Het verwijderen van uitlaatgassen paramotor PAP TOP80

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Het verwijderen van uitlaatgassen paramotor PAP TOP80




par Christophe » 06/09/13, 14:11

Bij de landing van mijn laatste vlucht merkte ik een geluid uit de uitlaatpijp. Ik heb geen enkele schok gehad tijdens de vlucht...waarschijnlijk de schuld van de trillingen (minder dan 40 uur is de motor toch niet veel). Schijnt ook niets van te merken...

Dus vanmorgen opende ik het en het resultaat: de 1e grote absorber dwaalde volledig rond in de cartridge (aluminium)...Ik kon niet vinden hoe het eerder was bevestigd en het lijkt behoorlijk vervormd (eivormige vorm en geplet aan het uiteinde). Ik heb ook geen spoor van absorberende wol gezien??? Verdomme eruit of nooit geweest?

Het lijkt erop dat er bijna geen expansiepot (akoestisch gezien) op de TOP80 zit...

Ik denk dat ik dit stuk dat geen enkel akoestisch belang meer heeft, ga klaren en een paar honderd gram extra ga winnen!

Het blijft om de methode te vinden om het uit de pot te krijgen, anders moet ik aluminium lassen (geen probleem, maar ik vermijd nog steeds liever een aero-onderdeel...)

Verwijderingsmethode:

a) We verwijderen de 4 veren:

Beeld

Beeld

b) We serveren de 2 schroeven ter hoogte van de silentblocks (de schroef zit er niet doorheen, het silentblock zit vanzelf vast op het frame)

Beeld

Beeld

c) Binnenkant van de pot en 1e "vervormde" absorber:

Beeld

d) Ik begin?? :D

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/09/13, 16:11

Nou hier is het, dat dacht ik al, en je ziet dat het verwijderbaar is :D

hoeveel uur is deze pot? want misschien moet ik naar de mijne kijken

De schokdemper kan op rollen worden gekocht, ik heb die van mijn tweezitter vervangen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/09/13, 16:23

Minder dan 40 uur en nooit een schok... behalve trillingen...

Ben demonteerbaar ja maar toch maar 1/2...

Het probleem dat ik heb is dat ik niet helemaal begrijp dat het de vervorming van de absorber is (geperforeerd plaatwerk dat we op de laatste foto zien) ... logischerwijs had het rond moeten zijn en niet zo geplet! Noch vervormd op het einde!

Ook kan ik de afwezigheid van absorberende minerale wol rond de absorber niet verklaren ... het zou me verbazen als het er helemaal uit had kunnen komen ... Ik denk niet dat er een was ...

Anders kan de complete pot worden ingewisseld voor € 480...mwarf!!!

Nee, ik denk dat ik de absorber ga verwijderen die in de cartridge ronddwaalt en dat is alles...
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 06/09/13, 17:10

welkom
Ik viel op ça
et http://www.usppa.org/Resources/HomeImpr ... uffler.htm het is duidelijk dat de geperforeerde plaat de omstandigheden in de geluiddemper niet ondersteunt ... is het ijzerhoudend?
anders zie ik alleen een pijp en een geluiddemper, er is geen ontspanningsvolume.
http://www.footflyer.com/fix/motor/exha ... ncer1a.JPG om het goedkoper te maken : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/09/13, 17:21

geweldige links bedankt.

de 1e is het oude top80 potmodel.

op de nieuwe is er nog steeds een hoeveelheid ontspanning omdat de elleboog voor het binnengaan van de cartridge breder wordt en er een tegenkegel in de aluminium cartridge zit.
maar het is zeker dat ik een meer flagrante pot ontspanning verwachtte...

maar gezien het vermogen van 14.5 pk dat deze 80cc levert, is er noodzakelijkerwijs een optimalisatie in ontspanning...
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 06/09/13, 17:34

14,5 pk met zo'n uitlaat?! bij welk dieet?
bewerken: ik heb net 10 kW gevonden bij 9800 tpm, je maaier maakt geen grapje : Cheesy:
0 x
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1




par chevesne51 » 06/09/13, 20:52

Bonsoir,

Ik zie alleen de oplossing om voor de toekomst een met klinknagels vastgezette hoes te knippen en te vinden of te rollen.
Vervang geperforeerd plaatwerk of strekmetaal door steenwol eromheen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/09/13, 20:53

Hier heb je gevonden, ja het is geduwd ... en betrouwbaar als een motor ... vandaar de prijs ... 2500 euro motor alleen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/09/13, 19:47

Nou, ik dacht een beetje ... (als het mij overkomt ...)

Ik denk dat de absorber "vast" in de cartridge zat (dus niet te repareren zonder de cartridge te openen en opnieuw te solderen). Zijn radiale en longitudinale vervormingen zijn het gevolg van trillingen en schokgolven...dat het zo veel vervormd is in (minder dan) één vlucht, baart me toch een beetje zorgen...Ik leg niet uit waarom het ook vervormd is na slechts 40 motoruren?!?

Het zal moeilijk zijn om dit onderdeel eruit te krijgen zonder de cartridge door te snijden, dus ik zal proberen iets te vinden om het in een vaste positie te houden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/09/13, 22:27

Als je de ziel van je uitlaatdemper herbouwt in vulgair schroot, zal deze op dezelfde manier corroderen en snel worden vernietigd. Ga naar de schroothandelaar, daar vind je roestvrijstalen platen met een gelijkwaardig gat (rooster van afzuigkap, afzuiging, filter enz...).

De gaten mogen niet te groot zijn (max. 2 mm?), anders zal het absorbens met hoge snelheid verpulveren / versperren... en hallo decibels. Om te voorkomen dat de absorber verstopt raakt, kunt u ook een ronde zeer fijne roestvrijstalen gaas (bijvoorbeeld 0.5 mm mesh) op uw doorboorde plaat bevestigen en de absorber "zeer strak" monteren.

Voor steenwol zijn er verschillende kwaliteiten. Ik heb de referenties niet :| ...maar degene die het beste werkt / lang meegaat, is degene die het meest compact / moeilijk te vormen is.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten