Ecologie van de samenleving, onze ecologische zondebokken

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 10:40

Cool Jessie! Goed dat ook bedrijven meedoen!
In de mijne geeft iedereen om... : Cry:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 10:43

Remundo schreef:Omdat het de dag ervoor uitzetten is als een verband om een ​​afgehakt been... je hebt het gevoel dat je het juiste hebt gedaan, maar je hebt niet genoeg gedaan...


We zijn het er in ieder geval over eens dat dit niet genoeg is! :D
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 28/03/08, 13:02

Welnu, het is gemakkelijker om tegen de man in een 4x4 te mopperen dan om in de winter niet meer dan 18° te verwarmen.

Daarna hoef je alleen degenen die het spel niet spelen te laten betalen voor:
- Financier de reparatie van hun onzin (bijv.: Total)
- Beloon degenen die het spel spelen (bonussen goed doordacht)

Het goede oude principe van stok en wortel.

Achteraf begrijpen degenen die beslissen er niets van, en het zijn niet de HULOT's en anderen die dit gaan oplossen.

Ik ben voor een echte rijksdienst voor het milieu, met een fors budget, politiebevoegdheid, een adviesfunctie aangestoken en subsidiëring niet minder verlicht.

Het is niet morgen overmorgen dat we dat zullen zien!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/03/08, 13:05

Arthur_64 schreef:Welnu, het is gemakkelijker om tegen de man in een 4x4 te mopperen dan om in de winter niet meer dan 18° te verwarmen.


Het was mijn gedachte dat dit draadje begon...

lambda burger schreef:Vervuiling? Ik ben het niet, het zijn de anderen


...

Arthur_64 schreef:Ik ben voor een echte rijksdienst voor het milieu, met een fors budget, politiebevoegdheid, een adviesfunctie aangestoken en subsidiëring niet minder verlicht.

Het is niet morgen overmorgen dat we dat zullen zien!



Ja, maar wat als we het zelf regelen?

Het is een zeer langdurig project, maar kijk eens naar de ciirad, de cirem en andere (pseudo?) ecologische organisaties? ... ze hebben in 20 jaar een aanzienlijke macht verworven (vooral om onzin te praten ...) en het zijn individuen die aan de basis van hun creatie staan ​​...

Dus waarom niet jij, wij, jij?


:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 28/03/08, 13:10

De mode is voor het maatschappelijk middenveld, wat logisch is voor zover de staat zich schandalig ontlaadt.

Ik ben voor dat alles door dingen te zeggen die niet al te dom zijn en door het op de juiste manier te zeggen, er een manier is om een ​​bepaalde media-impact te hebben, en op zijn minst een macht van overlast. Het zou me herinneren aan mijn associatieve periode :D

Slim lobbyen kun je immers wel! En hop, laten we onze mouwen opstropen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/03/08, 13:19

Arthur_64 schreef:De mode is voor het maatschappelijk middenveld, wat logisch is voor zover de staat zich schandalig ontlaadt.


De staat is een grote gever van lessen van een naamloze hypocriet

Voorbeeld: het installeren van zonnepanelen is winstgevend (het is zo winstgevend dat openbare instellingen ultra-uitgerust zijn : Mrgreen: ), Look wij helpen u (door de prijzen op te drijven en de markt te beheersen :onheil: ) Met onze subsidies (In werkelijkheid uw belasting en die van uw naaste) maar vooral ga buitenshuis werken, want wij subsidiëren uw reizen...

Ik wed dat er bij het Ministerie van Milieu nog volop halogenen zijn en dat pc's 24/7 draaien... het is een voorbeeld dat misschien een beetje cliché is maar het is een indicatie van de mond.. .

Immers, hoe meer we consumeren, hoe meer het goed is voor het BBP... en het BBP is heilig... vooral als we in een duurzame achteruitgang zitten zoals nu :onheil:

En laten we niet vergeten dat op elke verkochte liter olie de staat 2 tot 3 keer meer ontvangt dan de olietankers die toch verdomd worden uitgekozen door onze incompetente en hypocriete leiders...

Een laatste gedachte voor al onze leiders:
Beeld Beeld Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/03/08, 13:24

Sorry voor deze kleine nervositeit, maar soms duurt het... : Oops:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 15:03

Ik ben het eens met wat je zegt...
Maar je speelt het spel
LambdaBis schreef:"Waarom mijn horloge uitzetten? Het is te verwaarlozen"
"Waarom stoken tot 18°C? Ik stook tot 23 paske, mijn buurman stookt tot 24"
"Waarom 800 meter lopen om mijn brood te halen als mijn buurman een olieketel heeft?"
"Waarom mijn Cayenne verkopen als hij maar 20l/100 verbruikt als ik mijn zoon naar school breng, als de vrachtwagens van de koerier ernaast 40l verbruiken.

Kortom, je geeft veel mensen een reden om, als ze dat zouden willen, een paar centrales en een paar vaten olie te redden... Je geeft ze een rechtvaardiging om hun eigen gedrag door de vingers te blijven zien. : Cry:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 28/03/08, 17:32

Christophe schreef:
Arthur_64 schreef:Ik ben voor een echte rijksdienst voor het milieu, met een fors budget, politiebevoegdheid, een adviesfunctie aangestoken en subsidiëring niet minder verlicht.

Het is niet morgen overmorgen dat we dat zullen zien!



Ja, maar wat als we het zelf regelen?
Dus waarom niet jij, wij, jij? :?


Christophe, ooit wilde je geen stichting/vereniging oprichten econology of zoiets :?

Is dat waar je vandaan komt? : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/03/08, 18:15

indy49 schreef:Kortom, je geeft veel mensen een reden om, als ze dat zouden willen, een paar centrales en een paar vaten olie te redden... Je geeft ze een rechtvaardiging om hun eigen gedrag door de vingers te blijven zien. : Cry:


WHO? Ik weet niet op wie je doelt, maar als ik het ben, bedoel je dan dat ik door regeringen te beschuldigen van niets doen, het "menfoutisme" van mensen legitimeer?

Terugbetaling: Ja, waarom niet?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten