Regenwateropslag: eindelijk een betaalbare oplossing?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Regenwateropslag: eindelijk een betaalbare oplossing?




par Did67 » 12/08/12, 18:50

Lange tijd ben ik gekieteld door het idee om mijn regenwater op te slaan.

Maar tot die tijd waren de prijzen voor aanzienlijke volumes (zoals 10 m3) concurrerend. Zoals 2 euro ...

Ik heb zojuist flexibele PVC-tankaanbiedingen ontdekt bij 600 http://www.la-citerne-verte.com/recuper ... .htmleuros voor 10 m3:

Natuurlijk neemt het ruimte in beslag, en het is lelijk!

Ik heb ruimte.

En ik denk om het te integreren door het te omringen met een houten bekleding + boven een frame van latten (zoals carport) geplant ... We zullen alleen vuur zien!

En daarmee zal ik in staat zijn om zonder scrupules te tuinieren (water geven met drinkwater benadrukte me een beetje ...). De toename van mijn productie zou de tank moeten terugbetalen ... En misschien zelfs eindelijk een kas opzetten (waarin water verplicht is!).

Gelukkig ligt mijn tuin ver stroomafwaarts van het huis. Ik zal de tank daarom halverwege kunnen plaatsen: laag genoeg om regenwater naar binnen te laten stromen zonder te pompen; en hoog genoeg in relatie tot de tuin om te hopen een druppel met zeer lage druk te installeren (zelfs als dit betekent dat de verbindingstijden moeten worden overdreven) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/08/12, 23:03

flexibel non-food PVC, daarom met ftalaat als weekmaker ...

Bij mij thuis ben ik goedkoper: een cirkel van 1,2 m hoog plaatstaal zoals een bovengronds zwembad ... de zandbodem en een polyethyleenfolie voor broeikasgassen om als voering te dienen

geen snijden en lassen, het maakt alleen vouwen op de verticale wanden

het plastic voor de kas is beschikbaar in 8 m breed en maakt het mogelijk om grote tanks te maken

polyethyleen voor kassen is van veel betere kwaliteit dan polyethyleen voor kuilvoer dat te biologisch afbreekbaar is

deze tank is in de open lucht ... het water is altijd groen ... de tank is er voor 20 jaar het polyethyleen is altijd goed aan de onderkant ... het begint uiteen te vallen boven waar het wordt ontdekt wanneer de tank niet vol is

door een goed gesloten dak te maken, zou het polyethyleen niet langer de zon verdragen en nog langer meegaan, en zou het water helder blijven in plaats van altijd groen te zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 13/08/12, 00:43

Ik las op de site
Onze producten zijn gecertificeerd contact met levensmiddelen (IANESCO Homologation)

En voor 100 € meer heb je een 15m3, wat de prijs per m3 verder verlaagt
Persoonlijk heb ik mijn favorieten erin gezet, je weet maar nooit
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/12, 11:45

chatelot16 schreef:
Bij mij thuis ben ik goedkoper: een cirkel van 1,2 m hoog plaatstaal zoals een bovengronds zwembad ... de zandbodem en een polyethyleenfolie voor broeikasgassen om als voering te dienen


Ik had naar de "silo" -zijde gekeken in omrande golfplaten ... Niet zo goedkoop gevonden!

Na natuurlijk, in de hersteloplossingen, voor degenen die kansen hebben, is het zeker, het is zelfs goedkoper. Er zijn ook de tanks van benzinestations die demonteren (het sluit elke dag), ontgassen ... Voor degenen die een kans hebben ...

Inderdaad, daar wordt de PVC aangeduid met "voedsel". Dat gezegd hebbende, om mijn tuin water te geven, kunnen sporen van ftalaten worden geadsorbeerd / vernietigd door de grond. Tussen de kinderfles en een sproeiwaterreservoir ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/12, 12:33

de golfplaten silo's zijn te duur! de rimpel is nutteloos: de 0,8 mm vlakke plaat staat rechtop zonder enige versterking

het is net als de bovengrondse zwembaden: je moet een 20 cm blad in zand laten tussen de grond en de onderkant van het blad, zodat het plastic dat afdicht geen hernia maakt die onder het blad doorloopt

Ik had van een ijzerbewerker een uiteinde van een plaatmetalen spoel van 1,2 m breed en 0,8 mm dik gevonden, ik maakte een tank met een diameter van 3,5 m die op zichzelf staat ... geassembleerd door een rij 5 mm schroef

en een zwembad met een diameter van 5 m met een stijve cirkel om de rand te versterken zodat we erop kunnen leunen

Ik heb ook een korrelsilo gemaakt met een diameter van 2,5 m en een hoogte van 2,4 m die ook zonder versterking zeer goed vasthoudt ... geassembleerd door lassen met acetyleen

zonder de kans te hebben op een rol plaatmetaal te vallen, is het noodzakelijk om met gegalvaniseerde plaatmetaal van huidige grootte te monteren

het is ook mogelijk om een ​​ronde agglo-wand te maken met een betonnen ijzeren ketting om de druk van water te weerstaan: het is duurder dan in plaatstaal, maar duurzamer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/12, 13:25

OK!

Ik had moeite om een ​​redelijke prijs te vinden, maar inderdaad, het is speelbaar!

Ter informatie, zonder advertenties: http://www.leboutte.be/catalogue_fr_Met ... nisee.html

57 euro voor 3 mx 1,5 m in 1 mm

Met 3 platen heb je een omtrek van bijna 9 m, een "nuttige" hoogte van 1,25 m

Dus een straal van ongeveer 1,4 m.

Of een volume van ongeveer 7,7 m3. Voor 3 x 57 euro. Exclusief schroeven, plastic ... en werk! Welnu, zo'n grote pastique, in één stuk, mag niet worden gegeven! Minstens een breedte van bijna 6 meter is vereist.

Maar inderdaad, het is onverslaanbaar!

Om algen te vermijden, een zwart zeildoek erop? (als ik wil druppelen, moet je de druppelaars niet stoppen!)

Bedankt, ik zal waarschijnlijk de plannen veranderen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/12, 13:53

een zwart zeil voor een stapel kuil erop is de oplossing om algen te vermijden

met een gat in het midden om te voorkomen dat regenwater zich ophoopt in het zeil
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/12, 15:49

bij de grote ijzer- en staalhandelaar in de hoek zijn de gegalvaniseerde platen 1,5 mx 3 m 40,2 euro excl.

0,8 is vrij star: het is de dikte van de carrosserie
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 346-gasten