Het verwijderen van uitlaatgassen paramotor PAP TOP80

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/09/13, 20:53

Ik heb vanmorgen eindelijk de pot geopend en begreep de oorzaak van de storing...

1) In de cartridge zien we enkele overblijfselen van de absorber (gelast aluminium waarschijnlijk slecht...) gescheurd:

Beeld

Er zijn nog schaafsel over van de opening.

2) Ik heb op de een of andere manier het vervormde onderdeel "hervormd" en we hebben geprobeerd (door een professional met mijn mig) het te lassen met een aluminium MIG met min of meer succes op de plaat die uit de cartridge was gesneden ... nou, het houdt vast.

Beeld

Voordat het op dit niveau niet was gelast, alleen gemonteerd ... zie 4) oorzaak van de storing ...

3) Resultaat landde op de paramotor.

Er is toch een "mooie" ontspanningskom met een divergerende kegel, hier is het nut van het geboorde deel dat losliet en vervormde in de pot. Let op de continuïteit van de helling van de kegel met de verbreding van de elleboog:

Beeld

Beeld

Beeld

4) En waarschijnlijke oorzaak van de storing: een klinknagel die gekruist was (en in de pot terechtkwam) en die moest worden gebruikt om de absorber op de plaat van de patroon te krimpen.

Ik heb de andere klinknagels verwijderd omdat 2 van de 4 overgebleven klinknagels bewogen...

Beeld

5) Morgen ga ik naar een professionele lasser omdat mijn mig het niet mogelijk maakt om de cartridge opnieuw goed te lassen en ik zal de divergerende kegel op de grootste diameter aan de cartridge bevestigen zoals voorheen (door te klinken of indien mogelijk puntlassen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/09/13, 22:29

Een beetje verbaasd dat dit stuk is gemaakt van aluminium (geperforeerde plaat). Het aluminium is ver onder de 200° nadat de mechanische kenmerken de mond een beetje breken... (zelfs veel), en op deze plaats overschrijden de uitlaatgassen gemakkelijk de 300°.

Uw lasser ziet het misschien op een vel dat zo vies is als dit... : Mrgreen:

Er is toch een "mooie" ontspanningskom met een divergerende kegel, hier is het nut van het geboorde deel dat losliet en vervormde in de pot. Let op de continuïteit van de helling van de kegel met de verbreding van de elleboog:


Als deze pot als een echte trigger werkte, zou je een groot verschil in prestaties hebben gezien.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/13, 00:15

Ik ben er helemaal niet zeker van dat dit vel aluminium is! Het vervormt veel te gemakkelijk voor aluminium, het gevoel zit tussen lood en tin in! Heel licht ook.

De pot, verkocht voor € 480, zou gemaakt zijn van aluminium en titanium ... en aangezien ik niet zie waar het titanium anders zou kunnen zijn (aluminium en ijzerplaat), zou het dit onderdeel kunnen zijn??

Qua prestaties had ik tijdens mijn laatste vlucht echt moeite om hoogte te winnen, dat heb ik op de luchtcondities gezet, maar misschien brak het onderdeel tegen het begin van de vlucht?! En zeker misvormd voor meerdere vluchten...
0 x
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1




par chevesne51 » 13/09/13, 09:13

Het vervormt veel te gemakkelijk voor aluminium, het gevoel zit tussen lood en tin in! Heel licht ook.


Ik denk dat het gewoon aluminium is dat is uitgegloeid, zoals Flytox hierboven zei.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/13, 09:58

Mogelijk maar waar staat het titanium dan op de datasheets aangegeven?

Nou, zo fundamenteel is het niet...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/13, 19:28

Ik vond een aluminium TIG-lasser in de buurt. De pot staat thuis, het kost me 20 tot 30€ om de pot te sluiten.

Ik zal 3 of 4 klinknagels plaatsen om het deel met grote diameter van de divergerende kegel te behouden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/09/13, 22:21

Christophe schreef:Ik ben er helemaal niet zeker van dat dit vel aluminium is! Het vervormt veel te gemakkelijk voor aluminium, het gevoel zit tussen lood en tin in! Heel licht ook...
De pot, verkocht voor € 480, zou gemaakt zijn van aluminium en titanium ... en aangezien ik niet zie waar het titanium anders zou kunnen zijn (aluminium en ijzerplaat), zou het dit onderdeel kunnen zijn??


De dichtheid van lood is 11.35, het is erg zwaar, zacht en smelt bij 327°. Geen kans dat je er een vindt in je bazaar. Tin heeft een dichtheid van 7.29 (benadert staal), maar het is ook zacht en smelt ook bij lage temperatuur (231°). Ik weet niet zeker of hun legeringen temperaturen zoals in je pot zonder schade kunnen weerstaan ​​....

Titanium is licht (4.5) is veel beter bestand tegen temperatuur (450°?) en is behoorlijk stijf (lijkt op staal). Zou het een legering kunnen zijn (niet erg gebruikelijk?) die titanium bevat?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Densit%C3%A9

Beeld

Qua prestaties had ik tijdens mijn laatste vlucht echt moeite om hoogte te winnen, dat heb ik op de luchtcondities gezet, maar misschien brak het onderdeel tegen het begin van de vlucht?! En zeker misvormd voor meerdere vluchten...


Als je een pot twee keer breekt is dat direct zichtbaar aan de perfs (er ontbreken zeurtjes op afroep), de ruis, het verbruik, de rijkdom....je kunt strakker maken etc....
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/09/13, 10:23

Ja, Flytox, het is geen lood of tin, maar ik had het alleen over de kneedbaarheid van het materiaal...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/09/13, 22:04

Blijkbaar heb je geen geluk gehad, de potten van de schoolminiplane houden het jaren vol

Hij heeft misschien meer vlieguren dan je dacht : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/09/13, 21:25

Opnieuw gesoldeerde pot en geklonken kegel!

Beeld

Lasprijs: 20€!

Morgen test ik op de grond... en tijdens de vlucht als het goed is op de grond!
Dernière édition par Christophe de 25 / 09 / 13, 21: 29, 1 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 348-gasten