10'000 Russische opa (humor!)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

10'000 Russische opa (humor!)




par Obamot » 24/04/16, 14:25

10'000ste.png
10'000 ème.png (18.59 KiB) 2179 keer geraadpleegd


Voor dit 10ste artikel hierin forum, wat is er mooier dan met je te praten over de papyrus (of je nederige dienaar, omgeleid perkament)....

Wie is Obamot? Een Russische opa? Of een ondeugende Tibetaanse lama? : Lol:

Wiki schreef:Papyrus plant zich voornamelijk voort door middel van zijn wortels, waardoor er met regelmatige tussenpozen nieuwe stengels ontstaan.

Klinkt ongeveer zoals ik (behalve het woord "regelmatig", mijn lama-kant ongetwijfeld...). : Mrgreen:

Wiki schreef:Het produceert ook zaden die door de wind kunnen worden gedragen.

Een beetje zoals het schilderij van "De zaaier"en de beroemde"Ik zaai bij elke wind" van de "Larousse".

Ik zaai op elke wind_larousse.jpg


http://rutaliblog.blogspot.ch a écrit :WIST U DAT?
Larousse-logo's, van 1876 tot de jaren zestig.
De kleine geschiedenis van het Frans: de Petit Larousse
La Semeuse werd voor het eerst getekend in 1890 door Eugène Grasset, schilder, graveur en illustrator van Zwitserse afkomst (1845-1917). Het werd verschillende keren aangepast en gestileerd tot zijn laatste interpretatie, een samenwerkingswerk, dat dateert uit 1993. De combinatie van de zaaier en de paardebloemtoppen is een idee van Georges Moreau, mede-oprichter van Larousse (1853-1934) . Het motto "JE SÈME À TOUT VENT" is te danken aan Émile Reiber, Franse architect en decorateur (1826-1893), en verwijst naar het idee van zaad, kiem, bloei door instructie. La Semeuse kwam voor in de meeste Larousse-boeken van ongeveer 1890 tot 1952 en verscheen opnieuw in de jaren 1970. [Bron: Infolangue, lente 2000, ontleend aan een tekst van Gaston Bergeron.]

- "Ik zaai bij elke wind"
Daarom hebben sommige mensen soms moeite om mijn ideeën te volgen: het lukt me niet altijd om het zelf te doen (lol)

Wiki schreef:Cyperus alternifolius (of Cyperus met afwisselende bladeren), afkomstig uit Madagaskar, kan zich ook voortplanten door stekken: een stengel van papyrus die ondersteboven in water wordt gedompeld, zal wortels produceren en vervolgens nieuwe stengels naar boven

De stekken vind ik niet zo lekker, want in principe verzet de lama zich : Mrgreen: Daarnaast:

Wiki schreef:De Cyperus-papyrus, die inheems is in Egypte en die werd gebruikt om de beroemde papyrus te maken, kan niet uit een stek worden gehaald

: Mrgreen:

Wiki schreef:De stengels kunnen gemiddeld drie meter hoog worden en wel vijf meter

Omdat ik niet erg lang ben, kan ik het niet zijn. Zo ja, dan moet ik een GGO zijn ^^

Wiki schreef:Het groeit op vochtige zandgronden, met veel zon het hele jaar door en is niet bang dat de voet van zijn stengel volledig onder water komt te staan.
Je kunt nooit lang iets voor WIki verbergen, behalve voor degenen die hun papyrus roken: maar dat is niet langer de schuld van Wiki... Beeld

Wiki schreef:Het gedeelte van de stengels is bijna een centimeter dik voor de grotere.

De mijne zijn iets dikker, zeg maar de grootte van een wijsvinger die naar boven wijst (in geval van noodzaak of herhaling...). :schok: : Cheesy:

Wiki schreef:Deze lange slanke stengels dragen aan de top een zeer grote lichte en gevederde waaiervormige bloeiwijze.

Het moet mijn beginnende kaalheid zijn van een gepensioneerde lama die in droog water leeft...?! (Frans-Poolse woordspeling) : Lol:

Wiki schreef:Een curiositeit, de nieuwe scheuten verschijnen altijd aan dezelfde kant

Ik zal je niet vertellen welke. Nee, uitgesloten, nooit (als ik het tenminste wist...het is een spontaan fenomeen.)

Wiki schreef:Op met papyrus bedekte oevers kunnen alleen zware en massieve dieren hun weg vinden: olifanten, nijlpaarden. De andere dieren gebruiken hun sporen om te passeren.

Kort. Dit is de beste beschrijving van mij tot nu toe! Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: 10e Russische opa (Humor!)




par Christophe » 26/05/16, 00:54

Gefeliciteerd Obamot, ik had dit bericht gezapt :)
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 415-gasten