Econology Association: doelen, middelen en functioneren

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/12/09, 19:35

Met betrekking tot COM.

Om nuttig te zijn, moet u de boodschap overbrengen:

"Beter isoleren, minder rijden" is veel effectiever dan alle schepjes die we kregen in de weidetype spaarlampen enz ...

http://www.manicore.com/documentation/economies.html

Iedereen kan bijvoorbeeld een jaarlijks doel stellen (ga van 15 cm dakisolatie naar 30 cm en verminder de afgelegde afstand met de auto met 20 of 30%.)

Het is effectief, houdbaar, af te schrijven en zonder Arakiri te zijn : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dekerle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 16/03/09, 13:41
Plaats: douai




par dekerle » 13/12/09, 12:23

Is er een onderzoeksworkshop om gassen op te ruimen die door algen worden uitgestoten door fabrieken?
0 x
Ik wil ecologie voor economie ... maar bieden levensvatbare projecten, natuurlijk.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 13/12/09, 12:48

Flytox schreef:Om nuttig te zijn, moet u de boodschap overbrengen:

"Beter isoleren, minder rijden" is veel effectiever dan alle schepjes die we kregen in de weidetype spaarlampen enz ...

http://www.manicore.com/documentation/economies.html


Ben het eens met de boodschap (we zouden ook minder sterk warmte kunnen zeggen) maar ben het niet eens met de zogenaamde scoops, want sinds we onze ecowatt hebben geïnstalleerd, ontdekte ik dat de verlichting was veel meer dan ik dacht bij consumptie en we zijn 100% in fluorescent ... We zijn meer dan 5% ... nu tenminste ...

Ik ben het daarom niet eens met Janco's cijfers over verlichting ... en het gebruik van fluorescentielampen is geen maatstaf ... het is een maatstaf onder andere ... en het is zeker een van de gemakkelijker in te stellen. Maar ja, het is grotendeels onvoldoende!

dekerle : ja als je het op zijn plaats zet
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/12/09, 13:29

Inderdaad, alles is goed te nemen en op een goede manier toegevoegd! Maar het was in die zin dat we energiebesparing, vervuiling, dubbele cijfers ... tenminste het eerste jaar konden aanvallen : Mrgreen: Daarna zal het iets gecompliceerder zijn zonder utopisch te zijn om zo'n grote winst te behalen zonder diepere en doordachte oorzaken aan te vechten.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dekerle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 16/03/09, 13:41
Plaats: douai




par dekerle » 13/12/09, 18:10

oki! wanneer kunnen we afspreken? :)
0 x
Ik wil ecologie voor economie ... maar bieden levensvatbare projecten, natuurlijk.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 13/12/09, 18:55

Nou op de 1e algemene vergadering bijvoorbeeld ...

U kunt uw bijdrage, indicaties en uitleg alvast in het 1e bericht versturen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/12/09, 20:00

Christophe schreef:
Ik ben het daarom niet eens met Janco's cijfers over verlichting ... en het gebruik van fluorescentielampen is geen maatstaf ... het is een maatstaf onder andere ... en het is zeker een van de gemakkelijker in te stellen. Maar ja, het is grotendeels onvoldoende!

: Cheesy:


Janco is een polytechnicus ... Hij werkt in de berekening van grote stromen ...

Ik denk dat je altijd verschillende punten samen moet overwegen:

- hoeveel kost het ? en loont het?

Kortom is het economisch haalbaar. Vb: compact fluorescerend = ja

- is dit "generaliseerbaar" (naar een gegradeerd aantal, voor iedereen in rijke landen? voor iedereen op deze planeet?)

Vb: flucocompacte: waar elektriciteit is; bij laagspanning (PV) liever LED ...

- is dit sociologisch aanvaardbaar?

Fluocmpacte: ja (maar droge toiletten blijven steken!) ...

- welke afdruk? Grijze energie? Materialen? Zware metalen ? Recycling ???

Ik denk dat zo'n analyse "grid" vreselijk ontbreekt, als ik zie hoe we ons op de forums op deze of gene gadget (bv: compact fluorescent)!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/12/09, 20:06

Did67 schreef:Ik denk dat zo'n analyse "grid" vreselijk ontbreekt, als ik zie hoe we ons op de forums op deze of gene gadget (bv: compact fluorescent)!


Goed idee om na te denken over een "multi-criteria grid" in een van de projecten van de vereniging bijvoorbeeld ...

Maar ik ben er bijna zeker van dat het al op een zeer complete manier bestaat (methoden voor levenscyclusanalyse bijvoorbeeld ...) ... maar mogelijk niet toegankelijk zijn voor het grote publiek ...
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 31/12/09, 11:40

"Econology Association"

Je kunt me beschouwen als een nieuw lid voor de inzet en voor de acties, o hoe nuttig en noodzakelijk, die je ons voorstelt uit te voeren.

Allemaal goede wensen voor het succes van uw projecten in 2010!

Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/01/10, 13:38

Bedankt Michel, ik wist dat we op je steun konden rekenen!

Anders functionele kant, ay, de bankrekening is aangemaakt, ik zal de Iban de komende dagen hebben.

Belgische vrienden, je kunt beginnen met het opzij zetten en de pcbanking verwarmen : Cheesy: : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten