zien. : Cry:


WHO? Ik weet niet op wie je doelt, maar als ik het ben, bedoel je dan dat ik door regeringen te beschuldigen van niets doen, het "menfoutisme" van mensen legitimeer?

Terugbetaling: Ja, waarom niet?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/03/08, 18:32

Bonjour à tous

Niet veel mensen besteden aandacht aan alles wat ze doen... en elke dag... kwestie van verschillende en gevarieerde verspilling... We kunnen altijd proberen te verbeteren en er zo vaak mogelijk over nadenken. Ik probeer de "grote" punten niet te missen (op mijn schaal natuurlijk : Mrgreen: ).

Het laatste "goede" punt, bij het vernieuwen van een ontwikkelmachine, aangezien ik recht had op het hoofdstuk, heb ik de supervisor veel gepusht om niet de goedkoopste machine te kopen (bijna de helft van de prijs) maar de zuiniger in gebruik (besparing op waterverbruik (verbruik/3! op 90 liter/uur 16u/dag het hele jaar door .. we kunnen kijken : Mrgreen: )

Meestal is het helemaal geen criterium voor hem (de werkingskosten worden hem niet aangerekend) .... (het soort "Mijn kleintje, ik heb een budget om te respecteren en andere prioriteiten ... !) kocht hij altijd de juiste machine Yessssssss !!!!!!

Er is nog een punt dat door mijn hoofd spookt. Op een grote geautomatiseerde installatie is er een elektrische oven van 150 kW die urenlang werkt, zelfs als hij leeg is. Dit alles omdat het beheer van het PLC-programma zo eenvoudig mogelijk is gemaakt om snel in gebruik te kunnen nemen.

Bij de volgende mislukking, wanneer de automatiseringsingenieur zijn voeten in het programma heeft, zal ik hem suggesties hebben ... dit is het soort, met 2 of 3 regels code ontwikkeld in 1 half uur, zullen we er verschillende besparen uren verwarming per dag zonder risico voor de machine en het proces. Je hoeft het maar te vragen...want het kan niemand iets schelen...:frons:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/03/08, 18:36

indy49 schreef:Wel ergens, door te zeggen dat de maatschappij te veel 4x4's aanvalt en "er is elders erger", ben ik bang dat ja, de jmenfoutistes zich niet gesterkt voelen in hun overtuigingen...


:? :? :?

Nou, dat is precies wat ik wil aan de kaak stellen via zondebokken "wij" (= de media) "onbewust" de meerderheid van de bevolking!!!

Met andere woorden: we zijn ALLEMAAL verantwoordelijk en schuldig...sommigen meer dan anderen, dat is alles...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 28/03/08, 18:46

Christophe schreef:
Terugbetaling: Ja, waarom niet?


+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/03/08, 19:33

Creëer een Econology Foundation... hier is een mooi en ambitieus project... dat vraagt ​​om reflectie : Idee: maar zeker de moeite waard 8)
0 x
Beeld
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 29/03/08, 15:29

Goed gedaan Flytox!

Christophe schreef:Nou, dat is precies wat ik wil aan de kaak stellen via zondebokken "wij" (= de media) "onbewust" de meerderheid van de bevolking!!!


Ja, ik begreep je standpunt, maar er mag ook niet gezegd worden (naar mijn mening) dat 4x4's niet veel vervuilen omdat het er niet veel zijn... Je zegt het niet direct, maar een 4x4-bezitter zal dat wel zijn verheugd om dat te interpreteren van de kant die bij hem past... Vind je niet?

(zonder vijandigheid)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/03/08, 15:56

Ja, maar hey... je kunt altijd een argument in je voordeel gebruiken...

Niettemin 4x4 = grotere shit dan "klassieke" auto op individueel niveau...Het is alleen dat er op mondiaal niveau erger is...


Maar we kunnen niet iedereen tevreden stellen... Het probleem is dat als we de trieste (?) waarheid vertellen en dat door iedereen neer te schieten, we het risico lopen onszelf... alleen te vinden... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 29/03/08, 16:12

Desalniettemin is een Lada Niva, mogelijk gepantoniseerd, niet slechter dan een R25 V12!

Het draait allemaal om gebruik. Ja, SUV's die alleen in de stad worden gebruikt, zijn ketterij. Maar de HiLux van een bevriende boer die ook houthakker is op meer dan 100Ha, dat is logischer dan dezelfde tochten met de Massey-Ferguson!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/03/08, 16:44

Natuurlijk... we hebben het over stads-SUV's... die vanwege hun specificaties GEEN stadsvoertuigen zijn...

Ik denk dat gemakkelijk 80% van de verkochte SUV's/4x4's momenteel stedelijk zijn...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 29/03/08, 19:24

Christophe schreef:Desalniettemin is 4x4 op individueel niveau grotere onzin dan "klassieke" auto's...[b]Het is alleen zo dat er op mondiaal niveau erger is.


Nou, we zijn het eens :D
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten