1er: Hallo iedereen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
cljab
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/14, 02:53

1er: Hallo iedereen




par cljab » 08/01/14, 03:18

Bonjour à tous,
Ik heb me net geregistreerd, maar heb al verschillende onderwerpen gelezen.
Ik ben 44 jaar oud, heb 4 kinderen en werk in de IT.
Ik hou meer van alternatieve energieën en het verminderen van het verbruik.
Ik denk dat het zo goed mogelijk informeren heel belangrijk is om onder andere toekomstige generaties goed te kunnen opleiden.
A bientôt.

En een gelukkig nieuwjaar 2014.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/14, 12:09

welkom cljab. 8)

Het terugdringen van de consumptie is in feite het eerste terrein waarop gemakkelijk actie kan worden ondernomen. De media en meer in het algemeen onze samenleving moedigen ons aan om te verspillen.
Dit is niet onschuldig en de levering van ZEER GOEDKOPE energie moedigt ons aan om niet voorzichtig te zijn.

Nu we verslaafd zijn aan consumeren, kunnen leveranciers dus de prijzen verhogen, met de zegen van de overheid die haar aandeel in het proces op zich neemt...

Het is echter heel gemakkelijk om uw rekeningen door meer dan 2 te delen, voor water, elektriciteit, brandstof, enz.
Terwijl de vervuilende uitstoot wordt verminderd, de lokale werkgelegenheid wordt bevorderd, de levenskwaliteit, de gezondheid en het welzijn worden verbeterd en sociale banden worden gecreëerd.

Wat mij betreft heb ik de potentie van zonne-energie en elektrische mobiliteit ontdekt met voordelen waar ik 6 jaar geleden niet in had geloofd...

Voor de mobiliteit ben ik overgestapt op een LPG-auto (een schijnoplossing), daarna op een elektrische auto (ruim 120.000 km in 5 jaar) waardoor ik mijn verbruik met 5 heb kunnen verminderen en nu gebruik ik een elektrische scooter die 12 keer verbruikt minder dan mijn LPG-auto, terwijl ik de files terugdring (ik ben niet meer zo druk op de wegen) en mijn transporttijden optimaliseer.

Het gebruik van een voertuig van 110 kg om zich te verplaatsen in plaats van een voertuig van 1500 kg betekent een enorme vermindering van afval. Ik hoop dat ik me een krachtige elektrische fiets kan veroorloven waarmee ik, door zo snel te gaan, mijn energieverbruik verder kan verminderen door het gewicht van het voertuig terug te brengen tot minder dan 40 kg voor ongeveer 80 kg laadvermogen (mijn bedrijf en ik ).

Als dat je kan inspireren. : Mrgreen:
0 x
cljab
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/14, 02:53




par cljab » 08/01/14, 21:43

Goedenavond Citroen
Ik ben het helemaal met je eens, deze samenleving (of beter gezegd deze politieke/industriële consortia) dwingt ons tot overconsumptie (en daarbij onze zakken te vullen) ten koste van de planeet, onze levenskwaliteit en onze gezondheid, door de sociale kloof te vergroten.

Ik heb gekeken naar de mogelijkheden van zonne-energie (met een lekenoog, dat geef ik toe) en dit is wat mij opviel:
- Het voordeel dat de overheid (voorheen) wilde verlenen, werd verhaald op de uiteindelijke verkoopprijs.
- De aangekondigde opbrengsten waren onhaalbaar (ik woon in Picardië, niet in de Sahara),
- De verlaging van het feed-in-tarief door EDF (waardoor het rendement op investeringen aanzienlijk toeneemt).
En als je daarbij optelt dat we met 6 thuis zijn (en dat kost 4 kinderen...), een stadsgasboiler (amper 10 jaar oud) en tenslotte een verminderde investeringscapaciteit => dus ik ben weggegaan ik ben gestopt ga voorlopig op zonne-energie en heb mezelf beperkt tot LED (althans voor verlichting).

Op het gebied van mobiliteit denk ik dat de elektrische auto in de toekomst een groot potentieel heeft, maar op dit moment wordt de autonomie beperkt, zijn de laadpalen te zeldzaam en zijn ze veel te duur.

Maar ik ben ervan overtuigd dat er oplossingen zijn (voorlopig tegen een onbetaalbare prijs), maar het moeilijkste om mee te beginnen is erin te slagen te ontgiften en het nodige onderscheidingsvermogen te hebben in een wereld van bedrog waarin alles vals is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten