Dag "D" –5 ... –4 ... –3 ... –2 ... –1 ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

par Remundo » 22/08/14, 14:29

Obamot schreef:D-Day-1...: morgen: uitkomst en voorstellen...

Slijp je potloden en MAAK JE EIGEN VOORSTELLEN.

Draad helemaal open! 8)

Van harte.

PS: de nacht brengt advies Remundo met zich mee :? : Cheesy: geef die van jou dan...

er is een draadje over...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 22/08/14, 14:44

Ik heb je suggesties daar niet gezien, toch?

hoe dan ook, er was nog steeds niemand die beloofde zich de volgende dag gratis te scheren Beeld

ik inaugureer! ... Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

par Remundo » 22/08/14, 16:11

daar was al de econologievereniging
https://www.econologie.com/forums/associatio ... t8916.html

en dan is er nog een groot onderwerp "suggestie voor verbetering", maar ik weet niet waar het naartoe ging. :?

edit: heb er meerdere gevonden

https://www.econologie.com/forums/remarques- ... -vf24.html

https://www.econologie.com/forums/re-booston ... 12505.html

https://www.econologie.com/forums/reorganisa ... 72-10.html

lezing... :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 22/08/14, 16:52

Misschien wel, maar daar gaat dit topic niet over...

De huidige observaties die we eruit zouden kunnen halen (als iedereen het had zoals ik het heb) zouden al deze links naar de schroothoop degraderen. Omdat het ons ten tijde van deze berichten nog ontbrak aan elementen van waardering. (En niet beledigend bedoeld, sommige in de bovenstaande links zijn zelfs "berucht... ")

In een paar woorden: het probleem is niet meer waar je achteraf gezien denkt dat het was. En sindsdien is er op alle niveaus zelfs sprake van een zeer duidelijke vooruitgang in de middelmatigheid.

Naar mijn bescheiden mening: het is bovenal puur een probleem van management, bestuur en zelfs ethiek, op een bepaald moment. Iets waar mensen steeds gevoeliger voor zijn!

Zonder al te veel in detail te treden: het lijkt erop dat er een soort "overloop" soms!

Zoals het er nu voorstaat, kan ik er niet veel meer over zeggen. 8) :? Er zijn er ...

Maar het is een open draad... We kunnen het hier vrijelijk bespreken, neem ik aan! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 23/08/14, 02:15

"D" Dag +1... Basisprincipe van marketing (iedereen doet het, zelfs zonder het te weten...) Beeld Beeld

Beeld
Bron: giphy.com

Biologische bananen vind je bij Lidl, Aldi... enz...!

Na bestudering van het bestand (terrein, urbi en orbi...) dat belangrijk is, het is de behoefte

We kunnen echter niet zeggen dat dit niet nodig is, aangezien het aanbod is geëxplodeerd op alle gebieden van "groen ondernemen", ecologie, hernieuwbare energie, energiebesparing en isolatie, enz...!

Sommigen kunnen het niet eens bijhouden... Zo is 'biologisch' zelfs bij hard discounters beland... (Ook al is 'biologisch' op zich niet helemaal goed nieuws, het wordt hier gewoon genoemd als een voorbeeld van consumenteninteresse. ..)

Als je een "product" wilt verkopen, en de markttrend is FB, YouTube of wat dan ook, als je je aanbod niet hebt aangepast aan de vraag (marketingmix: prijs+product+distributie+communicatie), dan heb je je aanpak gemist. Maar je kunt niet ex nihilo beschuldigen, noch over de verandering in consumptiegewoonten, noch over de verwijzingen (aangezien er in het geval van éconologie.com een ​​enorme historische ‘geïnstalleerde basis’ was... , de nieuwe aantrekkelijkheid in het juiste medium had het publiek alleen maar kunnen vergroten als de "boodschap" goed was ontvangen), dus het is niet de schuld van FB of wat dan ook en nog minder aan geïsoleerde individuen (the big deal)... De waarheid kan alleen zijn omdat de afslag slecht is genomen (of niet is genomen) of de aanpak verkeerd was, of omdat het 'product' hij zelf slecht werd waargenomen, meer geschikt was voor zijn tijd of onvolledig was.

Dus via het paradigma "aanbod versus vraag", de "markt" heeft altijd gelijk als de behoefte goed gericht is!

Behalve dat er sommigen zijn die de spelregels niet respecteren (waaronder sommige banken) maar dat is een andere discussie...

In het geval dat ons zorgen baart, gaat het om de "com"wat catastrofaal is amha.

Iedereen kon het zien. Punt en einde verhaal als dat niet verandert! (Het is niet veranderd in 1 jaar, het was erger)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

par Remundo » 23/08/14, 08:55

Hi Obamot,

Je wilt de communicatie verbeteren, prima.

Geef aan hoe... :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 23/08/14, 12:26

Hallo Remundo! Onder de oplossingen is alles behalve "com" hier niet? : Cheesy: dus "klantenlokker" zou zijn "Goed"?

... of Amen, "Econologie.com zou ineens een aanvrager zijn?" Maar dat zou nieuw zijn!

Toch een paar gissingen...
Gebaseerd op de ervaring van andere sites met hetzelfde probleem (dus niet om te typen, maar ik bevestig dat sommigen "erin zijn geslaagd"): het zou een globale reflectie waard zijn en daar zie ik er maar één: "De productbelofte respecteren"! Maar mij is altijd verteld dat je geen water moet geven aan een ezel die geen dorst heeft... Beeld (als mensen het product bijvoorbeeld niet willen! Waar anders, als... als...)

Aangezien we bij de ba ba zijn, als je wilt praten over "com", als er een grote vertraging is, moet je in sommige gevallen voorzichtig zijn. Een van mijn leraren (die de rechterarm was van een van de grootste distributieketens in mijn omgeving) vertelde ons altijd "dat is heel goed "com" maar gemaakt op basis van ondersteunde leugens en manipulatie op basis van een slecht product, zou dit product nog sneller van de markt laten verdwijnen”. Het is altijd geverifieerd!(*)

In andere gevallen, wanneer iemand beweert dat er sprake was van "com", maar het resultaat komt niet overeen met de voorspelling, we weten meteen dat er een probleem is... In andere gevallen, volgens de statistieken, als de "produit"Leven en leven in een vacuüm, hetzelfde... Er is een probleem en het is absoluut noodzakelijk om het onder de aandacht te brengen! Dit zijn altijd hypothesen hè (iets in grote lijnen, aangezien alles van geval tot geval gebeurt...)

Dus als je wilt, is de vraag niet zozeer "Welke" com "?" dat zouden we graag willen, want dat zou echt heel gemakkelijk op te lossen zijn (daarom heb ik er moeite mee om te zeggen dat het "zou zijn om de forum" - daarom zijn de andere threads ongepast - maar om te wijzen op de discrepanties tussen "productbelofte" en de objectieve realiteit van de feiten, waarom niet...). Laten we bijvoorbeeld zeggen dat we een LED-projector van 20 Watt willen verkopen... “welk product bieden wij aan?”, dus zijn kenmerken (en voor wie, wanneer, hoe en waarom... met een timer voor parkeerplaatsen of binnenshuis voor verlichting in huis, enz.) En daar ben je de Remundo-beslisser? Want als dat zo is, zou hier mogelijk iets mogelijk zijn, als je het zou vragen... anders zou er maar één oplossing zijn, maar één (zoals die is): verduidelijken "het productaanbod", want verhullen dat een pleziervaartuig niet gemaakt is om een ​​commercieel vrachtschip te zijn, zou niemand voor de gek houden! Administratie dus geheel gescheiden van de forum in vergelijking met de winkel (met name om belangenverstrengeling te voorkomen, enz.: makkelijker gezegd dan gedaan, ik geef het toe, maar als je "de baas" bent, heb je alle vrijheid om te handelen).. .tenzij... (altijd als ... dit alles is "op maat"...)

Tegenwoordig posten mensen in een forum pseudo-associatif.com, het is een soort puinhoop (we zien meteen aan de presentatie van de site dat niets duidelijk is...). In andere gevallen (andere sites) kun je je afvragen of er echte spelregels zijn (?) (of omgekeerd "ik wil alles opeten", het is volgens...), spelregels met deontologie (?), zelfs een ethische zorg (?) die stand kan houden, want er zit een beetje van dat alles in het denken van mensen over ecologie, als je begrijpt wat ik bedoel ( en van wat ik heb gezien, maar dat is discutabel... het is zeker nog rijker dan we ons voorstellen) en te midden van dat alles is er altijd wel iemand die enorm worstelt om de boot vooruit te krijgen... En aan de andere kant einde, mensen die "een verzoek" hebben!

In andere gevallen (we zitten nog steeds in hypothesen en metaforen, hè), als het een kwestie was van het hebben van meerdere "conseils"wie een nieuwe richting kan geven en beslissingen kan beïnvloeden, daar zou het absoluut noodzakelijk zijn dat er meerdere admins zijn met hetzelfde stemgewicht (er is geen wonder...), en dat de meerderheid mensen zijn die boven alle verdenking staan, omdat anders de boot zal vroeg of laat zinken!

Alchemie om te bereiken... altijd makkelijker gezegd dan gedaan... Je kunt niet improviseren!

Ik wens je een goede reflectie daar, hè... en een goed weekend 8) : Wink: : Roll:

“D-dag +2...”, meer... misschien...

(*) PS: Want gewoon voor de lol: mocht je de lat van een multinational hoger moeten leggen, en een product verkopen door dat te doen?com" in het aangezicht van minachtende mensen die geboren manipulators / leugenaars zouden zijn en die hun beloften niet zouden respecteren terwijl ze in ontkenning leefden, wat zou je doen?...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 24/08/14, 02:08

"D" dag +2... Basisprincipe van marketing: achtergrond VS marktonderzoek (gewoon om te weten waar we naartoe gaan...):

Beeld

Het helpt voorkomen dat het zover komt. : Arrowu: : Arrowu: : Arrowu: met klachten! Om vooraf te weten waar u aan toe bent en onvervulde productbeloften te voorkomen (all "de 'klant' verrassen met wat hij impliciet verwacht" maar dat hij zich nog niet noodzakelijkerwijs heeft uitgesproken, en wat vervolgens bewijst dat we zijn campagne ‘geslaagd’ hebben).

Een "productmanager" zal dus op zijn hoede zijn voor loze beloften en weglatingen (zie soms leugens over de koopwaar)...

Het probleem is dat het in onze tijd niet zo duidelijk meer is, zolang mensen herders zijn en ze gemaakt zijn om bijna alles op het eerste gezicht te slikken... Maar uiteindelijk, als het product niet aan hun verwachtingen voldoet, eindigen ze op een verraderlijke manier beseffen, en dat is het einde... (bijvoorbeeld waspoeders of "actieve zuurstof"-additieven die effectief zijn, maar die uw wasgoed in één wasbeurt verknoeien, waardoor de stof volledig droog wordt en vezels kwetsbaar worden voor scheuren...)

Of sectoren met kartelafspraken, zoals in de IT, waar het helaas niet meer de klant is die iets beslist...! (Een echt schandaal en niemand protesteert, alsof het een dodelijk ongeval is geworden... Ik kan niet wachten tot de Chinezen hun eigen besturingssysteem uitbrengen, om een ​​einde te maken aan de hegemonie tussen Redmond en Cupertino en Linux die ook " in stap").

Vecht zo goed als je kunt tegen 'Cloud Computing'...

"D-Day +3...", de rest... misschien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 25/08/14, 01:32

"D" day +3 ... Basisprincipe van marketing: organisatie, coördinatie en gelijktijdigheid van acties:

Beeld

Om een ​​boodschap uit te dragen en een maximale impact op de verkoop te krijgen, moet alles tegelijk "klaar" zijn "T"

(Met inbegrip van sleutelelementen zoals: productaanbod, prijsbeleid, distributie voor herbevoorrading en natuurlijk de POS "com" - reclamecampagne, enz.).

Voordat het te kort na het te laat is, wanneer het tijd is het tijd: Minst-synchronisatie kan een katastrofisch effect op de efficiëntie van de actie te hebben! En steek de grond ...

Voor de rest: vandaag niets of niet veel, het is moeilijk om een ​​maandag! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

par plasmanu » 26/08/14, 22:44

D+4 niets om de artiest toe te voegen.
En alsjeblieft: "lesstroll"
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten