24 uur schone auto's van le mans... de leuke grap

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/10/06, 14:34

Christophe schreef: Ik denk dat een kleine biogas-HVB-motor geen kwaad zou kunnen...maar ik durf te wedden dat deze laatste 2 niet in de lijst van schone brandstoffen stonden (het is waar dat gas erg schoon is in vergelijking met CO2...nee opmerking).

Na het eten van bonen hadden we zelfs een biogasgenerator aan boord : Cheesy:
(Ik weet het, het is niet geweldig, we doen wat we kunnen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/10/06, 14:59

De menselijke reactor lijdt onder betreurenswaardige prestaties op dit gebied... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 27/10/06, 15:06

Het hangt af van het gezichtspunt (zoals gewoonlijk) van waaruit we onszelf in Bucheron plaatsen, omdat we kunnen zeggen dat we niet ver van 100% zijn vergeleken met wat we binnenkrijgen en wat we exploiteren: productie van energie, organische mest : Mrgreen: : Mrgreen: .
We weten zelfs hoe we energie moeten opslaan (zelfs een beetje te veel). :P )
Kortom: we zijn geen slechte co-generatoren.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 15/11/06, 01:32

Hallo
Persoonlijk vind ik dit een heel goed idee.

Hierdoor zouden de prestaties kunnen evolueren, omdat concurrentie geld van sponsors betekent => ingenieurs en veel meer interesse in het verbeteren van de prestaties.

Dan denk ik dat het de wereld zou laten zien dat een schone auto = competitief en niet een type auto met grote accu's, die op een lading maximaal 50 km aflegt en zich voortbeweegt met de snelheid van een cuistax.

We zien dus dat op dit moment de meest "bekende" competitie de race met een L benzine is, wat zeker erg interessant is, maar die niet echt een voorbode is van nuts- en bruikbare voertuigen, het zou ongetwijfeld een goede showcase zijn. :)

Wie weet kan het dan vervuilende competities onttronen

Formule 1-kampioenschap heeft H2 of iets anders?
VOET !!!
:)
dromer
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 15/11/06, 07:31

hello,

Rulian schreef:met het oog op de toekomstige classificatie van minimaal CO2/km ben ik op zoek naar een vrijwilliger met grote kuiten die mij wil komen versterken in het trapautoteam. We gaan ze allemaal verpesten!!!! : Mrgreen:


als jij de tandem hebt, heb ik kalveren! niet groot, maar er zijn er nog wel een paar. Ik heb onlangs een ligfietsdriewieler gekocht (die ik een beetje wil stroomlijnen en "elektrificeren"), en ik heb een hele reeks behoorlijk coole voertuigen ontdekt die "véomobiles" worden genoemd (je weet wel, de avatar van ex-OCEANO, die ook invloed heeft op forums ligfietsen), die gestroomlijnd zijn en elektrische ondersteuning hebben.
de meest succesvolle is de aerorider:

http://www.aerorider.com/en/aerorider.html

maar de prijs is hoog, de massa ook, en de kracht van de hulp een beetje zwak. en het is geen tandem.

Dat gezegd hebbende, er is een manier om zonder al te veel moeite een schaal voor een tandemdriewieler te maken, en deze kan veel lichter worden gemaakt.
een snelheid van 65-70 km/u kon worden bereikt met een motor van 600 W en twee knarsen op de pedalen. als je sponsors weet te vinden om zo’n machine te ontwikkelen (met 10 euro komen we weg met 000 maanden sleutelen, een belachelijk budget voor een prototype bedoeld voor een 6-uurs race van dat ding) en dat dit type voertuig geautoriseerd is om deel te nemen aan de “eco-alibi” 24 uur van Le Mans, ik volg je en we schrijven ons in! we gaan alle kassa's verpesten!! jaaaaahhahaha!

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 15/11/06, 10:50

Als je een enigszins origineel fietsprototype wilt bouwen, is dit typisch het soort project dat studenten werktuigbouwkunde zou kunnen interesseren. Op mijn school zijn er jongens die op een tandem rijden met een soort rolstoel voor het stuur, zodat ze een lichamelijk gehandicapte in alle veiligheid kunnen ronddragen. Hun ding was echt gaaf en ze lieten zien hoe het werkte door in een echte situatie honderden terminals in te slikken.

Als de race wordt gecreëerd, moet je de regels van betrokkenheid volgen. Als een door spierkracht aangedreven prototype wordt toegestaan, zou een fiets met 2-3 ligfietsers goed kunnen presteren, zelfs zonder elektrische ondersteuning.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/11/06, 10:56

Rulian schreef:Als de race wordt gecreëerd, moet je de regels van betrokkenheid volgen. Als een door spierkracht aangedreven prototype wordt toegestaan, zou een fiets met 2-3 ligfietsers goed kunnen presteren, zelfs zonder elektrische ondersteuning.


Ik probeer me het beest voor te stellen!!
Hoe zie je dat? Frontaal of in lijn tandemstijl?
Waar dan driewieler? 1 die regisseert en trapt en 2 die alleen maar trapt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 15/11/06, 11:31

renaud67 schreef:Het hangt af van het gezichtspunt (zoals gewoonlijk) van waaruit we onszelf in Bucheron plaatsen, omdat we kunnen zeggen dat we niet ver van 100% zijn vergeleken met wat we binnenkrijgen en wat we exploiteren: productie van energie, organische mest : Mrgreen: : Mrgreen: .
We weten zelfs hoe we energie moeten opslaan (zelfs een beetje te veel). :P )
Kortom: we zijn geen slechte co-generatoren.

Nou ... :?
Alleen al door warmte verliezen we veel energie (maar in tegenstelling tot motoren is dit wel het geval). een beetje essentieel) en in wat wij verwerpen zit ook een zeer grote hoeveelheid restenergie. Dus nee, verre van 100%...


dromer schreef:[...]Formule 1-kampioenschap heeft H2 of iets anders?
VOET !!!
:)
dromer
De FIA ​​heeft EINDELIJK (!!!) besloten om het terugwinnen van remenergie in de F1 toe te staan ​​voor 2008 of 2009, het is nog niet te vroeg!
Zoveel verspilde jaren toen bijna 10 jaar geleden een groot man uit de F1, Bernard DUDOT (Renault Viry-Châtillon), voorstelde om de situatie in de F1 volledig te veranderen door elk team te voorzien van een energie-equivalentie (in de vorm van wat dan ook) waarmee ze kon doen wat ze wilde om het einde van de race te bereiken...
Daar zou er, met de +/- €100 miljoen (of $) die per jaar en per motorfabrikant aan motoronderzoek is uitgegeven, een manier zijn geweest om interessante oplossingen te vinden.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/11/06, 15:37

Houthakker schreef:[...]De FIA ​​heeft EINDELIJK (!!!) besloten om energieterugwinning tijdens het remmen in de F1 toe te staan ​​voor 2008 of 2009, het is niet te vroeg! [...]
Een artikel van Motor-Natuur om deze opmerkingen, die ik heel interessant vind, te illustreren.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gildas en 272 gasten