De eerste stappen van mijn windturbine in zelfbouw

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

De eerste stappen van mijn windturbine in zelfbouw




par bobono » 20/10/07, 22:55

Ik heb mijn windturbine gebouwd volgens plannen van een Engelse ingenieur. Bijna alles zit in herstelapparatuur.

Power 2 Kw Tri pal van 1..40 m elk gemaakt van hout Rotor gemaakt met een auto hubs winding 10 coils van 250 torens.

Excitatie door permanente magneet.

De machine produceert me het alternatief in vijf fasen in 48 volt.

Eenmaal gepasseerd door een vijver van diodes produceert de machine me 48 continue volt.

De 0.60 metalen buismat is aan een boom gelijmd waardoor ik de machine binnen een paar minuten kan laten zakken en probleemloos weer in elkaar kan worden gezet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: De eerste stappen van mijn windturbine in zelfbouw




par bham » 21/10/07, 09:07

bobono schreef:Ik heb mijn windturbine gebouwd volgens plannen van een Engelse ingenieur. Bijna alles zit in herstelapparatuur.

Hallo bobono.
Zeg, je valt overal aan, tussen waterstofgenerator en windturbine ...Beeld

De constructie van je windturbine interesseert me erg. U kunt mogelijk een fotoreportage maken met de technische details, de gebruikte onderdelen, enz. :D het zou leuk zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 21/10/07, 09:25

Hallo Bobono

Als je windturbine werkt, bravo, anders bravo ook voor motivatie (de ontwikkeling en betrouwbaarheid, het is ook geen taart)
Herstel van de meerderheid, het is perfect (niet altijd eenvoudig)

Voor foto's ben ik ook geïnteresseerd
Heb je prestatiemetingen gedaan? snelheid van omwenteling volgens de wind, macht, lege voltage enz.

Ik heb een project in uitvoering, met een generator 600 W 12V gekocht
(het is vals spelen voor een autoconstructor, dat geef ik toe, maar het resultaat telt, de tijdwinst ook)
Mijn eerste poging om een ​​alternator voor een permanente magneetauto te modificeren, is opgeschort omdat ik nog een laatste probleem heb om op te lossen is de cogging (proto binnenkort om te testen)

Wat betreft uw machine, zou ik zeggen dat 5-fasen, het is niet gebruikelijk, vooral dat u 10-rollen hebt geschreven
Dat zou betekenen dat je alleen ... 2-stokken (??) hebt
Er kan verwarring zijn tussen het aantal fasen en het aantal polen
In jouw geval zou ik zeggen dat je 5 paar polen hebt (10 afwisselende N & S-magneten) maar slechts 1 fase?

Voor het geadverteerde vermogen (2Kw) wordt veel gegeven de diameter (ongeveer 3 m als ik het goed heb begrepen) maar misschien profiteer je van gunstige windvlagen

Hoe bent u van plan om de geproduceerde elektriciteit te gebruiken? Opbergen in batterijen of andere?

In elk geval veel geluk en goede wind

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: De eerste stappen van mijn windturbine in zelfbouw




par lio74 » 21/10/07, 11:31

bobono schreef:Ik heb mijn windturbine gebouwd volgens plannen van een Engelse ingenieur. Bijna alles zit in herstelapparatuur.
................


Hallo,

prachtig initiatief ... met recycle 'en meer ... 8) 8)

Zou je online kunnen zetten of de link van je plan kunnen geven?

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Windturbine zelfconstructie




par bobono » 21/10/07, 12:41

Natuurlijk zal ik foto en uitvoering posten.

De vraag beantwoorden Pkoi 5-fasen en 10-coils (easy two in serie).

Voorlopig loopt de machine leeg omdat ik nog steeds de elektronica heb om te bouwen 5 brugdiodes zullen me twee fasen brengen gaat verder 48 volltes die ik zal gebruiken om batterijen op te laden en hallo de notitie voor batterijen.

Ik bel. Of vind goedkopere LED's en droge batterijen. Ik heb Conrad al bekeken.

Ik voeg eraan toe dat ik de Portugese hydrolyse heb besteld, als de windturbine me batterijen kan opladen die zullen worden gebruikt om de hydrolyse te laten werken, zal deze perfect zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tieole
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/10/08, 18:35
Plaats: Valentie

productie van windmolens




par tieole » 11/10/08, 19:04

Vorige week zijn er twee pasgeborenen in Bretagne in de buurt van Vannes. De twee machines maken tijdens een cursus van een week georganiseerd door de vereniging La Marmite aan The True Cross met de training verzorgd door Tripalium.

In de loop van de week hebben we twee machines vervaardigd, een van 4m in diameter, gekocht door de gemeenteraad van True Cross, om een ​​behoeftepartij van het sportcomplex te bieden. De andere machine van 1m2 in diameter in 12v voor het opladen van de batterij. De kleine machine werd aan het einde van de cursus door Yohann gewonnen om thuis elektriciteit te leveren.

Er zijn foto's op .... http://www.tieole.com/index.cfm?pageid=5106

De volgende stage is eind oktober in Château Saint-Ferréol in Drome

Goede wind

Vlaamse gaai
0 x
Vlaamse gaai

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 93 gasten