24 uur schone auto's van le mans... de leuke grap

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

24 uur schone auto's van le mans... de leuke grap




par Christophe » 03/10/06, 23:25

In overeenstemming met dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/de-qui-se- ... t1285.html

Het Ministerie van Transport overweegt de organisatie van de “24 Uur van Le Mans voor schone auto’s” AP op 03/10/2006 16:58 uur

Om de ‘klik’ mogelijk te maken die automobilisten ertoe zal aanzetten ‘schone’ voertuigen te kopen, is het Ministerie van Transport van plan om tegen 2008 de ‘24 uur van Le Mans voor schone auto’s’ in het leven te roepen.

“Het project bestaat uit het organiseren, op het circuit van Le Mans, een week voor de 24 uur van de 24 uur van Le Mans voor schone auto’s”, legt het ministerie uit in een dinsdag uitgegeven persbericht.

Het evenement zou een "Village/Exhibitor" omvatten die de nieuwste modellen en de nieuwste technologieën presenteert forums gedurende 24 uur, evenals “meerdere races op rij (elk twee of drie uur)” gedurende 24 uur. Bij deze races zouden hybride, elektrische auto's rijden op waterstof, CNG (aardgas voor voertuigen) of biobrandstoffen.

De grootste coureurs en de grootste persoonlijkheden (politiek, cultureel, sportief) zullen worden opgeroepen om aan deze race deel te nemen.

Volgens het ministerie van Transport zou een van de hoogtepunten van het evenement de start van de race voor elektrische auto's zijn, "in indrukwekkende stilte".

Voor het ministerie is de uitdaging van dit project het creëren van “een evenement dat, als we niet het initiatief nemen, alle kans heeft om elders in de wereld te worden gecreëerd”, zoals in Indianapolis (Verenigde Staten), en een “ grote bijeenkomst die waarschijnlijk regelmatig zal worden, maar waarvan Frankrijk de organisatie controleert, in tegenstelling tot evenementen (Olympische Spelen, Wereldbeker) waarvoor het zich moet aanmelden”.
Dernière édition par Christophe de 31 / 08 / 08, 22: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/10/06, 14:36

En dan?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 26/10/06, 11:08

Dit is volkomen dom!
Een schone auto (als we dat mogelijk achten) is niet verenigbaar met de logica van concurrentie.

Het is de race om macht (geldig voor elke machine) die leidt tot overconsumptie en vervuiling. Het eerste is het najagen van de vermogensreductie, want dat is de echte vraag. Dus een race... eerlijk gezegd... we moeten de demagogie stoppen!

Aan de andere kant ben ik, gezien de toekomstige classificatie van minimum CO2/km, op zoek naar een vrijwilliger met grote kuiten die mij wil komen versterken in het trapautoteam. We gaan ze allemaal verpesten!!!! : Mrgreen:

Ik hoop, Houthakker, dat ik je vraag heb beantwoord.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 26/10/06, 11:34

Rulian schreef:Aan de andere kant ben ik, gezien de toekomstige classificatie van minimum CO2/km, op zoek naar een vrijwilliger met grote kuiten die mij wil komen versterken in het trapautoteam. We gaan ze allemaal verpesten!!!! : Mrgreen:


+1 maar om onze prestaties te verbeteren, denk ik dat een kleine biogas-HVB-motor geen kwaad zou kunnen... maar ik durf te wedden dat de laatste 2 niet zijn opgenomen in de lijst met schone brandstoffen (het is waar dat gas erg schoon is vergeleken met CO2...geen commentaar)...Het is duidelijk dat we de centralisten of centralisten moeten plezieren...beide zijn geldig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/10/06, 16:17

Rulian schreef:[...] Een schone auto (als we dat mogelijk achten) is niet verenigbaar met de logica van concurrentie.[...]
In de toon van dit persbericht, zelfs als we het woord ‘race’ drie keer en ‘coureur’ één keer tegenkomen, ligt de nadruk voor mij niet op de ‘prestatie’-kant (in de zin van snelheid), maar eerder op het evenement. en de confrontatie van technieken.
Wat de concurrentie betreft, ben ik het niet met u eens: een technologische concurrentie kan heel goed verenigbaar zijn met het idee van een "schone auto".

Verder kunnen we heel goed, tijdens een wedstrijd waarbij ook rekening gehouden wordt met snelheid, een energieallocatie geven waarmee de concurrenten doen wat ze willen (denk ik wel, maar het is Off-Topic, dat dit is wat de F1 zou moeten zijn: een laboratorium voor energie-efficiëntie).

Naar mijn bescheiden mening hebben jullie allebei een iets te beperkte kijk op dit onderwerp... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 26/10/06, 18:55

Te beperkt, het is gemakkelijk om te zeggen... Ik zou liever zeggen een "mening die u niet deelt". Het is beter : Cheesy:

In ieder geval stamgasten van forum ken mijn mening over "de schone auto"... als je dat wilt, kan ik de draad voor je vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/10/06, 19:14

Neen. Ik zeg nog steeds te smal... :|

Ik ken uw standpunt over de "schone auto" (ziet u de aanhalingstekens?) en ben het er inhoudelijk mee eens, wat ik hier niet in twijfel trek.

Maar in dit geval gaan jij en Christophe, op basis van dit persbericht, een heel specifieke richting uit, zonder zelfs maar in te gaan op de verschillende aspecten van wat het zou kunnen zijn...
Ik vind dat jammer, omdat het ons allemaal een uitwisseling van ideeën ontneemt die interessant zouden kunnen zijn, terwijl er niets te zeggen valt als we uw smalle pad volgen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
kmala
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/10/06, 20:50
Plaats: gironde




par kmala » 26/10/06, 19:56

Als automobilisten het willen kopen, is dat niet nodig.
Veel mensen wachten tot ze een elektrische auto kunnen kopen, maar deze is niet te koop en er wordt niet meer geproduceerd.

Ik had moeite om de mijne te vinden

twee jaar geleden was het niet zo duur om een ​​tweedehands 1800E HT te gebruiken, maar die is gestegen met de prijs van ruwe olie
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 26/10/06, 20:21

Ik ben het helemaal met je eens. Houthakker, (niet type :? ), zodra er iets officieels is (erfzonde) moeten we altijd kijken wat er mis is, wat niet perfect is, het goede imago dat het zal geven enz...

En ik vind het principe goed, ook al ben ik het nog steeds met Rulian eens dat het ons nog steeds de indruk zal geven dat een auto schoon is.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 27/10/06, 14:18

Eh ja Nono, bedankt voor het verduidelijken dat... mijn probleem is niet dat het officieel is. Als een initiatief goed is, is het welkom, ook al komt het van officiële organisaties of van veel politici wier mening ik niet deel.

Mijn probleem is het thema ‘schone auto’ en, nog erger, het thema ‘ecologie en autoracen’. Nog een geweldige manier om zoete dromen levend te houden voor de groep kinderen die er zeker in zullen geloven zoals een kind in de Kerstman gelooft.

Maar het is waar dat we een beetje overhaast zijn met Christophe... je hebt een punt Bucheron, met mijn oprechte excuses.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten